glemyk Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 hei.. har lenge vært på jakt etter noen gode hodetelefoner som er gode for musikkproduksjon, men har ikke peil på hvilke som er bra, eller som er drita dårlige. Vet at Pioneer skal være et bra merke. har vurdert å anskaffe meg pioneer hdj 1000 eller pioneer hdj 2000, men har vært usikker på hva jeg skal gå for grunnet jeg ikke vet hva som er best til den bruken jeg skal bruke de til.. Anbefalinger og inspill blir godt mottatt! Eventuelt Lenke til kommentar
Lena Johanna Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Jeg var ikke noe spesielt opptatt av hodetelefoner som jeg brukte. Siden jeg bare trengte noe å høre med, helt til ei venninne tvang meg til å bruke hennes hodetelefoner, som var "Koss". Det var det beste tro meg pga utsende missliker folk dem. Det er en god del folk som bruker "Koss" hodetelefoner, hvis du har en venn så råder jeg deg å prøve. BTW det er sånne, det er heller ikke dyrt å kjøpe + som jeg husker får man livs garanti Endret 4. juli 2011 av Lena Johanna Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ok, du er nok ute etter studiohodetelefoner, og det fins en hel drøss av disse. Blant disse har en f.eks. AKG K701/K702/Q701 og Beyerdynamic DT770 Pro. Poenget er vel at hodetelefonen er mest mulig nøytral hvis det er musikkproduksjon det dreier seg om. Se f.eks. denne tråden hos Head-Fi-org. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 til studioproduksjon? Til å bruke under opptak, eller under miksing? Viktig forskjell! Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Beyerdynamic DT770 Pro. Disse er min favoritt har flere fra akg, sennheiser og beyerdynamic, synes disse sitter best på hodet, kan bruke de i mange timer i strekk uten at det blir ubehagelig. Låter veldig balansert og fint men jeg ville aldri gjort hele miksen på et headsett, uansett hvilket. Lenke til kommentar
Andrix Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Pioneer blir vell litt for tung for produsering, iallefall om du har de på deg i over lang tid. Vil anbefale Sennheiser HD25-1 II. Kanskje ikke de peneste, men de er utrolig lette og komfortable, også såklart utrolig lyd med bra bass. Endret 25. juli 2011 av Andrix Lenke til kommentar
Negrotron Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Jeg har AKG K271 MKII. Lyden er kjempebra, men om jeg har dem på i over en time i strekk begynner det å bli ubehagelig, noe som kanskje skyldes hodeformen min. Det kan kanskje være lurt å forsikre seg om at man kan bytte headsettet, tilfelle det skulle være ubehagelig. Jeg vil tro at forskjellen på lydkvaliteten ikke varierer så veldig innen denne prisklassen, men det er lurt å sjekke testresultater i tilfelle avvik. Hvis man skal bruke dem under opptak er det viktig at det er minimal lekasje, siden det kan bli oppfattet av mikrofonen. En annen ting som kan være greit å ha i tankene når man mikser, er at headsett ikke har i nærheten like mye bass som et anlegg med en ordentlig sub, så bassregistret kan fort bli overrepresentert. Derfor er det alltid lurt å høre igjennom miksen på et anlegg, gjerne flere forskjellige. Endret 2. august 2011 av Negrotron Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg må si Beyerdynamics DT 250. JA de er drit stygge, men de er utrolig behagelige å ha på i timesvis. Veldig mange hodetelefoner er gode der og da, men etter 5 timer er det ikke mange igjen. DT250 er allround og funker til mix, scene og på mp3 spilleren (selv om du ikke vil bli sett på bussen med denne råtassen av en lekkerbisken designet da DDR var en viktig del av industrien i Europa)-- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå