Gå til innhold

Norsk XP mer ustabil enn engelsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har merket forskjeller på Norsk og Engelsk versjon.

Så jeg er ikke helt enig med deg der Overload.

Har testet begge versjonene på samme maskin, oppsett osv..

Synes den norske virker mere ustabil, men vet ikke hva det er som gjør det

Lenke til kommentar

Det stemmer det, Norsk WinXP er dårligere en Engelsk versjon. Mye skrivefeil er det også.

høyreklikk og vis koden på denne siden i notepad og velg åpne fra filmenyen for å se en feil. Med XP-theme på forsvinner "mine nettversteder" så langt ned at du ikke ser hva som står der.

Tror M$ la på Visuelle Stiler til slutt og det ikke ble helt som tenkt. I Windows Server 2003 er det standard Windows stil og den er riktig.

Se på Windows XP som Windows Millennium, Longhorn blir sikkert bedre!

Lenke til kommentar

hæ? forskjell på stabiliteten på norsk å engelsk XP er det mulig det da? nesten det eneste som er bytta er jo Språket da, og oppdateringene kanskje, eller de er jo de samme de også, bare at de har bytta språk de også.

Lenke til kommentar
Har hørt at den norske er mindre stabil enn den engelske versjonen. Er dette tilfelle? Har også hørt det samme når det gjelder de piratkopierte versjonene. Er dette også tilfelle?

Takker for svar!

Tull og tøys, eneste forskjellen er at et par språkfiler og explorer.exe er oversatt til norsk. Vell og merke med en del skriveleifer ;)

Lenke til kommentar

Jeg har den engelske versonen av xp pro og er meget fornøyd med den. Har venner som har den norske utgaven og de er like fornøyd med stabiliteten som jeg er. Tror ikke det er noen særlig forskjell på den norske vs engelske versonen..

Vet noen no annet så er jeg takknemlig for opplysninger om forskjellen..

Lenke til kommentar

det er jo kjent fra før at software oversettelser kan føre til mer ustabile programmer...noen idioter kjører jo koden gjennom ett oversettings program, som skifter ut ord og fraser automatisk...jeg tør ikke tenk på hva det kan gjøre med kildekode....grøss...

selv har jeg en anelse om at Norske versjoner av MS OS'er er mer ustabile...samme som at winXP Home er mer ustabilt enn XP Pro...iallefall det jeg har opplevd..

Lenke til kommentar

språket rører ikke logikken i det hele tatt, oversettelsen er bare på tekstnivå.

det er heller ikke noe forskjell på versjonene av XP. XP Home er så godt som det samme som XP DataCenter, bortsett fra diverse verktøy og små andre features som støtte for flere CPU'er. De aller fleste av endringene er i registret. Dette gjør at en kan gjøre en windows NT, 2000 pro og XP pro til serverversjonen ved noe triksing

Lenke til kommentar

Norsk XP og senere installere masse små programmer med engelsk språk... :shrug: Jeg vet ikke jeg, men d må bare nøtt t å bli kr@ll det spør du meg... Har aldri beholdt et oppsett på en maskin lenger enn et 1/2 år ihvertfall før man er misfornøyd med et eller annet og formaterer.

Ja til alt på engelsk !!!

Lenke til kommentar

Sakset dette fra "nye funksjoner ved windows longhorn"

Språk-uavhengig kjerne

Når dagens Windows-versjoner blir oversatt til andre språk, blir disse bygget oppå den engelske. Dette fører til masse overflødig kode.

Longhorn-kjernen er uavhengig av språk. Dette gjør at en oversatt Windows blir like "ren" som originalen.

Så jeg tror kanskje Mr Lee kan ha vært inne på noe. Uansett er det ikke bra for den norske versjonen att det fører til en masse ekstra kode.

De påstår altså at Win XP, ikke engelsk versjon, er mere "uren" enn orginalen. Så noe er det helt klart . . . :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...