Nyskjerrigperen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (et lite ventilasjonsinnlegg, i tillegg til et spm) Fikk nettopp vite at fyren jeg holdt på med i ett og et halvt år rotet med eksen sin for et par dager siden. Vi avsluttet det for en stund siden, men det såret selvfølgelig helt ekstremt fordet. Spesielt siden dette er en jente jeg har vært sjalu på siden dag 1, og har alltid følt at det var noe med henne. Nå viser det seg at paranoiaen min hadde rett, og at han har følelser og alltid har hatt følelser for henne. Dette sa han til meg i går, og jeg har spurt han mange ganger tidligere hvor han har benektet det. Det har gått 3 og et halvt år siden det ble slutt mellom dem. Det sårer og gjør veldig vondt, spesielt siden jeg aldri faktisk var god nok for han. Har gutter veldig vanskelig for å komme over ekser de har hatt en veldig sterk emosjonell tilknytning til? Jeg føler jenter har lettere for å kommer over sorgen. Mens gutter bare går i åresvis og klarer ikke komme seg videre. Dette tilfelle har jeg kommet borti og hørt om så mange ganger nå. Er det helt feil å slemt å tenke at jeg også har lyst å være en jente en gutt aldri klarer å komme seg helt over? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det finnes ikke noe fasitsvar, og alt er individuelt. Mennesker er forskjellige! 3 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det har vel noe å gjøre med hvem som dumper hvem. Jeg har ikke noen tall for dette her, men jeg er rimelig sikker på at jenter er de som dumper mest, og kommer seg av den grunn lettere over eksen Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Dette er klassisk, og dessverre er det du som sitter igjen med følelsen av et tap. Nærmest samtlige gutter har et ekstremt behov for anerkjennelse eller å føle oss elsket/likt av det motsatte kjønn, noe som er det største "dopet" som finnes. Eks-kjæresten hans oppfylte dette en gang i tiden, og han ditcher nok mer enn gjerne den han holdte på med nå, så lenge sjansen om at det skal bli slik det var en gang i tiden fortsatt er der, og han føler seg likt igjen. Mest sannsynlig er dette også bare en illusjon fra hans side. Videre gjør jo ikke dette det noe enklere for deg, følelsen er helt jævlig av å føle seg brukt/tråkka på. Det forsvarer på ingen måte oppførselen hans, og han virker forferdelig umoden som gjør noe slikt mot deg. Det heter tross alt eks-kjæreste av en grunn. Blir det ikke noe mer mellom han og hans eks, tør jeg vedde på at han kommer krypende tilbake til deg og håper på tilgivelse. Det er da du bare skal be han dra til helvete. Vær hard, og ha litt mer baller enn hva han tydeligvis har. Endret 4. juli 2011 av Mannetøs Lenke til kommentar
papirkutt Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 vel, jeg er jente og jeg har gjort det samme. Jeg ble dumpet av den forrige typen og endte opp med å rote med eksen (typen før der igjen) noen dager senere, selv om det var tre år siden jeg var sammen med han og var for lengst over han. Det ble med det, men jeg skjønte at for min del var det mer å kjenne på at noen ville ha meg igjen, noen jeg tross alt var glad i den gang da. og det gjorde litt mindre vondt at jeg ikke var "god nok". Men i ettertid ser jeg jo at det ikke var den mest fornuftige tankegangen og jeg snakka med begge eksene mine et par måneder senere og forklarte meg. Lufta en del tanker og jeg er på godfot med begge to selv om det nok aldri blir det helt store vennskapet. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Takk for grundig svar Mannetøs! skjønner jo at dette skjer svært mange. men jeg bare blir så frustrert over at han bare ikke kommer over henne når det nærmer seg 4 år?? skjønner det ikke. Det har jo selvfølgelig med hvem som dumper hvem, men jeg kan jo sammenligne med at når jeg ble dumpet av eksen, var jeg over fyren på rundt tre måneder. Han jeg har holdt på med, kom seg ikke over damen på over ett år, og har jo tydeligvis fremdeles følelser og tanker om henne. De fleste jenter som har blitt dumpet som jeg kjenner, har komt seg relativt fort over det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ja, jeg føler at det ofte er slik. Har vært borti noe a la samme situasjon selv før en gang i tiden, men hans eks ville ikke ha noe med han å gjøre mer. Jeg orket ikke å prøve mer lenger, så jeg ga opp (prøvde av og på i ett halvt år, får da være måte på). En annen jeg kjenner som også er sånn er eksen min, og det liker jeg godt egentlig (har mine gode grunner til hvorfor jeg ønsker han vondt). Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det behøver ikke være slik at han ikke er kommet over eksen. Han ville som nevnt ha bekreftelse. Eksen var vel mer tilgjengelig enn ei tilfeldig annen jente akkurat da, men de ville alle gjort samme nytten. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg tror dette er rimelig individuelt... Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Det er nok individuelt, men det er alltid en person som har etterlatt seg emosjonelle spor i en annen, og ofte er dette eksen. Sånn er det for både gutter og jenter, det kan jeg bekrefte av erfaring. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Du kan trøste deg med at han garantert blir å få på en smell ettersom han har rotet seg tilbake til eksen. Å gå tilbake til ekser, ihvertfall hvis det er følelser i bildet ender alltid opp med helvette, og da skal du stå og le. Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Det behøver ikke være slik at han ikke er kommet over eksen. Han ville som nevnt ha bekreftelse. Eksen var vel mer tilgjengelig enn ei tilfeldig annen jente akkurat da, men de ville alle gjort samme nytten. Da jeg spurte om han hadde følelser for henne sa han ja! :/ Du kan trøste deg med at han garantert blir å få på en smell ettersom han har rotet seg tilbake til eksen. Å gå tilbake til ekser, ihvertfall hvis det er følelser i bildet ender alltid opp med helvette, og da skal du stå og le. Ja det er jo nesten litt det jeg håper på! Men jeg vet ikke. Hun virker interressert. Han har prøvd å kontakte meg tre ganger på to dager. Men jeg har ignorert han, til min overraskelse. Har vært veldig svak før, men dette er utilgivelig for min del så nå er det helt over! Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 hvem som bruker lengst tid på å kommer over et brudd, kommer jo ann på så mye: *Kvaliteten på forholdet *Hvem slo opp? *Var bruddet forventet? *Hvor følelsesmessig involvert var man? osv. Menn og kvinner kan bruke like kort og like lang tid på å komme over noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå