Ilcapo93 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hei! Nå som jeg endelig er kommet hjem fra et år på skole i England hvor jeg ikke bare kom hjem med bil-lappen men også motorsykkel-lappen etter å ha blitt overtalt av vennegjengen! Siden jeg er bedre på veien på 2 hjul i stedet for 4 så har jeg bestemt mg for å kjøpe en motorsykkel i første omgang. Ettersom familien min i det siste har tilbrakt store deler av ferien på hytta og selvfølgelig drar uten å etterlate noen type av transportmiddel til meg som har noen seine jobbtider så har fader'n sagt at han skal kicke inn med noen 1000-lapper I England kjørte jeg opp på en Daelim Roadwin om jeg husker rett, men det jeg trenger er en sykkel som både tåler å kjøre i ei rimelig lang tid i 90-sonen uten å gå tom for bensin med det første men også kan takle litt off-road ettersom man må kjøre rundt 10-15 min på en traktor sti for å komme til huset/hytta. Er begrenset til 25KW i følge kortet og er villig til å gi rundt 20000-30000 + noen ekstra 1000 fra fader'n, er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Av ren nysgjerrighet, er du sikker på at lappen din er gyldig her i Norge? Hva med crosser med "slicks", et greit kompromiss mellom komfort for langkjøring samt grusveien opp til hytta. En annen ting å tenke på (uten at jeg vett hvor hytta de er) er jo at du kan ikke kjøre sykkelen året rundt, og spesielt typisk hytter, med lite oppfølging på vinteren blir svært utilgjengelige. Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 1. Ja, ettersom er tatt i et EU land kan det brukes i Norge men man må sende det inn for å skiftes til et Norsk setfikat etter 1 år fra man er kommet inn i landet. 2. Slicks? Er ikke det dekk uten "thread pattern" (husker ikke det norske order for det... Riller?) Må man ikke ha minimum 1.2mm "riller" for å kunne kjøre lovlig på offentlig vei? Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 KTM exc 125 er sykkel det Får de brukt for 30-40 tusen. Eller noe husquarna Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 1. Ja, ettersom er tatt i et EU land kan det brukes i Norge men man må sende det inn for å skiftes til et Norsk setfikat etter 1 år fra man er kommet inn i landet. 2. Slicks? Er ikke det dekk uten "thread pattern" (husker ikke det norske order for det... Riller?) Må man ikke ha minimum 1.2mm "riller" for å kunne kjøre lovlig på offentlig vei? 1. Ja, men du må også kunne dokumentere at du har vært i utlandet i 6 måneder også. 2. Jeg sa "slick"(hermetegn) pga. mangel for bedre ord, jeg mente slike dekk: Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Aha! Bare jeg som missforstod litt da :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå