Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Reparasjon av sykkeldekk? Noen som vet hva slikt koster? (ødelagt av hærverk))

wolf5

Anbefalte innlegg

Oppdaget nettopp at 3 av syklene våre var blitt slengt ned i bakken i gangen der de stod (lavblokk) og bakhjulene sparket helt ødelagt.

Ikke snakk om noen dyre sykler. Helt standard til 2-3000kr per stykk. (2 barne, 1 voksen sykkel)

Noen som vet hva det vi koste å fikse noe slikt? Det er en stykk 3 girs og to stykk 5 girs hjul.

Evt hva det vil koste å kjøpe nye slike (hjul)?

Er så jækli forbannet nå!

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du må bytte hele hjulet og ikke bare fikse/bytte dekkene?

Sånn som jeg forstår situasjonen din så er det for meg litt for mange variabler til å gi deg noen pris på det du spør om.

for alt jeg vet kan syklene blitt rameskeive av mishandlingene, hjulager kan blitt ødelagt rundt om. osv osv osv.

hvor mye det vil koste med ny er enkelt å finne ut helt selv. XXL, G-Sport og Intersport har egne nettsider der sykler er oppgitt med pris.

Lenke til kommentar

for å finne pris på tilsvarende så må du nesten søke på navnet/nummeret på felgen som står på. men etter en liten kikk på biltema og gsport, så ser jeg at felger ligger fra 250 og oppover, da så vidt jeg forstår uten gir, dekk og slange.

og hvis u setter ut jobben så må du regne med å betale for arbeidet også, alt fra 500 til 1000 kroner per sykkel tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jommen var det mer hærverk også. Enda en barnesykkel i kjellern var blitt punktert med en nøkkel eller noe. Begge dekkene. Inni fellesboden var en voksensykkel sparket og punktert...

Var på biltema og skaffet meg en kassettavdrager og siden jeg stusset på en nesten identisk sak ved siden av, kjøpte jeg den også. En tannkransavtager.

Kjøpte en stykk 24" felg på gsport til 349. Flyttet dekk og slange over på denne med tannkransavtagern. Kassettavdragern passet ikke (flaks at jeg kjøpte den andre).

Lappet 2 dekk. Benket 2 hjul på den ene sykkelen ved å trakke og spenne i den noenlunde og deretter justere litt på spilene til hjulene gikk uten å røre klossebremsene. Funker utrolignok (skulle kanskje droppet å kjøpe den første felgen der).

Så nå har jeg bare 2 sykler igjen av de 5.

Fatter ikke hva som feiler folk!!! Kraften som skal til for å bøye hjula slik er ikke noe småbarn ville fått til. Her har folk gått inn i hovedinngangen, veltet 3 sykler, sparket dem helseløse. Gått ned i kjellern, punktert begge dekka på sykkelen de fant der. Åpnet en dør, gått inn i gangen med bodene og punkter/sparket i hjel sykkelen som stod der.

Siste gang jeg lar syklene stå så tilgjengelig som det. Men jækli ork å stadig måtte låse dem inn i kjellerboden for hver bruk...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...