Thlian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Fikk en anbefaling på et Sigma 50mm f/1.4, som kostet rundt 7000,- Det finner jeg IKKE, men finner derimot denne: http://fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Objektiver/Nikon/Normal/Sigma-50mm-F14-EX-DG-HSM-Nikon-Nyhet-116646.aspx Er det å anbefale? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er mulig det er en annen 50mm som passer fullframe. Den der er DX only, men med D7000 er jo ikke det noe problem Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hvor har du det fra at denne er DX only? Har denne og den passer utmerket på mitt D3. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du tenker nok på Sigmas 30mm - den der er også for fullframehus. Du har mange valgmuligheter - Nikkor 1.8D, 1.4D, 1.8G, 1.4G, Sigma 1.4, og andre spesielle som fra Zeiss. Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Eller VL 58mm F1.4 som passer ypperlig til portrett på en D7000 dersom manuellfokus ikke er avskrekkende. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Har angst for manuell fokus Men prisen på Sigma sitt passer meg bra, spørsmålet er om det virkelig er bra? Hvis vi skal ta direkte sammenlikning med Nikkor f.eks.? Zeiss blir for dyyyrt Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Hvor har du det fra at denne er DX only? Har denne og den passer utmerket på mitt D3. Jeg trodde det var det DG sto for..? Edit: Aha, det var DC! Endret 4. juli 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ser at det kan skape forvirring ja Når det gjelder Sigmalux vs Nikkor er det vel nesten hipp som happ. Sigmen har litt penere bokeh(subjektivt) og er vel hakket skarpere vid åpen. Nikkoren er noen hundrelapper billigere og er mindre og lettere. I tillegg går den for å være skarpere blendet ned noen hakk. Tror uansett ikke du blir misfornøyd med noen av dem. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Om du finner et skarpt eksemplar av Sigmaen, blir du fornøyd. Selv ville jeg valgt et skarpt sigma-eksemplar over Nikon's 50/1.4 any day. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå