Gå til innhold

Enda et bevis på at 3DMark03 er et udugelig benchmarkprogram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har allerede diskutert det litt i denne tråden. Jeg ble ganske sjokkert selv. 3Dmark03 har jo ingen rot i vrikeligheten i dagens spill (og sikkert de fleste spillene de neste 1-2 årene også).

 

3DMark03 Score:

1.4 GHz Cel. R8500: 958

2.8 GHz P4 R9600: 3443

350 MHz PII R9700 Pro: 3373

1.4 GHz Cel. R9700 Pro: 4325

 

Alle spillene som er testet i artikkelen er tydelig nesten bare CPU-avhengig, altså helt motsatt av 3DMark03 scoren.

 

Det eneste unntaket er GT1 som bare teller 6% av totalscoren.

 

Futuremark påstår at "The high quality game tests, image quality tests, sound tests and others give you an extremely accurate overview of your system’s current gaming performance." Noe som er totalt missvisende. Kanskje kunne dette vert sagt om 2 år, men da har vi sikkert helt andre benchmarker å se på.

 

[Edit] Ser MistaPi var litt raskere på avtrekkeren med å linke den andre tråden.

Lenke til kommentar

Ok, beklager for "dobbelpostingen".

 

Det ser ut som at valget jeg tok for over 1 måned siden om å fjerne alt av MadOnion/Futuremark fra maskina ikke var noe dumt valg i det hele tatt...

 

Men det er som EnD.R.E (og Ace's Hardware) nevner, at som skjermkorttester så duger 3DMark03.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

duger jo så absolutt ikke til å teste hvordan skjermkortet ditt vil takle fremtiden heller....

tar jo ikke forutsetninger for noen som helst forandringer..

for å si det slik, skjermkortet ditt vil fungere slik 3dmark03 hinter til hvis INGENTING i spillbransjen forandrer seg..

3dmark 03 forutsetter null forandringer..

dvs 3dmark 03 forteller NULL om hvordan ditt skjermkort vil yte i doom3 :lol: ...er tragisk at et program som måler ytelsen din for "fremtiden" som atpåtil forutsetter NULL forandringer blir "hyllet" og brukt til seriøs benchmarktesting..

Lenke til kommentar
Men en ting er 3DMark03 brukbart til: Å teste hvilket skjermkort som yter best i spill som [kanskje] kommer...
... om et par år. Men hvem har vel dagens skjermkort da?

 

Hvis jeg skal kjøpe skjermkort nå vil jeg vite hvordan det duger i dagens spill. Om jeg kjøper et ok et til dagens spill så duger det nok bra i minst 1 år til.

 

Heldivis har jeg et Geforce4 Ti4200 som sikkert duger helt til 3DMark05 er lansert og 3Dmark03 begynner å bli sammenlignbart med faktiske spill.

Lenke til kommentar

Har ikke lest de andre trådene/artiklene dere viser til i denne tråden, men jeg stusser på dere som sier at om et par år ja DA vil 03 være "riktig" i forhold til spillytelsen. Hvordan kan dere si det? Tror dere at spillene om 2 år vil kjøre helt fint på en PII 350mhz med et nytt skjermkort? Det tror ikke jeg. Å teste hvilke SKJERMKORT som duger er jeg med på derimot. Men 3dmark03 vil nok aldri kunne brukes til å måle systemet ditt i forhold til spill. Ikke nå, ikke om 2 år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...