protoneedhelp Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 JEg leter etter en kjøleskap på nettbutikken til lefdal og elkjøp.JEg ser at det en noen merker som jeg ikke kjenner til som Gram, Hotpoint, UPO og Gorenje. SÅ jeg lurer på om noen her i Forumet har brukt/vet om kvaliteten til disse merkene? takk på forhånd Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Alle sammen er greie merker, dog ikke noen toppmerker. Etter tre års erfaring som hvitevaresalger var jeg ikke borti flere problemer med disse merkene enn andre. Men kvalitet og lignende avhenger mer av modell enn av merke. For eksempel lager kjente merker som Electrolux, AEG, Bosch/Siemens osv. flere "skrapskap" de også. Min erfaring er at du får det du betaler for, og et skap til 2000 vil man kunne forvente oppfører seg deretter med tiden. Men i klassen 4-5000 er det flere gode skap, også blant disse merkene. Men ville som sagt hatt fokuset på modell, og spandere på deg det du har råd til. Vær obs på funksjoner som auto-defrost (hvis kombi), viftesystem, størrelse/utseende/innredning hvis det betyr noe, og også lydnivået. Vi har et Gram-skap på min nåværende jobb som durer noe helt forjævlig, vet at hadde jeg hatt det hjemme hadde jeg pælma det så langt som mulig. På billigere skap kan lyden være høy. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Slik kvitevaremarknaden fungerer i dag, GLØYM stilleg og roleg merkjenamna. Dei er salsnamn og seier i seg sjølv absolutt inkje meir korkje om kven som har produsert ei vare eller kvar ho er produsert (med eit unnatak: Miele har framdeles ein heil del "sjølvproduksjon" på dei større/dyrare varene sine). Det vil seia at i prinsipp kan alle desse kjøleskapa vera produserte på same stad og ha nett same innmat. I mange land finst (heilt ukjende kva gjeld namn) fabrikkar som produserer varene, byggjer dei inn i ei kasse Bosch/Siemnes/Whirlpool/UPO/Gram/--- har teikna - og set tinga salsnamn (til dømes Whirlpool) på dei. Dagen etter produserer ein ein serie ein set i annan kassa og set til dømes salsnamnet AEG på dei. Kva skap er då "best"? Fokuser heller på produksjonsland. Gode produksjonsland for kjøleskåp er Sverige, Danmark og Tyskland. Nederland, Italia, Frankrike og Aust-Europa er verre, Storbritannia er så dårleg at du kan riva deg i håret. Nokre produsentar - AEG, Bosch, Elektrolux, Gram, Siemens - er flinkare enn andre til å velja gode produksjonsstader/-fabrikkar kva gjeld kjøleskap - men ALLE har ALT i dag, både godt og dårleg. Generelt: Du får aldri meir kvalitet enn prisen du gjev, men du kan få mindre. Nokre gonger er det nemleg design, salsnamn og marknadshøve som aukar prisen - ikkje den tekniske kvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå