Ned Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Heisann! Lurer på om det vil lønne seg å bytte valgfag jeg valgte på videregående. Jeg har en liten drøm å komme meg inn på økonomistudier i England, Sverige eller Danmark, henholdsvis CBS, SSE eller Manchester/Lancaster. Disse vil da kreve rundt 4,5 i snitt eller høyere har jeg inntrykk av. Men som jeg har forstått det så har relaterte valgfag til hva du vil studere, mer å si iht norske universiteter. Jeg valgte IKT 1 og 2, Biologi 1 og 2, Historie og Filosofi i 2.klasse og Idrett i 3 klasse. Jeg har i disse fagene 3, og 5 i idrett, så de trekker jo også snittet ned. Men burde jeg melde meg opp som privatist i noen andre valgfag som økonomistyring eller noen andre fag som er mer relatert til det jeg vil studere, for å styrke mine sjanser til å komme meg inn på det jeg vil? Noen eksempler på fag jeg kunne meldt meg opp til? Skal bruke dette året på å ta opp flere fag for å betraktelig styrke mitt gj.snitt ved Danielsen Intensivgymnas. Setter stor pris på svar! -R Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har ikke peiling på om relevante fag har noe å si, men det er jo en del økonomi-fag du kan velge. Økonomistyring, Økonomi og ledelse, Samfunnsøkonomi 1 og 2 og Næringslivsøkonomi 1 og 2 er vel de mest relevante fagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå