Gå til innhold

Trenger forslag til ny spenningsserie

Anbefalte innlegg

Hei. Etter å ha gjort en del bomkjøp når det gjelder serier i det siste søker jeg nå hjelp til å finne serier som kan passe min smak. Liker best spenningsserier. Ser ikke på serier som er "overnaturlige" i form av vampirer og monstre f.eks. Skal også mye til for at jeg synns komedier er noe bra. Såpeserier som home and away og Hotell Cæsar er heller ikke av interesse. Må helst ikke være uendelig med sesonger

Har sett følgende serier som jeg virkelig likte:

24

Prison Break

Dexter

Breaking Bad

Sons of anarchy

Oz

The killing

Serier jeg synes var helt ok:

Sopranos (litt for lite action, trukket for langt)

The wire (Helt greit)

Lost (Bra helt til det ble alt for overnaturlig)

House (samme opplegget hele tiden)

Jericho

Harpers island

criminal minds

serier jeg ikke likte

supernatural

True blood

spartacus

flash forward

home and away

smallville

Er mange flere også, men nevner bare noen for å illustrere hva jeg liker. Forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Game of Thrones.

Nja, skeptisk iom at det går under "Fantasy" ifølge imdb. Ikke helt min smak. Spartacus var ikke noe for meg. Bra slåssescener men thats it ;)

Jeg misliker egentlig sånne serier selv, og det tok myyye overtaling fra kjæresten min før jeg ble med på å se en episode.. og da var jeg hekta. Tror vi så alt på en dag eller noe sånt.

Det er mer drama og spenning enn det det er fantasy.

Lenke til kommentar

Ut fra listen, at du ikke liker fantasy og Sopranos/The Wire var "helt grei", så ikke forvent deg for mye av en serie som Game of Thrones. Kanskje ikke helt din greie.

Sjekk ut Terriers, som er en litt annerledes krimserie. Varte kun en sesong, men det gjør ikke så mye. Alias er jo også en fin serie å sjekke ut, selv om den kanskje går litt over i det overnaturlige mot slutten (er serieskaperen bak Lost). Nye Boardwalk Empire er også fin.

Men med de fire første på listen din har du på en måte alt sikret deg det beste innen spenning, all den tid det overnaturlige ikke fenger deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

24

Prison Break

Dexter

Breaking Bad

Sons of anarchy

Oz

The killing

Ser vi har ganske så lik "seriesmak" , digger alle serien du nevner der utenom oz og the killing fordi dem har jeg ikke sett.

Kan også henge meg på at The Shield er en must see, fantastisk god serie, den er nok midt i blinken for deg ;)

Tenkte å finne meg ny spenningsserie jeg også, nå står jeg og skal velge mellom 3 stykker jeg har plukket ut: The unit, the killing eller breakout kings.

Lenke til kommentar

24

Prison Break

Dexter

Breaking Bad

Sons of anarchy

Oz

The killing

Ser vi har ganske så lik "seriesmak" , digger alle serien du nevner der utenom oz og the killing fordi dem har jeg ikke sett.

Kan også henge meg på at The Shield er en must see, fantastisk god serie, den er nok midt i blinken for deg ;)

Tenkte å finne meg ny spenningsserie jeg også, nå står jeg og skal velge mellom 3 stykker jeg har plukket ut: The unit, the killing eller breakout kings.

Sett første sesong av Luther nå etter anbefalinger :) Ganske bra serie, anbefales. Går løs på The Shield når jeg får skaffet den ;)

Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke den type serie du vill begitt deg ut på, men ut fra at vi har ganske lik smak vil jeg anbefale Misfits. Britisk serie om en gjeng i ungdommer som gjør community service som blir fanget i en lynstorm og får overnaturlige krefter de virkelig ikke har lyst på. Det høres kanskje teit og oppbrukt ut, men sjekk det ut. Jeg venter som en unge på julaften på tredje sesong.

Støtter Terriers og adder Justified

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...