Gå til innhold

Hjelp til R4-kort for Nintendo DS

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et R4-kort til min DSLite, og i pakken fulgte det med en T-Flash USB-pinne, et SD-kort og et microSD-kort som skal sitte i selve R4-brikken. Det fulgte selvfølgelig ikke med bruksanvisninger og jeg lurer da på hvordan jeg skal komme i gang. R4-brikken viser at Star Wars Lethal Alliance står i når jeg starter opp DS'en uten at jeg kommer noe videre med det. Skjermen blir bare hvit når jeg forsøker å åpne spillet. Har formatert microSDen og prøvd å finne noen guider på hvordan jeg legger inn kjerneprogramvaren til R4en, men blir ikke noe smartere på det. Uansett hva jeg legger inn på den microSDen er det dette Star Wars-spillet som vises på hovedmenyen, enda jeg aldri har lastet ned noen SW- ROM.

Håper jeg kan få hjelp til dette, da jeg står bom fast :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type r4 kort har du kjøpt? Det finnes utrolig mange falske r4 kort, har du sjekket at det er genuint med å åpne det, og se hvilken chip som er innvendig?

Vanligvis står det hvilken side man skal gå til esken r4 kom i. Jeg har selv en r4 3ds gold, og den refererer til www.r4ids.cn.

Har selv problemer med å finne riktig firmware til min ds lite, r4 brikken min viser Spongebob Atlantis. Ut fra supportsiden til mitt r4 kort sier de blant annet dette til meg:

"Formart your TF card first.....try WoodR4 V1.32 only....de-compress it copy all the files and the games into your TF card..."

Redigert: Har nå funnet feilen. Minnekortet som fulgte med var av typen microsd, jeg trengte microsdhc. Lastet ned siste firmware og vips så fungerte det.

Endret av Makt
Lenke til kommentar

Har gått på supportsiden som står oppført på R4-esken, R4SDHC.com , men det hjelper lite. Jeg formaterer først microSD-kortet, legger inn en kernel. v.1.34, da dette er den eneste som fungerer ifølge flere innlegg jeg har lest, og setter deretter SD-kortet inn i R4-kortet. Ved oppstart av DS'en får jeg da kun opp Star Wars Lethal Alliance, som før.

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. :hmm:

Er det fake ?

Edit:

Ser nå at det micro-kortet som fulgte med var et vanlig microSD, akkurat som ditt Makt. Så da får jeg bare bestille et microSDHC og håpe at det løser problemet ;)

Endret av Jaase
Lenke til kommentar

Har nå prøvd med et microSDHC-kort, men når jeg starter opp R4-kortet er den øverste skjermen helt hvit mens den nederste er svart.

Kan det være et fake R4-kort tro? :dontgetit:

Eneste måten du kan se om det er fake, er å forsiktig åpne plastemballsjen og se hvilken chip som sitter på. Du finner lett ut hvilken chip som er ekte via google.

Har du prøvd siste kernelversjon fra supportsiden til din r4 brikke?

Du kan prøve en annen costume firmware, mulig denne virker: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=97615

Det kan også hende at du må flashe r4 brikken, mulig den ikke støtter den siste nintendo versjonen du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...