Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

(forsøk på) oppklarende varmepumpespørsmål

Anbefalte innlegg

Har pga. tilbud og tilgjengelighet kokt ned alternativene til noen få. Det er derimot noen uklare småting igjen.

Den jeg heller mest mot er Mitsubishi FD-Heat Kirigamine 6,3 (16.000 hos Coop innkl. montering, og 23.000 hos lokal forhandler), og som virker OK så vidt jeg kan google meg fram til. Modellen er rett nok noen år gammel og har senere blitt erstattet av andre modeller, men til mitt behov (ca 40+kvm stue og gang m/trappehus i klima som har vært under -30C de siste to vintrene) virker den da OK, da jeg har back-up i Jøtul.

Alternativ to er litt mer uklart. Her har lokal forhandler en modell som heter Fujitsu Arctic 14 LGC (og også Fujitsu Arctic 12 LECN, til hhv. 26.000 og 23.000), mens Coop fører en modell som heter Fujitsu Nordic 14 til 16.000.

Det jeg derimot ikkje blir klok på er om Arctic og Nordic er én og samme modell?

Det som virker rimelig opplagt er å gå for Coop-tilbudet, men da Mitsubishi eller Fujitsu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitsubishi sin, uten tvil! Hvor fant du dette tilbudet? Jeg skal egentlig ha inn flaggskipet til Panasonic pga fantastisk COP verdi, men den koster meg 24000 ink montering.

Mitsubishien er visstnok ikke så økonomibesparende ved lave temperaturer ute, men de varmer veldig bra når det er ekstremt kaldt.

Lenke til kommentar

Mitsubishi sin, uten tvil! Hvor fant du dette tilbudet? Jeg skal egentlig ha inn flaggskipet til Panasonic pga fantastisk COP verdi, men den koster meg 24000 ink montering.

Mitsubishien er visstnok ikke så økonomibesparende ved lave temperaturer ute, men de varmer veldig bra når det er ekstremt kaldt.

Tilbudet var på Coop Obs Lagunen (Bergen), så vil tro andre Coop Obs-butikker har det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...