Dore123m Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Bobby Kotick kan vel egentlig feie for sin egen dør før han feier på andres. Endret 4. juli 2011 av Dore123m Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 han har selfølgelig rett. forbrukerne har talt allerede. massemarkedet i fremtiden tilhører alt-i-ett enheter med billige spill man kommer raskt inn i. nisjen for spillkonsoller kommer til å krympe kraftig. Ehm, Nintendo DS? Vita er utelukkende positivt om ikke annet for å gi Nintendo konkurranse på håndholdt markedet. Eh, 2005? Helt annet marked i dag. Kom da vitterlig en ny en ut nå nettopp. Var vel rimelig opplagt at jeg mente den nyeste versjonen. Nei, det var ikke opplagt. 3DS-salgene har uansett vært en skuffelse for Nintendo. Jeg ser ikke hvordan to aktører skal overleve i dette markedet. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Vel, det er nå den første Playstation Portable jeg skal kjøpe iallefall. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er en typisk uttalelse fra en som jobber med spill uten å ha noe annet forhold til dem enn som en salgsvare. Det er vanskelig for dem å forstå at noen vil kjøpe et produkt man kun kan spille på fordi de ikke selv liker å spille. Jeg vil gå midt imot ham og si at det vi trenger er nettopp spesialiserte enheter som gjør en ting veldig bra, og ikke flere gimmickprodukter som er delvis telefon, radio, kamera osv. Flere spillmaskiner som spiller spill, takk! Ja, man skulle tro det var opplagt. Ser meg helt enig med Spartapus her: Jeg har nevnt det tidligere at jeg bruker PSP'n min utrolig mye og sitter nå med en samling på over 30 spill, jeg skjønner ikke greia med at mobiler osv skal dekke "alle behov" (mobil, mp3, kamera og nå spill). Det virker for min del mye bedre å ha spesialiserte produkter på hver sin ting. Så slikt sett er jeg stikk motsatt av personen(e) nypis beskriver. Jeg har alltid på/med meg en bag (<- link), så "problemet" med at folk ikke gidder å drasse på 3-5 ting om gangen, (feks: ett kamera, mobil, bærbar spillekonsoll, store hodetlf + ørepropper osv) gjelder ikke for meg. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Greit nok at folk ikke liker Bobby Kotick, men prøv å være litt seriøs og saklig når dere diskuterer saken. Kotick har noen gode poeng, og jeg er forsåvidt enig med han. Håper det e plass til Vita, men jeg er skeptisk. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er en typisk uttalelse fra en som jobber med spill uten å ha noe annet forhold til dem enn som en salgsvare. Det er vanskelig for dem å forstå at noen vil kjøpe et produkt man kun kan spille på fordi de ikke selv liker å spille. Jeg vil gå midt imot ham og si at det vi trenger er nettopp spesialiserte enheter som gjør en ting veldig bra, og ikke flere gimmickprodukter som er delvis telefon, radio, kamera osv. Flere spillmaskiner som spiller spill, takk! Ja, man skulle tro det var opplagt. Ser meg helt enig med Spartapus her: Jeg har nevnt det tidligere at jeg bruker PSP'n min utrolig mye og sitter nå med en samling på over 30 spill, jeg skjønner ikke greia med at mobiler osv skal dekke "alle behov" (mobil, mp3, kamera og nå spill). Det virker for min del mye bedre å ha spesialiserte produkter på hver sin ting. Så slikt sett er jeg stikk motsatt av personen(e) nypis beskriver. Jeg har alltid på/med meg en bag (<- link), så "problemet" med at folk ikke gidder å drasse på 3-5 ting om gangen, (feks: ett kamera, mobil, bærbar spillekonsoll, store hodetlf + ørepropper osv) gjelder ikke for meg. Problemet er ikke å drasse rundt på 3-5 ting. Jeg har allerede bagen fullt godt opp, med skolebøker, datamaskin, Kindle, mobil, lommebok, skrivesaker, kalkulator osv. Jeg skjønner godt at du vil ha dedikerte enheter, for de er tross alt som regel mye bedre på den ene tingen de gjør. Imidlertid tror jeg ikke at de fleste idag vil ha dedikerte enheter, for de fleste holder Angry Birds på telefonen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Er enig med Kotick, og synes dette hatet mot Bobby Kotick og mobil/nettbrett spill er blitt en veldig kjedelig affære...en ting er å ikke like fyren men han er faktisk en veldig viktig person innen spill verden. For å ikke snakke om typiske core/hardcore gamere sitt raseri og latterlige uttalelser som kommer så fort mobil og nettbrett spill blir nevnt...det hele begynner å bli en gammel dårlig spøk. Vita kommer nok til å selge til hardbarka Sony fans og en gruppe pengesterke teknologi glade mennesker. Men det er ikke nok for Sony tror jeg om dem skal i det hele tatt klare å konkurrere mot mobil spill som idag er blitt utrolig teknisk bra...for å ikke snakke om nettbrett. En kan hate det så mye en vill men å se bort ifra fakta med idiotiske uttalelser forandrer ikke fakta...mobil/nettbrett spill er det mest populære håndholdte spill medie idag. Jeg skaffet meg 3DS for kort stund siden og har kun 1 spill på den så langt, det geniale Zelda OoT. Men under den korte stunden jeg har hatt den så har min iPad blitt plukket opp vesentlig oftere...og et spill til 6kr har gitt meg mer gøy en Zelda til over 300kr. Jeg har vel også kjøpt nesten 10 spill siden jeg fikk min 3DS til iPad...alle gøye billige spill. Mobil/nettbrett er en gedigen trussel til Sony og Nintendo...og jeg tror slaget er allerede tapt. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Er uenig med Kotick. Har selv hatt en ipad eller lignende, og jeg klarer ikke å spille mer en 2 minutter på en slik maskin uten jeg kjeder meg eller det er for dårlig gameplay. Spilt Shift, Chaos Rings, Conviction og for eks Red Alert. Disse har kjeda rævva av meg imotsetning til Zelda på 3DS for 333kr som har gitt meg 9 timer gameplay allerede og storkoser meg. Skal garantert ha PS Vita, nærmere PS3 grafikk en noen andre konsoller i hjemmet mitt sies det om PS Vita Kjøper ene og alene PS Vita for Uncharted Golden Abyss!! Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 – Trenger vi PS Vita? Siden det er Kotic som spør har internett sagt at jeg må si: "Ja!!1!" Og: "FU Kotic og Activision! MW sux og EA rulz!" Lenke til kommentar
RoaRawR Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 bryr meg veldig lite om konsolen, kan vi snakke litt mer om spillene som komer til den? og vi tar vekk "spinnoff" spillene Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Kommer det spill til den og? Damn. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Det er en typisk uttalelse fra en som jobber med spill uten å ha noe annet forhold til dem enn som en salgsvare. Det er vanskelig for dem å forstå at noen vil kjøpe et produkt man kun kan spille på fordi de ikke selv liker å spille. Jeg vil gå midt imot ham og si at det vi trenger er nettopp spesialiserte enheter som gjør en ting veldig bra, og ikke flere gimmickprodukter som er delvis telefon, radio, kamera osv. Flere spillmaskiner som spiller spill, takk! Ja, man skulle tro det var opplagt. Ser meg helt enig med Spartapus her: Jeg har nevnt det tidligere at jeg bruker PSP'n min utrolig mye og sitter nå med en samling på over 30 spill, jeg skjønner ikke greia med at mobiler osv skal dekke "alle behov" (mobil, mp3, kamera og nå spill). Det virker for min del mye bedre å ha spesialiserte produkter på hver sin ting. Så slikt sett er jeg stikk motsatt av personen(e) nypis beskriver. Jeg har alltid på/med meg en bag (<- link), så "problemet" med at folk ikke gidder å drasse på 3-5 ting om gangen, (feks: ett kamera, mobil, bærbar spillekonsoll, store hodetlf + ørepropper osv) gjelder ikke for meg. Nå må du nesten se at du er et unntak, som du sikkert har merket bare av den tråden her. At du vil like PS vita, er flott, og at du ser behovet for den, er bra. Men alt taler for at håndholdte "konsoller" er på vei ut. Folk vil heller betale 6 kr for angry birds enn 500 for gran turismo etc etc. Så, kjempe bra at du ser fram til den, men salgsuksess blir det ikke. Larzen sier det forresten veldig bra. Er helt enig i det han skriver. Med ios og android får man bra spill med evig timer med morro til en 1/100 av prisen. Tror jeg har brukt 20 timer bare på tiny wings, det er enkel morro, som jeg forventer av et håndholdt medie. Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en konsoll å spille fks uncharted på, å sitte på bussen å spille dette, med bråk rundt, er ikke akkurat optimalt. Når skal jeg få brukt denne? Når jeg er hjemme i leiligheten? Skal jeg virkelig prioritere å spille på 6" kontra stort lerret og hjemmekino annlegg. Sorry altså. Og når jeg som er "gammel" ikke ser helt poenget, så skal jeg love deg at den yngre garden som har vokst opp med ipods/ipads/iphones etc ikke er int. Endret 4. juli 2011 av henrikrox 1 Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Problemet er ikke å drasse rundt på 3-5 ting. Jeg har allerede bagen fullt godt opp, med skolebøker, datamaskin, Kindle, mobil, lommebok, skrivesaker, kalkulator osv. Jeg skjønner godt at du vil ha dedikerte enheter, for de er tross alt som regel mye bedre på den ene tingen de gjør. Imidlertid tror jeg ikke at de fleste idag vil ha dedikerte enheter, for de fleste holder Angry Birds på telefonen. Vel, jeg slipper heldigvis skolebøkene . Men ja, jeg ser poenget og syns det er veldig kjedelige nyheter... Nå må du nesten se at du er et unntak, som du sikkert har merket bare av den tråden her. At du vil like PS vita, er flott, og at du ser behovet for den, er bra. Men alt taler for at håndholdte "konsoller" er på vei ut. Folk vil heller betale 6 kr for angry birds enn 500 for gran turismo etc etc. Så, kjempe bra at du ser fram til den, men salgsuksess blir det ikke. Larzen sier det forresten veldig bra. Er helt enig i det han skriver. Med ios og android får man bra spill med evig timer med morro til en 1/100 av prisen. Tror jeg har brukt 20 timer bare på tiny wings, det er enkel morro, som jeg forventer av et håndholdt medie. Jeg ser bare ikke helt poenget med å ha en konsoll å spille fks uncharted på, å sitte på bussen å spille dette, med bråk rundt, er ikke akkurat optimalt. Når skal jeg få brukt denne? Når jeg er hjemme i leiligheten? Skal jeg virkelig prioritere å spille på 6" kontra stort lerret og hjemmekino annlegg. Sorry altså. Og når jeg som er "gammel" ikke ser helt poenget, så skal jeg love deg at den yngre garden som har vokst opp med ipods/ipads/iphones etc ikke er int. Igjen, ja jeg ser det helt klart at jeg/vi er i mindretall, noe som er utrolig kjedelig. At du har fått 20 timer ut av Tiny Wings er jo veldig flott for deg, men personlig klarer jeg ikke mer enn 10 minutter med iPad/mobil spill. (Ja, jeg har prøvd). Ang PSP & Uncharted: Hva mener du når man skal få brukt denne?: Det finnes folk som tar toget/buss og jeg tar gjerne på meg ett par headsett for å få litt god lyd samt fjerne lyd utenfra, men jeg spiller faktisk hjemme også. Utrolig godt å slenge seg ned i sofaen og spille 1 time eller 2 på PSP'n / DS'n en søndagsettermiddag. Kommer det spill til den og? Damn. Playstation Vita - Launch Games Lineup Bioshock Vita, BlazBlue: Continuum Shift II Plus, Broken, untitled Call of Duty game, Dragon's Crown, Dungeon Defenders, Dust, untitled Dynasty Warriors game, F1 2011, Gravity Daze, untitled Hideo Kojima game, untitled Killzone game, Lego Harry Potter: Years 5-7, Michael Jackson: The Experience, Mortal Kombat Vita, Mr Ink Jet, Oddworld: Munch's Odyssee, Oddworld: Stranger's Wrath, Rayman Origins, untitled Resistance game, untitled Ridge Racer game, Rugby Challenge, Ruin, Shinobido 2: Tales of the Ninja, Silent Hill: Book of Memories, Stardrone, Street Fighter X Tekken, WWE '12. (Boldet tekst på de jeg er interessert i) Endret 5. juli 2011 av Kenichi-san 1 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hvorfor skal VITA bli en suksess? Grafikken, spillene, mulighetene, alle funksjonene, lagringsmulighetene.....etc....det samme som PSP med andre. Den skal bli en suksess med samme utgangspunkt som PSP. Jeg har testet Vita masse, og den er herlig. God å holde i, kongeskjerm, gode kontrollere. Uncharted var gøy, LBP var ennå bedre... Men hvorfor skal den bli en sukess? Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 For min del så blir det nok for mye av den samme appellen som PS3 har, men hvorfor skal jeg da kjøpe en PSV i tillegg. Impuls kjøpte en PSP til launch, men den har ligget og støvet ned i lang tid nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WbUbXyU Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Dust. Først lovpriser han det, så mener han at det ikke er nødvendig. Hvis han har prøvd PSP, burde han vite at vi TRENGER PS Vita. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Problemet for meg med disse småspillene til 6kr er at de fleste er slike "gjør noe riktig og få tilsvarende poeng"-saker, Angry Birds og den slags. Selv foretrekker jeg lengre, dypere og mer historiedrevne spill, f.eks. Final Fantasy. Ærlig talt så er jeg ganske glad i fysisk respons også. Så for min del er tabbofoner ingen erstatning for en håndholdt maskin på noen måte. Hvis PSV kommer med en hyggelig intropris er det veldig stor sjans for at jeg skaffer meg den. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Uansett hva en skulle mene om Vita eller tro om den vil bli en hit eller ikke så skal det bli spennende å se om salget vil bli bra. Jeg tror at om Sony ikke får til noe bedre salg en med PSP så blir nok kanskje dette sluttet på håndholdt ifra Sony... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå