Seisi Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Edit: Etter litt feilsøking viste det seg at det er hovedkortet som ikke får strøm fra den 8-pins kontakten som går direkte fra PSU til HK, var akkurat samme resultat med kontakten i, som uten! Prøvde også å koble en vifte direkte til hovedkortet og den fungerer heller ikke. Skal teste med en annen PSU nå, fungerer ikke det må det være HKet som er defekt? på forhånd takk! Edit: Har fått et annet problem, les siste post takk! Endret 6. juli 2011 av Seisi Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Har du husket å koble strøm til CPUen? en 8pins oppe til venstre på hovedkortet ditt. Å har du koblet vifteledningen der den skal også ? Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Ja, alt er koblet til. Har til og med prøvd med 2 forskjellige vifter uten hell, alt det andre fungerer som det skal, hovedkortet lyser og alt annet fungerer unntatt CPUvifta Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du har vel tilkoblet 24pin til hovedkortet? Det skal være denne som sørger for strøm til vifter etc. såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Jepp både 8pins og 24 pins er tilkobla, det lyser i ledpærer osv men vifter som er koblet direkte til HKet og CPU etc fungerer ikke. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Har du fått testet med en annen PSU nå ? Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Har nå testet med et nytt hovedkort, nå fungerer strømmen til hovedkortet, men selvfølgelig så bød det på et annet problem. Nå får jeg "No signal" når jeg prøver å starte maskinen. Det jeg har gjort hittil er: Dette er testet på et helt nytt HK etter at det gamle var defekt. - Testet med et annet Skjermkort. (Ingen forskjell) - Testet med annen RAM. (Ingen forskjell) - Testet forskjellige kombinasjoner RAM, altså slotter og antall minnebrikker. (Ingen forskjell) - Sjekket at HKet støtter rammen. - Resatt CMOS. (Ingen forskjell) - Tatt ut og inn batteriet. (Ingen forskjell) - Prøvd med KUN GPU, CPU, RAM og PSU. (Ingen forskjell) - Passet på at alle kablene sitter godt, og riktig i. (Ingen forskjell) Delene jeg har er HK, CPU, PSU, RAM. Da står det nesten på at enten er også CPUen fucka, eller så er det PSUen. Syns det er rart at PSUen skal være gåen siden nå da jeg testet et nytt HK så funket CPUvifta og vanlige vifter som jeg kobler til, noe det ikke gjorde med det gamle HKet. Fader altså dette irriterer meg noe jævlig! Er det noen måte utenom å prøve med en annen CPU for å fastslå at CPUen er gåen, det er ingen bøyde pins eller noen brennmerker etc. dette har jeg sjekket. Hørte at det var mulig å ta på CPUen for å kjenne om den ble varm, og om den ble varm så var den i orden, er dette trygt om jeg benytter antistatisk armbånd? Er det ikke også meningen at man skal høre pipelyder fra HKet, det kommer iallefall ingen pipelyder når jeg skrur på PCen! Håper noen har noen forslag, på forhånd takk! Endret 6. juli 2011 av Seisi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå