NeEeO Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hallo, jeg vil bli raskere i å finte i fotball.. derfor må jeg trene spenst og hurtighet..hvordan gjør jeg dette uten utstyr? og mest effektive måten? er forresten 14år. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 For spenst kan du øve deg på å hoppe opp ting, som f.eks trapper. Sett deg et mål om å stå på bunnen og ta spensthopp forover og klare så mange trinn som mulig. Og prøv å ikke overvurdere dine evner, ellers må du trene opp taleevnen også etter å ha smadret huet i trappa. Du kan også trene spensthopp opp på kasser, høye kanter etc. Hurtighet trener du ved å... vel, løpe? Spurt strekninger, kjappe vendinger osv. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du kan vel også hoppe med en fot opp på en bruskasse eller noe. Denne øvelsen funker nok også bra, slitsomt som bare rakker`n http://www.youtube.com/watch?v=nDcNzEFr7yA Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du sprinter og hopper for å bli bedre i å sprinte og hoppe... I mine glansdager hadde vi spurt, spenst og kondisjonstrening to ganger i uken. Måten det foregikk på var slik: Vi dro bort til en friidrettsbane og hadde følgende øvelser: Spenst: Vi hoppet oppover tribunene på banen og gikk rolig ned før vi hoppet opp igjen (kan altså utføres i trapper). Dette kunne utføres på et utall antall måter med en fot, føttene samlet osv. Dette ble utført i intervaller. Hurtighet: Vi hadde 100 og 200meters intervaller. I tillegg finnes det en del øvelser du kan ta som går på eksplosiv styrke i hamstrings/lår som vil hjelpe deg. Mark, bøy++ en del flere øvelser, men disse trengs det jo utstyr for å klare. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Bedre i sprinte og hoppe? jeg ville bli bedre i å finte/dribble..fortere..ikke til å hoppe :| Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Bedre i sprinte og hoppe? jeg ville bli bedre i å finte/dribble..fortere..ikke til å hoppe :| Du ville trene spenst og hurtighet. Så får du trene på å finte/drible fortere i tillegg da. Eller tenke selv og forstå at med trening på det du ønsker å forbedre blir du... bedre. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Skal du trene opp hurtigheten er det intervaller som gjelder. Populært blant fotballspillere er 4x4 eller 45/15 (45 sek full spurt, og 15 sek rask gange). Flere av mine venner på laget mener at det å løpe i motbakke ikke har noe for seg, da en rett og slett blir sterkere og tyngre i lårene. Pørv derfor å løpe strekninger i slak nedoverbakke så fort som mulig. Når det gjelder spenst er det bena som er det beste treningsutstyret. Når du løper i skogen er det bare å se deg rundt etter steiner, benker eller lignende som du kan hoppe opp på. Enten det er med samlet ben eller et ben. Varier mellom stor høyde og få repitisjoner, og lav høyde og mange og raske repitisjoner. Dette er iallefall det jeg har av tips å komme med Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Bedre i sprinte og hoppe? jeg ville bli bedre i å finte/dribble..fortere..ikke til å hoppe :| Du sa du ville ha bedre spenst, og hvordan er det man trener spenst?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå