Atlanterhavet Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 LOL. Aldersgrense for leger, og ønsket om å få jobbe videre. Enda en artikkel Helsepersonelloven Derfor kan ikke Hello Kitty få det som han vil. Ja, eg ser referansane - og heilt konkret: KVA i dei hindrar Hello Kitty å få oppfylt ynskjet sitt om å heller gå til ein lækjær i alderen 60+? Eller ein lækjær på 72 for den del? Host opp heilt konkret KVA - om du då ikkje har fare med lygn i tidligare innlegg! Videre er det sterk kobling mellom SOSIALdemokratiet i Norge og sentralisme, sentralisme er det som har kjennetegnet Norge helt siden etter krigen, med sosialistisk propaganda og sosialistiske holdninger i befolkningen. Individuelle variasjoner er i den verdenen et onde. Samfunnet skal ikke tilpasse seg individenes behov, individene skal eksistere for samfunnet. Det var ein PÅSTAND (eller rettara sagt fleira). PROV påstanden/påstandane - om eg skal ta det du seier for anna enn dine fikse idear som du ikkje kan/vil prova, og som difor ikkje får verde for andre sitt hovud enn ditt eige. Reknar du andre folk for naut som svel påstandane dine rått, utan at du treng ein gong å prøva å prova at dei faktisk held vatn? Du har forresten ikkje svara på spørsmålet mitt: "Er det eine avhengig av det andre, og i tilfelle kvifor?" Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Fordi han egentlig ikke vet hva han snakker om... Seier meg slett ikkje usamd i mistanken, men gje no EITT høve til for å motprova først. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 får jeg spørre hvordan du sjekker synet og hørselen din? problem solved. Mange måter å sjekke syn og hørsel på. Hva slags grad av astigmatismus og presbyopi kan du ha for å fortsette i legejobben? Hvilke frekvenser kan du ha hvor stort tap i? ja vis det er så mange måter å gjøre det på er det vell ikke noe problem da? Hvis netthinnen er grei, så spiller det ingen rolle om du har forkalkninger i linsa? Hvis synet er ok, så spiller det ingen rolle hvorvidt du er dement? Hvis du er en lege som ikke er dement, og synet er sånn passe, men du er 76, hvordan foreslår du at samfunnet skal ta stilling til om du skal få fortsette å praktisere eller ei, når det er staten, byråkratiet, og ikke sluttbrukeren som avgjør? I rest my case. What case? Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 LOL. Aldersgrense for leger, og ønsket om å få jobbe videre. Enda en artikkel Helsepersonelloven Derfor kan ikke Hello Kitty få det som han vil. Ja, eg ser referansane - og heilt konkret: KVA i dei hindrar Hello Kitty å få oppfylt ynskjet sitt om å heller gå til ein lækjær i alderen 60+? Eller ein lækjær på 72 for den del? (...) Hello Kitty kan ikke lenger gå til en lege som ikke har rett til å praktisere, med mindre Hello Kitty finner et særtilfelle som praktiserer på siden av loven, og han ikke trenger medisiner. Når man senker grensene til 60 slik jeg foreslo, så vil man ikke lenger kunne gå til en lege over 60. Kan du gi meg en eneste grunn til at jeg skal bruke tid på å fore lettforståelige konsepter inn i skrotten din med teskje? Når ble jeg ansvarlig for å drive privatundervisning for deg? Det er da vel drøyt å insinuere ansvar hos motdebattant for egne kognitive svakheter, syns du ikke? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 LOL. Aldersgrense for leger, og ønsket om å få jobbe videre. Enda en artikkel Helsepersonelloven Derfor kan ikke Hello Kitty få det som han vil. Ja, eg ser referansane - og heilt konkret: KVA i dei hindrar Hello Kitty å få oppfylt ynskjet sitt om å heller gå til ein lækjær i alderen 60+? Eller ein lækjær på 72 for den del? (...) Hello Kitty kan ikke lenger gå til en lege som ikke har rett til å praktisere, med mindre Hello Kitty finner et særtilfelle som praktiserer på siden av loven, og han ikke trenger medisiner. Når man senker grensene til 60 slik jeg foreslo, så vil man ikke lenger kunne gå til en lege over 60. Eg ser kva du skriv - men det var altså ikkje svar på spørsmålet eg stilte deg: Spørsmålet lydde: "Kva i dei (eg gjetek DEI - altså referanane - hindrar Hello Kitty å få oppfylt ynskjet sitt om å heller gå til ein lækjær i alderen 60+? Eller ein lækjær på 72 for den del?" Eg minner om at ynskjet til Hello Kitty var: et ikke med deg, men jeg vil mye heller gå til en lege på 60+ som er komfortabel i yrket, en å gå til en nyutdannet lege som haster seg gjennom pasienter i et forsøk på å bygge karriere. Din påstand var: Synd for deg at det ikke er du som bestemmer dette selv, når alderen kryper over 70, da. Slike avgjørelser tas sentralt i Norge, du får ikke bestemme risiko selv. Kva i linkane dine – HEILT KONKRET – hindrar Hello Kitty å avgjera det? Ikkje "i di drøymeverd", men I DAG – ut frå dei linkane du har nytta som grunn for NO! Om du ikkje SKJØNAR spørsmålet eg har stilt deg, så ver snill å sei frå. Om du korkje seier frå eller svarar på det eg spurte om i neste innlegget, er min påstand: Du snakkar usant i svara dine, og du er altfor kaut og hoven – evt dum – til å vedkjenna deg det. Kvifor skal påstandane dine då ha noko som helst vekt for meg – eller andre – no eller seinare? Sjølv den dummaste og den største skrønemakar kan slengja fram lause påstandar. Om du er meir enn dette, argumenterer du for påstandane dine og prøvar å prova dei! Kan du gi meg en eneste grunn til at jeg skal bruke tid på å fore lettforståelige konsepter inn i skrotten din med teskje? Når ble jeg ansvarlig for å drive privatundervisning for deg? Det er du sjølvsagt ikkje, men har eg bede om det, eller var dette ei frenetisk røynsle på stråmannsargumentasjon for å sleppa å svara på kva eg faktisk spurte om ? Om du meiner dette ynskjet kan påvisast andre stader enn i det eige hovud: SITAT, please! Om du ikkje påviser (NB! Påviser - med sitat!) dette, ventar eg at du faktisk svarar på det eg spurde om. Det er da vel drøyt å insinuere ansvar hos motdebattant for egne kognitive svakheter, syns du ikke? Påvis kor du finn desse "kognetive svakhetene" takk – om dettte var MEIR enn ein idé hjå deg. Då ventar eg at du i neste innlegg anten a) SPØR om forståinga av spørsmål kor du er i tvil, og/eller b) SVARAR på spørsmåla (NB! Ikkje på noko anna!) eg har stilt deg i debatten. ALLE! Gjer du ingen av delene, oppfattar eg no dette som eit forsøk på trolling, og går vidare på det grunnlaget. Det same om du vel å ikkje ta vidare del i ordskiftet, men deltek i andre ordskifte. 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Spørsmålet lydde: "Kva i dei (eg gjetek DEI - altså referanane - hindrar Hello Kitty å få oppfylt ynskjet sitt om å heller gå til ein lækjær i alderen 60+? Eller ein lækjær på 72 for den del?" Nei, aner ikke? Hva hindrer Hello Kitty i det? Kan du gi meg en eneste grunn til at jeg skal bruke tid på å fore lettforståelige konsepter inn i skrotten din med teskje? Når ble jeg ansvarlig for å drive privatundervisning for deg? Det er du sjølvsagt ikkje OK. Fint vi er enige om dette. Det er da vel drøyt å insinuere ansvar hos motdebattant for egne kognitive svakheter, syns du ikke? Påvis kor du finn desse "kognetive svakhetene" takk Jeg tror det skrives kognItivt, også på dette kråkemålet du smører utover sidene her. Der har vi altså en kognitiv svakhet. Den andre må du nesten svare på selv, hvor har det gått galt i hodet ditt for å tro at jeg lyver om noe som helst? Er det en løgn at det ikke er opp til Hello Kitty å avgjøre hvor lenge man kan få arbeide i Norge? Gjer du ingen av delene, oppfattar eg no dette som eit forsøk på trolling, og går vidare på det grunnlaget. Jesus, hvor får du det fra at jeg skal være interessert i følelseslivet ditt, hvordan du oppfatter ditten og datten? Er du informasjonspliktig plutselig? Det var da måte på overbevisning over egen viktighet, da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hepp! Da er denne tråden satt under admin-case, om ikke postene til enkelte personer blir mer høfligere og sakligere så kommer vi til å reagere. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå