Populært innlegg FrihetensRegn Skrevet 4. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. juli 2011 Hater staten. Hater sosialisme. 14 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Er det slik vi vil ha konkuranse? "Åh, norsk butikk har fått en utenlands og billig konkurent. Hva skal vi gjøre?" "Vel, vi kan jo øke moms på utenlandske varer, digitale og fysiske, da vil de nok tenke seg om og ikke sender penger ut av landet." "Genialt!" Det jeg lurer på er hvor aktive de som faktisk bestemmer over dette er med å bruke digitale tjenester. For meg, som kjøper ting som spill og programmer digitalt, vil jeg merke dette, men om jeg hadde foretrukket å kjøpe ting fra fysiske butikker, ville jeg nok ikke brydd meg.. Ja til folkeavstemning.. Endret 4. juli 2011 av chokke Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 nesten så det begynner å bli verdt å investere i en vpn Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 "Når en utenlands aktør selger elektroniske produkter eller tjenester til Norge, slipper både tilbyderen og mottakeren ofte MVA. Normalt er ikke slike tjenester avgiftsbelagt når det er snakk om salg til privatpersoner, fordi det ses på som avgiftsfri eksport. Selges produktet eller tjenesten derimot fra en norsk aktør, til en norsk kunde, kommer avgiftene." Hvilke norske selskaper selger elekroniske tjenester (fra utlandet?) uten å ta mva? Dersom jeg kan kjøpe programvare fra Australia uten mva er vi jo "like langt". Skjønner ikke at dette skal bety så mye. Det er jo, bare som eksempel, mva på XboX-live credits/abb. Noen som vet/skjønner? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Debatten har jo gått lenge rundt dette, da. Og ja, dette slår et slag for papirbøker, men 25% økning av prisen på ebøker burde jo i prinsippet dekkes opp av de reduserte fraktkostnadene. Bortsett fra at Amazon liker å spise opp den fortjenesten selv. Lenke til kommentar
Konglomat Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Oppfordrer alle til å unngå denne avgiften ved proxy eller vpn eller hva som må til. Så kan vi heller donere litt av pengene vi sparer til en veldedig organisasjon. Der gjør pengene utrolig mye mer nytte enn mellom hendene på sosialistbonden i bildet over. 4 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hvilke nett-butikker har gått med på dette så langt ? Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Akkurat nå hater jeg Norge mer enn normalt. Skjer med spillene i steam nå da? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Strebersk iniativ av staten... Jeg lukter hvertfall at piratvirksomheten vil blomstre som følge av slike rævtenkte foretak Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Nok en gang innføres nye lover som ikke folket vil ha.. Er det så vanskelig å lage et online system for folkeavstemninger? Bruke id-brikker og passord? Så kanskje folket faktisk kunne fått bestemt litt dette lendet... 2 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Og regjeringen legger dermed moms på kultur. Da er det bare å gratulere dem med slikt et heidundrandes skudd i sin egen fot. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ser det blir nevnt Proxy-server som mulig løsning. Brukte HotspotShield og andre løsninger på i fjor på Amazon, da utvalget er dobbelt så stort innen noen boksjangere(!). Fungerer dette fortsatt? Siden en gang i vinter har jeg ikke fått det til å fungere. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Er det så vanskelig å lage et online system for folkeavstemninger? Bruke id-brikker og passord? Så kanskje folket faktisk kunne fått bestemt litt dette lendet... BankID er vel ganske personlig. Jeg tviler på at folk hadde dette i hodet når de stemte rød-grønt.. Demokrati i praksis? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ser det blir nevnt Proxy-server som mulig løsning. Brukte HotspotShield og andre løsninger på i fjor på Amazon, da utvalget er dobbelt så stort innen noen boksjangere Bruk av proxy-server gjør riktignok at det ser ut som om du kontakter nettbutikken fra et annet sted (f.ex. USA) enn der du faktisk er (f.ex. Norge), men når du skal betale for noe vil det jo fortsatt være navn & adresse tilknyttet betalingsløsningen du bruker, og mange har jo opplevd at norske kredittkort ikke kan brukes for å handle i "USA only"-nettbutikker. Men, i landet der det selges vann til 50,- kr/liter over en lav sko, kommer neppe dette til å skape mer enn en liten krusning på overflaten av et vannglass. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 FrihetensRegn(613) 11:26, man 4.julHater staten. Hater sosialisme.og du tror dette hadde vært anderledes med noen andre med makta . Faen meg naiv du Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 FrihetensRegn(613) 11:26, man 4.julHater staten. Hater sosialisme.og du tror dette hadde vært anderledes med noen andre med makta . 200-kronersgrensen har f.eks. ikke blitt endret av noen borgerlig regjering - og flere har hatt muligheten, senest i 2005. Men, det er omkamp om 2 år! Lenke til kommentar
mflakke Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Glimrende vedtak! Ingen andre en meg som er enig? Hvorfor i all verden skal ehandel ikke være underlagt moms? fordi du må betale litt mer for steam spillet ditt? det er grunnen? folk er rare hilsen flittig bruker av ehandel som håper og se flere norske aktører på markedet 1 Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Registerer mange beklagelser , men ingen svar på/tanker om post #24. Hvor mange av dere er villige til å betale 1000 kr for en liten legetime? 20 000 kr for et par dager på sykehus? Skolepenger på høyskole og universiteter? Ingen lønn under sykdom? Hva om dere blir alvorlig syke og trenger ett nytt organ? Lurer på hvor mye en hjertetransplatasjon ksoter i USA for eksempel. Dere skjønner hvor jeg vil hen. Endret 4. juli 2011 av Marantz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Glimrende vedtak! Ingen andre en meg som er enig? Hvorfor i all verden skal ehandel ikke være underlagt moms? fordi du må betale litt mer for steam spillet ditt? det er grunnen? folk er rare hilsen flittig bruker av ehandel som håper og se flere norske aktører på markedet Så du er en av de som tror at dette vil gi flere norske e-tjeneste aktører? Som sagt, det har ingenting med konkurranse å gjøre, men å hente inn mest penger til statskassa. Ja, kanskje en av hensiktene er også å fremre flere norske e-tjenester, men igjen det er også for å få mer penger til statskassa. Betaler vi/kommer vi til å betale miljøavgift på e-tjenester? Registerer mange beklagelser , men ingen svar på/tanker om post #24. Hvor mange av dere er villige til å betale 1000 kr for en liten legetime? 20 000 kr for et par dager på sykehus? Skolepenger på høyskole og universiteter? Ingen lønn under sykdom? Hva om dere blir alvorlig syke og trenger ett nytt organ? Lurer på hvor mye en hjertetransplatasjon ksoter i USA for eksempel. Dere skjønner hvor jeg vil hen. Vist du kan bevise at det vi betaler i mva går direkte til å dekke velferdsstaten Norge, da skal jeg svare på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Om en utlandsk nettbutikk ikke følger opp. Hva gjør staten norge da? Å stenge nettsidene ute av norge? eller skal de saksøke selskapene for fantasimillioner? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå