Gå til innhold

valg av hodetelefoner

glemyk

Anbefalte innlegg

hei..

har lenge vært på jakt etter noen gode hodetelefoner som er gode for musikkproduksjon, men har ikke peil på hvilke som er bra, eller som er drita dårlige.

Vet at Pioneer skal være et bra merke.

har vurdert å anskaffe meg pioneer hdj 1000 eller pioneer hdj 2000, men har vært usikker på hva jeg skal gå for grunnet jeg ikke vet hva som er best til den bruken jeg skal bruke de til..

Anbefalinger og inspill blir godt mottatt! Eventuelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ikke noe spesielt opptatt av hodetelefoner som jeg brukte. Siden jeg bare trengte noe å høre med, helt til ei venninne tvang meg til å bruke hennes hodetelefoner, som var "Koss". Det var det beste tro meg pga utsende missliker folk dem. Det er en god del folk som bruker "Koss" hodetelefoner, hvis du har en venn så råder jeg deg å prøve.

BTW det er sånne, det er heller ikke dyrt å kjøpe + som jeg husker får man livs garanti

Endret av Lena Johanna
Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770 Pro.

Disse er min favoritt

har flere fra akg, sennheiser og beyerdynamic, synes disse sitter best på hodet, kan bruke de i mange timer i strekk uten at det blir ubehagelig.

Låter veldig balansert og fint

men jeg ville aldri gjort hele miksen på et headsett, uansett hvilket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har AKG K271 MKII. Lyden er kjempebra, men om jeg har dem på i over en time i strekk begynner det å bli ubehagelig, noe som kanskje skyldes hodeformen min. Det kan kanskje være lurt å forsikre seg om at man kan bytte headsettet, tilfelle det skulle være ubehagelig. Jeg vil tro at forskjellen på lydkvaliteten ikke varierer så veldig innen denne prisklassen, men det er lurt å sjekke testresultater i tilfelle avvik.

Hvis man skal bruke dem under opptak er det viktig at det er minimal lekasje, siden det kan bli oppfattet av mikrofonen.

En annen ting som kan være greit å ha i tankene når man mikser, er at headsett ikke har i nærheten like mye bass som et anlegg med en ordentlig sub, så bassregistret kan fort bli overrepresentert. Derfor er det alltid lurt å høre igjennom miksen på et anlegg, gjerne flere forskjellige.

Endret av Negrotron
Lenke til kommentar

Jeg må si Beyerdynamics DT 250.

JA de er drit stygge, men de er utrolig behagelige å ha på i timesvis. Veldig mange hodetelefoner er gode der og da, men etter 5 timer er det ikke mange igjen.

DT250 er allround og funker til mix, scene og på mp3 spilleren (selv om du ikke vil bli sett på bussen med denne råtassen av en lekkerbisken designet da DDR var en viktig del av industrien i Europa)--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...