smort1 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hva er dette for noe?? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Test! 8-| ^o) (H) (Y) (P) (B) (D) (P) (@) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Utrolig morro å få se bildet i stort format. Aner ikke hva dette er, men bilde har en fantastisk kvalitet og skarphet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Er dette den samme som i detaljer? Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Er dette den samme som i detaljer? Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg. Jeg får vel korrigere deg da Du har delevis rett, det er en maskin/verktøy som er drevet av steam,tennkullmotor (båtmotor) eller vannkraft. Reimskivehjulet med balansevekter og dempefjær indikerer at det kanskje er en eksenterpresse eller stanse av en eller annen art. Edit: etter en nærmere beskuelse antyder jeg at dippeduppen er en stempelpumpe Endret 9. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Edit: etter en nærmere beskuelse antyder jeg at dippeduppen er en stempelpumpe Det høres fornuftig ut. Da er det pumpe-stemplene vi ser bak hjulet og ikke stemplene til en motor. Og da gir det mening med alle de greiene inne i hjulet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Ville vært morsomt om Smart1 kunne finne modell/produsentskilt eller noe sånt. Det korrekte benevnelsen i den tidsperioden er hydroforpumpe eller transferpumpe Edit: det er faktisk en hydroforpumpe som har overlevd siden 20tallet og fram til i dag, Brynepumpen blir produsert den dag i dag. Edit II: hvis det er enkelte her som synes jeg begynner og bli veldig offtopic, så er jeg veldig vanskelig og få stoppet når jeg først har fått opp dampen Endret 9. juli 2011 av Nautica Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Utrolig morro å få se bildet i stort format. Aner ikke hva dette er, men bilde har en fantastisk kvalitet og skarphet Takker! Dette kameraet har overrasket meg mht. bl.a. skarphet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Er dette den samme som i detaljer? Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg. Takker! Yess, d.s. (skarp du gitt...) Hadde på følelsen at det kunne være en skipsmotor jeg også, kfr. det maritime stedet, men samtidig syntes jeg også det var en merkelig form for motor i tilfelle... , så jeg vet altså ikke. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Er dette den samme som i detaljer? Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg. Jeg får vel korrigere deg da Du har delevis rett, det er en maskin/verktøy som er drevet av steam,tennkullmotor (båtmotor) eller vannkraft. Reimskivehjulet med balansevekter og dempefjær indikerer at det kanskje er en eksenterpresse eller stanse av en eller annen art. Edit: etter en nærmere beskuelse antyder jeg at dippeduppen er en stempelpumpe TAkker! Veldig opplysende for meg som ikke har peiling... Må nok slike som deg til for å få svar på slike maritime ting.... Ville vært morsomt om Smart1 kunne finne modell/produsentskilt eller noe sånt. Det korrekte benevnelsen i den tidsperioden er hydroforpumpe eller transferpumpe Edit: det er faktisk en hydroforpumpe som har overlevd siden 20tallet og fram til i dag, Brynepumpen blir produsert den dag i dag. Edit II: hvis det er enkelte her som synes jeg begynner og bli veldig offtopic, så er jeg veldig vanskelig og få stoppet når jeg først har fått opp dampen Takker igjen! Interessante opplysninger dette! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Ville vært morsomt om Smart1 kunne finne modell/produsentskilt eller noe sånt. Det korrekte benevnelsen i den tidsperioden er hydroforpumpe eller transferpumpe Edit: det er faktisk en hydroforpumpe som har overlevd siden 20tallet og fram til i dag, Brynepumpen blir produsert den dag i dag. Edit II: hvis det er enkelte her som synes jeg begynner og bli veldig offtopic, så er jeg veldig vanskelig og få stoppet når jeg først har fått opp dampen Skal sjekke neste gang jeg besøker Mellæmverftet i Kr.sund (tar en tur innom hvert år når det er Nordic Light).... , hvis da ikke den innretningen har flyttet på seg... PS! Ikke off topic i det hele tatt, bare å pese på med info..... (me like) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg