Gå til innhold

ASUS G53SW - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg har snust litt på nett i det siste og funnet frem til denne pcen.

Er det noen her på forumet som har noen erfaringer om den?

 

Lest i mange anmeldelser at kjølesystemet er konge, og at den

støyer ekstremt lite, stemmer dette eller er det for godt til å være sant at en pc med de specsa kan være så stille?:)

 

Er den tyngre enn gjennomsnittet? Vurderer å kjøpe den som skolepc når jeg starter på skole til høsten.

 

Alle innlegg settes stor pris på! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

suveren spillmaskin, og ikke noe som trekker spesiellt ned nei. får mye til prisen. den er stor som fy au ja. som en 17" i praksis, med den store kjøleren stikkende ut bak.

 

er spilling hovedfokus, og du ikke bryr deg om at den tar litt ekstra plass er det et godt valg. det er også plass til en hdd til, som åpner veien for SSD

 

som en skole pc, trekker det jo opp at den er så stillegående, mens batteritiden trekker ned sammt størrelsen. spiller du ofte/bryr deg om å ha high settings i spill så er det et greit valg, hvis ikke hadde jeg sett etter noe annet.

 

merk også at ASUS g74 har kommet, og da er nok ikke ASUS g54 så langt unna heller. disse har bla. annet gtx 560 i stedet for 460, som yter noe bedre i spill.

Lenke til kommentar

suveren spillmaskin, og ikke noe som trekker spesiellt ned nei. får mye til prisen. den er stor som fy au ja. som en 17" i praksis, med den store kjøleren stikkende ut bak.

 

er spilling hovedfokus, og du ikke bryr deg om at den tar litt ekstra plass er det et godt valg. det er også plass til en hdd til, som åpner veien for SSD

 

Spilling er ikke hovedfokus fordi jeg har en stasjonær hjemme, dog det trekker definitivt ikke ned hvis den kan da nye spill:)(med redusert oppløsning)

Jeg den perfekte pcen for mitt bruk er en pc med i5(2nd gen), hd5850/gt 540M eller bedre, 15,4" matt skjerm med 1900x1200 oppløsning , 4-5 timers batteri tid(noe jeg veit er vanskelig med de specsa) og viktigst av alt - STILLE som mulig.:)

 

som en skole pc, trekker det jo opp at den er så stillegående, mens batteritiden trekker ned sammt størrelsen. spiller du ofte/bryr deg om å ha high settings i spill så er det et greit valg, hvis ikke hadde jeg sett etter noe annet.

 

merk også at ASUS g74 har kommet, og da er nok ikke ASUS g54 så langt unna heller. disse har bla. annet gtx 560 i stedet for 460, som yter noe bedre i spill.

 

Jeg har også sett at det har kommet en storebror til den jeg ser på, men det er unitresant pga de grunner jeg nevnte over;)

 

Jeg kikket på denne en god stund, men etter at jeg leste i test at den var høylytt så har ikke den vært like intresant.

 

Acer Timeline serien har også friestet, men har en venn som har en av de og den støyer en del..

Har du/dere noen andre forslag?

 

takk for raskt svar! :D

 

skaff deg denne MYE bedre prosessor og bare 10% dårligere skjermkort

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010586608.aspx

 

Den forige bærbare pcen min var en HP, og kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe en HP igjen, pga av støy og generelt problemer med pcen..

 

Men tusen takk for forslag :)

Endret av xiao shan
Lenke til kommentar

Er ikke spill hovedfokus er asusen HELT feil maskin for deg ja. skal du hovedsakelig ha maskinen for å ta notater og bedrive facebook i sjul er vel nesten DETTE en brukbar løsning.

 

batteri ut a helvete og IPS skjerm, er ikke en vifte i den som bråker, og den har dugelig kamera. i tilegg veier den jo ikke en damn shit og har høy gadget faktor.

 

om du er avhengig av windows hadde jeg gått for noe mindre og billigere som skolepc.

 

denne går for å være god.

 

er spilling litt for gøy, og du har nok cash til å ikke bry deg så volsomt om budsjett har multicom denne.

 

det er klart, at de fleste maskiner suser litt på full load, men med optimus grafikk, vil ikke denne lage ulyder i timen mens du bruker den til anstendige ting som word og exel(aka facebook og bubbleshooter)

 

denne har et godt grafikk kort som yter tilstrekkelig i mange nyere tittler, samt en god fullhd matt skjerm, og rikelig med batterikapasitet ved bruk av integrert grafikk. ssd for master race

Lenke til kommentar

Skal du har en stille maskin så er G53 bra. Men det er litt tyngre enn vanlige 15" laptoper.

Så da må du nesten velge om du vil ha en stor, stille og kjølig maskin eller en tynn, varm og bråkete (f.eks: HP) ;)

 

Men til skole burde jo en ASUS Eee PC 1215B holde? den er hvertfall litn og lett å ha i sekken :)

Lenke til kommentar

G53 kan beskrives med 3 ord -> Stille, Stor og Rå!

 

Min erfaring er at størrelsen har ikke så stor betydning - har den med vær dag på skolen, og om du kjøper en 13" eller en stor 15" må du uansett ha den i sekken. Jeg merker iallefall ikke den store vektforskjellen på 2 til 4 kilo når jeg har den på ryggen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...