EvenAug Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 I databaseklassen min bruker jeg or die ganske aktivt. Problemet er at dette vil også stoppe parent scriptet som includer klassen. Noe som ikke er hensiktsmessig. Derfor lurer jeg enkleste måte å stoppe det inkluderte scriptet (klassen) UTEN å stoppe de andre OG skrive en feilmelding. Det ultimate hadde vært slik: $this->dbConnection = mysql_connect($this->dbHost, $this->dbUser, $this->dbPass) or return print '<div class="errorblock">Error: Klarte ikke å koble til databasen</div>'; Det kunne nok vært løst slik: $this->dbConnection = mysql_connect($this->dbHost, $this->dbUser, $this->dbPass); if (!$this->dbConnection) return print '<div class="errorblock">Error: Klarte ikke å koble til databasen</div>'; Men jeg håper det finnes en mer strukturert metode. Slik som "or" fungerer i "or die("blabla")". - Even Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Drit i or die. Ta i bruk PDO og se på exceptions. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Concur. Se http://no.php.net/pdo <?php /* Connect to an ODBC database using driver invocation */ $dsn = 'mysql:dbname=testdb;host=127.0.0.1'; $user = 'dbuser'; $password = 'dbpass'; try { $dbh = new PDO($dsn, $user, $password); } catch (PDOException $e) { echo 'Connection failed: ' . $e->getMessage(); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå