Gå til innhold

Brukbart objektiv til 600D

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille Canon EOS 600D fra netonnet i dag, men trenger tips til hvilket objektiv jeg skal kjøpe. Jeg skal kjøpe flere ved en senere anledning, men akkurat nå trenger jeg ett objektiv som:

Egner seg greit til både foto og video

Ikke koster mer enn 2-3000 kr

Har en grei zoom

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte du 600D med 18-55mm-objektivet? Hvis du gjorde det, prøv ut det først i hvert fall noen dager med aktiv fotografering og fortell hva du synes er bra og dårlig med det så vi kan foreslå noe som utfyller det du synes er negativt.

Hvis du bestilte uten 18-55mm-objektivet kan jeg foreslå å kjøpe f.eks Sigma 17-70mm, Tamron 17-50mm eller Tamron 18-270mm. Det er alltids kjekt med et ferieobjektiv med mye zoom.

Lenke til kommentar

Bestilte du 600D med 18-55mm-objektivet?

Jeg tolket TS slik at han venter på innspill før han bestiller.

Hvis du bestilte uten 18-55mm-objektivet kan jeg foreslå å kjøpe f.eks Sigma 17-70mm, Tamron 17-50mm eller Tamron 18-270mm. Det er alltids kjekt med et ferieobjektiv med mye zoom.

TS ønsker å bestille fra NetOnNet - nå er jeg ikke sikker på om det er rimeligst - men er er vel få av disse tilgjengelig.

Men jeg ser at NetonNet har en pakke med EOS 600D + 18-135mm til en grei pris. Det vil være mitt stalltips idag. Fotovideo er riktignok ca 300,- billigere. Men har ikke på lager ...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, er derfor jeg velger netonnet, fordi de var de eneste som hadde kameraet inne til en noen lunde billig pris. Og jeg trenger det til senest tirsdag neste uke.

Men fant ut jeg hadde 12.000 kr å bruke, så jeg kjøpte istedenfor to objektiver, Sigma 17-70 og Canon 55-250. De virket greie. :hmm: Så tilbudet med 18-135 litt seint.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...