haugo Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en brukbar gaming pc, men vil ikke legge altfor mye penger i det. Kunne noen være så snill å sette opp en liste for meg fra komplett.no med en brukbar gamer pc Trenger kun PC. Skjerm og alt annet har jeg fra før av Hadde tenkt på PC til rundt 5000, hvis jeg får noe brukbart til den prisen da Lenke til kommentar
Lena Johanna Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du kan lage noe av det kraftigste gaming pcene bare hvis du velger å bygge det, da må du kanskje finne deler for pc fra ulike nettsider Lenke til kommentar
haugo Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Saken er den at jeg ikke har peil på pc bygging og hvilke ting som er bra Tenkte å velge deler fra komplett også bygger dem for meg Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Her er oppsett på en relativt god gamerpc til rett over 5000,- fra komplett.no: Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S Seagate Barracuda® 7200.12 500GB SATA 6Gb/s Fractal Design Core 1000 Mini Tower Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 900MHz Corsair CX V2 500W PSU ASUS P8H61-M PRO, Socket-1155 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0 Intel® Core™ i5-2310 Processor Quad Core, 2.9Ghz, 6MB, 95W Totalt: 5.175,00 Lenke til kommentar
haugo Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Her er oppsett på en relativt god gamerpc til rett over 5000,- fra komplett.no: Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S Seagate Barracuda® 7200.12 500GB SATA 6Gb/s Fractal Design Core 1000 Mini Tower Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 900MHz Corsair CX V2 500W PSU ASUS P8H61-M PRO, Socket-1155 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0 Intel® Core™ i5-2310 Processor Quad Core, 2.9Ghz, 6MB, 95W Totalt: 5.175,00 Takker Den vil dra det meste? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Ja, det bør den gjøre. AMD`s 6870 er gode skjermkort til en rimelig penge, det valgte i oppsettet er i tillegg overklokket fra fabrikk så det yter tilnærmet likt nvidias gtx 560ti kort som ligger i prisklassen 1700-2000kr. Prosessoren som er valgt er av intels nyeste prosessorserie og disse yter meget bra til spill. Riktig nok er ikke raskeste 4kjernersprosessor valgt, men den i oppsettet er mer enn kapabel til dagens spill sammen med AMD6870. I tillegg er hovedkort fremtidsrettet med usb3 og sata6gbs støtte. Bør bli en fin pc dette! Du kan jo evt vente på kommentarer/forslag fra andre her inne på forumet før du bestemmer deg og bestiller, men selv ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe oppsettet over om budskjettet var ~5000kr. Endret 4. juli 2011 av lperik Lenke til kommentar
haugo Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Ja, det bør den gjøre. AMD`s 6870 er gode skjermkort til en rimelig penge, det valgte i oppsettet er i tillegg overklokket fra fabrikk så det yter tilnærmet likt nvidias gtx 560ti kort som ligger i prisklassen 1700-2000kr. Prosessoren som er valgt er av intels nyeste prosessorserie og disse yter meget bra til spill. Riktig nok er ikke raskeste 4kjernersprosessor valgt, men den i oppsettet er mer enn kapabel til dagens spill sammen med AMD6870. Bør bli en fin pc dette! Du kan jo evt vente på kommentarer/forslag fra andre her inne på forumet før du bestemmer deg og bestiller, men selv ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe oppsettet over om budskjettet var ~5000kr. Stemmer stemmer Men får jeg komplett til å bygge for meg eller må jeg bygge selv når jeg velger det sånn som det her? Som sagt så har jeg null peil, har bare hatt noen ræva skole pc'er opp igjennom tiden Lenke til kommentar
haugo Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Faen heller, jeg har tross alt fått feriepenger^^ Hva mener du om denne pakken her? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Faen heller, jeg har tross alt fått feriepenger^^ Hva mener du om denne pakken her? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Prosessoren i den ferdigbygde pcen der er tregere i nesten alle applikasjoner og spill en den i oppsettet over, så ville frarådet den pakken der. I pakken du linker til er det i tillegg med en 21,5" skjerm, men skjerm hadde du vel fra før? Skal du velge en ferdigpakke fra komplett ville jeg heller tatt denne grunnet raskere prosessor og skjermkort, samt dobbelt så stor SSD-disk: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10479 Lenke til kommentar
haugo Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Faen heller, jeg har tross alt fått feriepenger^^ Hva mener du om denne pakken her? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Prosessoren i den ferdigbygde pcen der er tregere i nesten alle applikasjoner og spill en den i oppsettet over, så ville frarådet den pakken der. I pakken du linker til er det i tillegg med en 21,5" skjerm, men skjerm hadde du vel fra før? Skal du velge en ferdigpakke fra komplett ville jeg heller tatt denne grunnet raskere prosessor og skjermkort, samt dobbelt så stor SSD-disk: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10479 Skjerm har jeg fra før ja Fikk ikke med trådløst nett på den pakken der, så da må jeg kjøpe det ved siden av. Den pakken du sendte nå drar Crysis 2 på high eller? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Skjerm har jeg fra før ja Fikk ikke med trådløst nett på den pakken der, så da må jeg kjøpe det ved siden av. Den pakken du sendte nå drar Crysis 2 på high eller? Den kjører Crysis2 på max instillinger ja. Lenke til kommentar
haugo Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Nice! spørs nok om jeg går for den veit du om USB Trådløstnett funker greit eller er ikke det noe å annbefale? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Nice! spørs nok om jeg går for den veit du om USB Trådløstnett funker greit eller er ikke det noe å annbefale? Bruker selv denne: D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter og kan trygt anbefale den. Laster ned, spiller, streamer hdfilm til dlna mottaker mm. samtidig og alt går knirkefritt Lenke til kommentar
haugo Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Nice! spørs nok om jeg går for den veit du om USB Trådløstnett funker greit eller er ikke det noe å annbefale? Bruker selv denne: D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter og kan trygt anbefale den. Laster ned, spiller, streamer hdfilm til dlna mottaker mm. samtidig og alt går knirkefritt Var den jeg titta på ja Nå blir det PC kjøp er den dataen her dårlig? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10481 Hvis den ikke er så veldig dårlig så får jeg spart litt penger Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Lagde vist min egen post rett før jeg så denne. Er på utkikk etter nesten det samme, bare at jeg ikke kommer til å spille så mye. Vil det samme oppsette fungere like bra da, eller er det noe som isåfall burde endres. Og hvis man tar et "eget definert" oppsett, kan man fortsatt få komplett til å bygge det til deg? Eller må man da ta en av de ferdibygde pakkene? Endret 5. juli 2011 av Swifty^ Lenke til kommentar
haugo Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Da var det bestilt ny pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå