Byxxi Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hei. Sitter nå uten nett på D-link ruteren min, som kan være litt irriterende. Ruteren er en D-link dir 635, og er koblet via en homeplug, til en switch og ut til nextgentel sitt fibernett. Switchen har også ruteren vi fikk av nextgentel koblet til. D-link ruteren har nyeste firmware, og nettet fungerte tidligere i helgen med dette oppsettet. Etter jeg hadde flyttet ruteren frem og tilbake mellom to rom, ville den ikke lenger koble på nett, så jeg tok en factory reset på den. Har gjort dette flere ganger i ettertid. Jeg prøver å koble opp mot nextgentel sin DNSserver, som er: 217.13.4.24 217.13.7.140 Jeg kobler opp med ruteren din "DHCP" modus. Etter ruteren har resatt seg, for å lagre innstillingene får jeg opp en melding i windows: "Additional log on information may be required" Om jeg trykker på boblen, så blir det åpnet et tomt nettleser vindu. Ruteren har en status side, hvor jeg finner følgende informasjon: Min fremgang har sluttet her. Håper på god hjelp fra noen av forumets brukere Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Under WAN, connection type, velg noe annet enn dhcp, dsl eller noe, husker ikke alle valgene der og har ikke tilgang akkurat nå, men prøv deg frem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 DHCP burde jo fungere fint. Det som skjer her, er at du ikke har kontakt med routermodemet. Ser du på WAN så mottar du ikke IP. Antar det kan være noe krøll med forbindelsen over homeplug. Pass på at du plugger de rett i veggkontakten. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Det skal undersøkes i morgen. Oppdaterer tråden da. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Har når prøvd å resette homepluggene uten hell. Har bare trykket på reset knappen på baksiden. Er det noen annen måte å gjøre dette på? Testet også å pinge DNS-serveren for å forsikre meg om at det var homeplugen det var feil med, og det timet ut, som forventet edit: Prøvde enda en gang å factory resette ruteren, i håp om at noe kunne ha endret seg etter reseten på homeplugen. Samme feil som før edit2: Prøvd med et par nye homeplugger. Er fortsatt no-go Endret 5. juli 2011 av Byxxi Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Bump edit: Jeg vet ikke hva som gjorde det. Men, nettet virker som det skal nå Endret 6. juli 2011 av Byxxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå