Gå til innhold

Gothic 2.Hvorfor kan jeg ikke bli sterkere? "smeden tie

Anbefalte innlegg

Jeg er med i militia, har akuratt begynnt act 2. Nå skulle jeg levle opp hos han smeden som jobber for befinner seg ikke langt unna andre, der de folka trener, men så står det bare END når jeg prøver å prate med han. Jeg husker at han tilbød å trene meg en gang før. Hvorfor ikke igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje han ikke liker deg av en eller annen grunn? har du gjort noe "slemt" mot han? :p

de fleste (alle?) som kan lære deg noe har en maks grense.. f.eks 60 strength.. men det står da tydelig på skjermen at grensen er nådd.

En annen ting.. han gidder ikke trene deg om natten eller når han er på vei til sengs :wink:

Lenke til kommentar

Det er dag...jeg har ikke gjort noe mot han, som jeg vet om! Jeg har gjort noen ulovlige greier, men så har jeg kastet oblivion på de folka, og ingen er sure på meg. Veldig rart... hva kan jeg gjøre for å få han til å "snakke" igjen?

Lenke til kommentar
kan du ikke bare gå å trene hos noen andre istedet a??

det finnes mange andre som oxo kan lære deg å bli sterkere...

Hvem da? Max grensen til alle i byen er på 50 eller 30 poeng. Hvor ellers kan jeg bli sterkere?

Lenke til kommentar

Smeden nede i merchants street har maks 60 tror jeg :roll:

men jeg blander kanskje med smeden oppe i barracks og da hjelper det deg ganske lite :p

Jeg har 118 - 15 - 5 = 98 strength.. aner ikke hvordan jeg har fått såpass siden jeg ikke har trent andre steder enn i khorinis (så vidt jeg husker) :roll:

Har ikke brukt cheat heller, men mistenker at hvis man tar litt på og av amulets og ringer med strength bonus stiger strength uten å synke igjen når man tar de av. Sikkert en bug.. Jeg er 90% sikker på at det skjedde med meg, anyway

:woot:

Lenke til kommentar

Carl trener STR til max 30 - etter du har nådd dette tror jeg det valget forsvinner, det gjør hvertfall det på mange andre (slik at du får bare END som valg). Styrke kan bli et lite problem å trene da de aller fleste bare trener til 60. Men:

Torlof trener STR og DEX til hyggelige 90, for de uten guild og mercenaries. Det er en god ide å trene styrke til 90 hos ham før du joiner militia eller mages hvis du har tenkt å bruke styrke som hovedskill. Dette er stort sett eneste utveien for hvertfall militia/paladin som går melee, trist nok.

Hos militia trener smeden i brakka med Peck (husker ikke navnet) til 60 og det gjør også Brutus i valley of mines i kapittel 2. I kapittel 3 kan du bli paladin og da trener Ingmar deg til 90.

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...