Gå til innhold

ATI 5870 Crossfire - Boote windows 7

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt problemer med booting av Windows 7 når jeg kjører Crossfire på mine to ATI 5870. POST-screen går fint uten noen feilmeldinger, og i siste fase av "Loading Windows"-bilde når pcen laster inn skjermdriverne, låser bilde seg.

Fungerer fint om jeg napper ut kablene på sekundærkortet og booter, ingen problemer. Om jeg så setter sekundærkortet i primær-slotten og kjører det alene fungerer det også fint, men kun om jeg har begge i samtidig.

De to kortene jeg har er noe ulike, men har tidligere fungert, og klarer ikke helt se at noen ny software har gjort innvirkning heller. Har formatert pcen og lastet ned siste ATI-drivere, men ingen hell.

Specs sees i signatur, og til info er de to kortene:

- HIS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 iCooler V

- XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt rart ut dette. Altså sekundærkortet virker fint når du setter det i første PCIe spor, men kun hvis primærkortet står i PCIe spor 2 hvis jeg forstår dette rett. Kan nesten virke som et er snakk om en hardware feil, altså feil med skjermkortet og ikke drivere. Starter PCen normalt hvis du kun har sekundærkortet i, men Windows 7 låser seg?

Har du mulighet til å teste kortene i annen PC? Da kan du prøve å kun ha primærkortet i første gang, deretter prøver du med sekundærkortet. Kilkker sekundærkortet er det feil på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...