Gå til innhold

Valg av hovedkort P67, H67 og Z68

Loff3n

Anbefalte innlegg

Hei

jeg tenker på å skaffe meg en ny pc, men jeg har ikke så gode kunnskaper innen hovedkort. PC-en skal for det meste brukes til spill. Jeg hadde tenkt å gå for en i5 2500, ikke "k", siden jeg ikke overklokker. Hva er så forskjellen på disse brikkesettene P67, H67 og Z68?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen til H67 er at du kan bruke integrert grafikk i CPU, men du får ikke overclocket.

Fordelen til P67 er at du får overclocke, men du får ikke brukt integrert grafikk i CPU.

Fordelene til Z68 er at du får overclocket og brukt integrert grafikk i CPU.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Fordelen med Z68 kontra P67 er mindre bugs og flere funskjonaliteter som f.ekss SSD Caching.

Prisforskjellen mellom de forskjellige P67 og Z68 kortene er så små, att jeg ikke ser noen som helst grunn til å velge P67 over Z68.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Fordelen med Z68 kontra P67 er mindre bugs og flere funskjonaliteter som f.ekss SSD Caching.

Prisforskjellen mellom de forskjellige P67 og Z68 kortene er så små, att jeg ikke ser noen som helst grunn til å velge P67 over Z68.

Hva er greia med "integrert grafikk i CPU"? Er det i det hele tatt noe poeng om man har eget skjermkort?

Og, skulle tro at gamle P67 er mer finpussa og har færre bugs enn nye Z68 vel?

P67 hadde en del barndomsfeil, Sandy Bridge har også en idle-bug som kommer frem under overklokking, men dette har ingenting med hovedkort å gjøre.

Uansett har de like funksjonalitet og er like problemfrie i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...