tarantell Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei. Stiller to spørsmål om min stasjonære data. Jeg kjøpte RAM for ikke så lenge siden, lurer på hvorfor den forsvant, og idag fant jeg grunnen (etter å ha snakket med microsoft). Win me tåler ikke så mye som jeg hadde, og dette skapte problemer etter å ha kjøpt XP, altså den gikk nedover fra 640 mb til 384 mb!!(ikke når jeg instalerte xp, men mens jeg hadde me!) Men jeg har to spørsmål: Jeg har 1,3 GHZ (jeg tror frikene kaller det for CPU ?) og lurer på om hvis jeg har 1,3 GHZ, hvor mye ram tåler den max??? hvor mye tåler win xp home e. i ram og GHZ?? og dere skal også få et tillegsspørmål ettersom dere er så flinke med å svare!! Går det ann oppgradere CPU??? Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det du spør om er helt og holdent avhengig av hovedkortet ditt. Cpu kan ikke oppgraderes, men du kan jo selvfølgelig bytte den du har med en bedre - dersom hovedkortet ditt tillater det. Kanskje må du også oppgradere BIOS'en din. Les i manualen hvor mye RAM hovedkortet ditt støtter, og les på kortets hjemmeside hvilke cpu'er som støttes med siste BIOS. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Au. CPU tåler all RAM'en du har råd til å gi den. Det samme gjelder for Windows XP. CPU kan kanskje oppgraderes, det kommer an på resten av PC'n. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 CPU tåler all RAM'en du har råd til å gi den. Det samme gjelder for Windows XP. Betyr det at jeg kan f.eks ha 3 GB ram på win xp??? og det samme med cpu??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 det eneste som er hinder er hva hovedkortet ditt støtter.. hovedkortet støtter maks cpu og maks ram.. kommer helt an på hovedkortet ditt Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 hvordan skjekker jeg hvor mye hovedkortet mitt tåler??? jeg gidder ikke å åpne boksen, bare så du vet det!!! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 hvordan skjekker jeg hvor mye hovedkortet mitt tåler??? Begynner på "M" og slutter på "anualen" .. ! Lenke til kommentar
dc Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 den holdninga der er litt dum hvis du er ute etter informasjon tarantell men uansett. last ned et program som heter SiSoft Sandra, klikk på "Mainboard information" når det er installert. da finner du nok ut hva for et opplegg du har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå