Gå til innhold

Nokon andre som er for liberalisme her ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke diskutere med folk som er uenige med deg?

Men du finner nok en del liberalister her inne... Men det finnes nok mange grader av liberalister også, som de fleste andre politiske tendenser...

Klart eg kan, men det var ikkje ein diskusjon på kryss av politiske tendenser eg var ute etter med det her. Det var å komme i kontakt med andre som er liberale.

Lenke til kommentar

Konservativ liberalist. Men ser ingen poeng i å diskutere med folk som er helt enige med meg.

Men skal sies jeg er ikke så ekstrem som DLF.

Kva vil du sei er alternativet for deg istedenfor DLF ?

DLF står for en helt ekstrem omveltning av samfunnet, noe ala revolusjonen de snakker om fra kommunistsiden. Ev anarki som blir utfallet om DLF skal få det som de vil.

Jeg vil bare ha mer personlig frihet, mindre overvåking, at staten skal blande seg mindre inn i ting.

Altså en konservativ liberalist.

Lenke til kommentar

DLF står for en helt ekstrem omveltning av samfunnet, noe ala revolusjonen de snakker om fra kommunistsiden. Ev anarki som blir utfallet om DLF skal få det som de vil.

Jeg vil bare ha mer personlig frihet, mindre overvåking, at staten skal blande seg mindre inn i ting.

Altså en konservativ liberalist.

Du er en konservativ liberallist, men ikke for tradisjonelle verdier?

Jeg er konservativ, og støtter anglo-saxon modellen. Ergo, jeg er ingen liberalist, fordi jeg mener det skal være et sikkerhetsnett.

Lenke til kommentar

Ordet liberal kan bety veldig mye, men jeg er mer i den formen som forklares i kardemommeloven.

Man skal ikke plage andre,

man skal være grei og snill,

og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Så jeg vil ikke stoppe deg å gifte deg med en mann eller ta abort osv. Jeg er for at staten skal være ett sikkerhetsnett men diskusjonen her virker litt søkt. Enten du er for at staten skal gjøre alt eller så er du mot at staten skal gjøre noe som helst. Staten skal gjøre mye og det gjør mye bra, men jeg syns staten gjør alt for mye idag.

Lenke til kommentar

Ordet liberal kan bety veldig mye, men jeg er mer i den formen som forklares i kardemommeloven.

Man skal ikke plage andre,

man skal være grei og snill,

og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Så jeg vil ikke stoppe deg å gifte deg med en mann eller ta abort osv. Jeg er for at staten skal være ett sikkerhetsnett men diskusjonen her virker litt søkt. Enten du er for at staten skal gjøre alt eller så er du mot at staten skal gjøre noe som helst. Staten skal gjøre mye og det gjør mye bra, men jeg syns staten gjør alt for mye idag.

Gifter han seg med en mann, så plager han bestemora mi, som er kristen. Hun begynner kanskje å kaste opp, fordi hun blir kvalm. Kaster hun opp, kan hun få oppkastet i lungene, og dø. Du syns altså det er bedre at bestemora mi dør, enn at homofile kan nøye seg med å tafse på hverandre utenfor ekteskap. Alt har konsekvenser. Det er ikke clear-cut hva som er å plage andre, og hva som er benignt, ettersom ingen lever i et vakum.

At man må være grei og snill, hørtes ut som en ganske fascistisk trussel, spør du meg. Hva skjer dersom politimester bastian ikke syns du er snill? Hva om du er blasfemisk? Blir du pisket da? Skutt? Drept?

Hvorfor spurte ingen torbjørn om dette?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Konservativ (sosialt) er mer enn som så. F.eks. konservative er for et strengere skolevesen, de er for strengere straffer, de er imot kulturell relativisme. Tradisjonelle verdier.

Men du er ingen liberalist. Liberalisme er ikke å mene at staten gjør alt for mye, men vi skal forsatt ha et sikkerhetsnett. Det er hva jeg mener. Liberalisme er hva du ser i Hong Kong og Singapore. Altså, ingen sikkerhetsnett og lavest skatter og velferd som absolutt mulig uten å skade økonomisk vekst.

Lenke til kommentar

liberalist/anarkist

vistdet du gjør ikke skader noen andre så burde du få gjøre det uten at andre skall blande seg inn.

Kan du gi noen eksempler på hva du kan gjøre som ikke skader andre? Hvilke handlinger som er forbudt, skader ikke andre? Tenker du på hasjkonsum og sånt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ev anarki som blir utfallet om DLF skal få det som de vil.

Fatter ikke hvordan du klarer å rote sammen DLF og anarkisme.

Minarkister/DLF mener at det frie markedet er et resultat av at en har lover som forbyr alle former for aggresjon, tvang og svindel, mens anarko-kapitalistene mener at også loven kan være konkurranseutsatt.

Utfallet av at DLF får det som de vil er altså ikke anarkisme, men heller en rak motsetning av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...