Gå til innhold

[Løst] Guide til resize i Photoshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kan også skyte inn på Ctrl + T, vis du holder inn SHIFT-knappen når du drar i et av hjørnene holder den korrekt proporsjoner.

Lenke til kommentar

Hva mener du med resizing?

CTRL + T og dra bildet opp og ned etter ønsket størrelse?

Jeg mener å endre pixelstørrelse. Har gjort det ved å følge en guide på forumet, men nå har jeg sittet og surfet etter den tråden så lenge at jeg begynner å tro at jeg har drømt :blush:

I Bildekritikken ligger det en guide til Pixresizer, men den får jeg ikke til å bruke. Har brukt Photoshop og kommer et stykke på vei, men så mangler jeg den siste finishen. Og det sto beskrevet i tråden jeg (tror jeg) har lest :hmm:

Lenke til kommentar

Å endre antall piksler gjør du som jeg beskrev. De to måtene å få riktig antall piksler er å enten taste inn antall piksler direkte eller å velge piksler per tomme (ppi) til trykk og ønsket størrelse du skal trykke i cm eller tommer, og så regner Photoshop om til riktig antall piksler for deg.

Husk å skarpe opp med Unsharp Mask, Smart Sharpen eller lignende.

Se for eksempel også denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1340056

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Du går til Image (Bilde), videre image size og setter inn de pixler du ønsker. Men husk for all del å lagre under nytt navn slik at du beholder originalen. Du trenger bare skrive inn bredden du ønsker (eller høyden) for du bør krysse av for Behold proporsjonene), se bildet:

post-92574-0-84467200-1309863909_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når jeg tenker meg om er vel CTRL + T for resizing av valgt layer.

Lenge siden jeg har fiklet med photoshop :blush::innocent:

Lenke til kommentar

Å endre antall piksler gjør du som jeg beskrev. De to måtene å få riktig antall piksler er å enten taste inn antall piksler direkte eller å velge piksler per tomme (ppi) til trykk og ønsket størrelse du skal trykke i cm eller tommer, og så regner Photoshop om til riktig antall piksler for deg.

Husk å skarpe opp med Unsharp Mask, Smart Sharpen eller lignende.

Se for eksempel også denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1340056

Jadda, der hadde du tråden :thumbup: Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...