Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skadevirkning av hasj

Anbefalte innlegg

Sitter her å diskuterer hasj og skadevirkninger. Denne personen har sett og jobbet med(pasienter) personer som har hatt skader fra missbruk og har selvfølgelig bestemte meninger om hasj.

Kun helge-bruk hos gravide kan f.eks gi svangerskaps og fødsels-depresjon som følge av det. Større problem med angst osv ...

Jeg sammenligner alkohol og hasj delvis, men dette faller ikke i god jord med den jeg diskuterer med det er to forskjellige ting blir det sagt.

Så da er spørsmålet - hva kan hasj gjøre med helsen når dette inntas i helgene og ikke hver helg heller?

Gjerne dokumentasjon, men betviler de blir overbevist om hvor 'lite' skadevirkninger det er ved et så lite forbruk, da de mener det kan være industrien selv som har betalt for disse forskningsresultatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skadevirkninger av hasj er individuelt. Jeg kjenner personer som røyker hasj cirka hver dag, har høyere utdanning og er særdeles intelligente og oppegående mennesker, og de fungerer fortsatt like bra som de alltid har gjort. Men, jeg kjenner også folk som holder seg unna hasj fordi de selv vet at de ikke klarer å håndtere rusen. Mao. blir det teit å snakke om en generell (skade)virkning av hasj.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

joda,mange oppegående mennesker kan røyke litt och klarer liv,jobb etc aldeles utmerket.

Finnes sjeldne tilfeller dær mennesker fått psykoser eller kjip rus,en del av disse ser du på lukket avdeling,er sjeldent men det sker ju.

Mistenker det andre elementer inne i att de som åker til psyk ha med sig andre diagnoser/problemer som ikke nødvendigtvis er diagnostisert,och uten diagnose gjør ikke helsevesenet stort,de kan ju ikke i de fleste tilfeller uten diagnose/label.

Mennesker i rus prøver ta livet av seg,hoppe fra bruer,høye bygg,en kamerat til meg hengde seg i kirka ruset på hash mm-han tok hva som var tilgjengelig til enver tid,blev ikke stort over 20 :( Återigen mange av de har varierende problemer fra før ska man dømme av erfaringer jeg har.

Selv funker det ikke på annet æn at jeg sovner av det,bortkasted da ;)

seriøst flertalet klarer å hantere det fint, har man andre faktorer så vær litt mer forsiktigt.

Postet av anonym: eb1294377ac05bb6900ca752ef6cd5b6

Postet av anonym: eb1294377ac05bb6900ca752ef6cd5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt argument imot at det blir sååå mange pasienter av hasj er å vise til Nederland. Da hadde vel de fjernet legaliseringen pga helsevesenet ikke ville klart å ta seg av alle pasientene og/eller det hadde blitt utrolig dyrt for landet dette. Betviler at de har pasientrush, for da hadde pengene styrt avgjørelsen av legalisering eller ikke.

Argumentet at der leger vil legalisere hasj blir møtt med at de kan være truet til det :S

Jeg vil heller velge å tro det er fordi de ikke ser seg tjent med å holde kj... for å svartmale noe når det er feil, bare for at det er politisk korrekt.

Til opplysning: prøvde endel i min ungdom, men bruker ingenting og har ikke gjort det på tiår, er forøvrig nesten avholds også. Men bare for at jeg er det, så vil jeg ikke henge meg på den politiske rette 'det er så farlig' når jeg ikke mener det. Men mangler egentlig dokumentasjon på det. Blir mest synsing. Men slik jeg ser det så er det likt for motstanderne.

Ekstremt tilfeller og ytterpunkter er det på alkohol og hasj, som med alt annet, men skal man snakke om de, så må de også kutte ut alkohol. Det var nemlig et av mine argumenter - hvis de 'godkjente' alkohol, så måtte de nesten godkjenne hasj også, da det er utrolig mange som bruker hasj uten at det merkes, samme med alkohol. For jeg har ikke funnet noen dokumentasjon på at hverken alkohol eller hasj er til skade ved litt i helgene (ikke hver helg heller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...