Nikona Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Mener å ha lest en guide her inne som beskriver resizing i Photoshop. Nå kan jeg ikke finne den igjen. Er det noen der ute som vet hvor den tråden ligger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hva mener du med resizing? CTRL + T og dra bildet opp og ned etter ønsket størrelse? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Ctrl+shift+i eller noe, og deretter inntaste nye dimensjoner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Kan også skyte inn på Ctrl + T, vis du holder inn SHIFT-knappen når du drar i et av hjørnene holder den korrekt proporsjoner. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Hva mener du med resizing? CTRL + T og dra bildet opp og ned etter ønsket størrelse? Jeg mener å endre pixelstørrelse. Har gjort det ved å følge en guide på forumet, men nå har jeg sittet og surfet etter den tråden så lenge at jeg begynner å tro at jeg har drømt I Bildekritikken ligger det en guide til Pixresizer, men den får jeg ikke til å bruke. Har brukt Photoshop og kommer et stykke på vei, men så mangler jeg den siste finishen. Og det sto beskrevet i tråden jeg (tror jeg) har lest Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Å endre antall piksler gjør du som jeg beskrev. De to måtene å få riktig antall piksler er å enten taste inn antall piksler direkte eller å velge piksler per tomme (ppi) til trykk og ønsket størrelse du skal trykke i cm eller tommer, og så regner Photoshop om til riktig antall piksler for deg. Husk å skarpe opp med Unsharp Mask, Smart Sharpen eller lignende. Se for eksempel også denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1340056 Endret 5. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Du går til Image (Bilde), videre image size og setter inn de pixler du ønsker. Men husk for all del å lagre under nytt navn slik at du beholder originalen. Du trenger bare skrive inn bredden du ønsker (eller høyden) for du bør krysse av for Behold proporsjonene), se bildet: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Når jeg tenker meg om er vel CTRL + T for resizing av valgt layer. Lenge siden jeg har fiklet med photoshop Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Å endre antall piksler gjør du som jeg beskrev. De to måtene å få riktig antall piksler er å enten taste inn antall piksler direkte eller å velge piksler per tomme (ppi) til trykk og ønsket størrelse du skal trykke i cm eller tommer, og så regner Photoshop om til riktig antall piksler for deg. Husk å skarpe opp med Unsharp Mask, Smart Sharpen eller lignende. Se for eksempel også denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1340056 Jadda, der hadde du tråden Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå