Gå til innhold

– Battlefield 3 er for alle (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BC2 er ikke akkurat kjempeutilgjengelig, er det? Selv om det har en undertittel, så er det rimelig åpenbart at det har vært toneangivende for BF3, PC-fokus og 64-spillerkart til tross. TDM var med i 1942, så vidt jeg husker, men jeg har i grunn ikke savnet det i BF2(142) eller BC2. Kjekt at det er med i BF3, men jeg holder meg nok til CQ og Rush, eventuelt nye moduser jeg synes er interessante. Noe objective-basert hvor objectives ikke er statiske kunne vært morsomt.

Lenke til kommentar

Bare venter på at forumet fylles av steingærne "tilhengere" som slakter DICE for å være mainstream. Ser at en slik kommentar allerede har funnet veien sin hit.

hehe.

For meg er dette såfall gode nyhende. Er spent på korleis spelet blir. Håpar det blir bra, og håpar overgongen frå 60fps til 30fps ikkje blir for brutal.

PC får 60FPS, 32vs32 online.

Konsoll får 30FPS, 16vs16 online.

DICE har forøvrig alltid laget konsollspillene sine i 30FPS.

Lenke til kommentar

SNIP

PC får 60FPS, 32vs32 online.

Konsoll får 30FPS, 16vs16 online.

DICE har forøvrig alltid laget konsollspillene sine i 30FPS.

PC får vel strengt tatt så mange frames i sekundet som prosessoren og skjermkortet klarer å pumpe ut. :p Nå er selvfølgelig veldig mange pc-skjermer fortsatt begrenset til 59/60 Hz oppdateringsfrekvens. Men fortsatt, med godt oppsett ville jeg tro stabiliteten i bildeflyten vil være særdeles mye bedre enn på konsoll-utgavene. Nå er nok Battlefield 3 et spill som er fullt spillbart i 30 fps, da fart ikke er alt. Men fortsatt, 30 fps er ikke videre mye.

Når det er sagt kommer jeg nok til å spille både de større og de mindre banene, så lenge brettdesignet tillater taktikkeri, tenking og planlegging, og ikke ren run & gun-strategi. Korridor-brett vil jeg ikke ha, for å si det slik. Da kunne jeg like så godt spilt Counter Strike: Source eller noe lignende. Og for min del er det to spillmoduser som gjelder, erobring og fang flagget. Erobring er jo klassisk Battlefield-modus og en modus man knapt finner i noe annet spill. En virkelig unik modus med store taktiske muligheter. For litt mer renspikka moro liker jeg godt "capture the flag", som man sier det på pent nynorsk, en modus som er underholende forbi det meste annet. Jeg husker med glede tilbake på Battlefield 1942, "capture the flag"-modusen og brettet El Alamein. Ingenting var som å kjøre inn i basen til tyskerne med en liten jeep, se passasjerene hoppe ut og hente inn flagget, en medic for healing og en reparatør for flukten, og fyre opp motoren i det de er tilbake i jeepen, og så flykte med aksemakt-fly i hælene. *minner*

Lenke til kommentar
Bare det blir flottere grafikk en COD så er jeg fornøyd, noe som det ser ut som det blir

Who cares about graphics? Oo

Jeg er glad jeg vokste opp med 8-bit og saker jeg, så blir jeg ikke så kravstor, nå for tiden skal alt SE bra ut, joa sikkert fett det, men hva med story og game play?

Meh, betyr ikke så mye så lenge spillet SER pent ut.

Gleder meg litt til BF3 selv, har aldri vært no stor fan men begynte med BC2 for en stund siden, artig spill.:>

Lenke til kommentar
Bare det blir flottere grafikk en COD så er jeg fornøyd, noe som det ser ut som det blir

Jeg er glad jeg vokste opp med 8-bit og saker jeg, så blir jeg ikke så kravstor, nå for tiden skal alt SE bra ut, joa sikkert fett det, men hva med story og game play?

Gleder meg litt til BF3 selv, har aldri vært no stor fan men begynte med BC2 for en stund siden, artig spill.:>

ehm se på COD og WoW, de er ikke akurat pene og se på. men de selger i bøttevis.

Lenke til kommentar
Hva om jeg kun vil spille med fotsoldater?
Litt av essensen i BF er jo at man har stort utvalg av forskjellige kjørtøy, både luft, bakke og sjø i tillegg til alle fotsoldatene, slik at man har ett bredt utvalg i hva og hvordan man vil spille. Selv om jeg liker "inf only" kart, så syntes jeg det fortsatt blir litt feil for BF med ren infanteri kamp. Slik at ble gjort i BF2 hvor man kunne kjøre kartene som "inf only" eller "full pupp" er en grei løsning, det gir også mer variasjon :)

Ser ikke dette som ett veldig relevant spørsmål for BF serien, greit som ett alternativ, men bør aldri bli noe mer.

Lenke til kommentar

Omtrent alle med syn bryr seg om grafikk. Grafikk er endel av totalopplevelsen som alt annet, til tross for at det er nerde-hipt å late som det ikke betyr noe.

AtW

Lenke til kommentar

Omtrent alle med syn bryr seg om grafikk. Grafikk er endel av totalopplevelsen som alt annet, til tross for at det er nerde-hipt å late som det ikke betyr noe.

AtW

This!

Er da helt naturlig at grafikken utvikler seg som alt annet, gjør den ikke det trekker det opplevelsen ned siden man føler man spiller det samme hele tiden.

Tror ikke mye på de som sier de ikke bryr seg om grafikken.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jaja, alt handler om penger i disse dager, så de må selvsagt treffe flest mulig..

Er VELDIG skeptisk til BF3. Det ser pent ut, men det betyr INGENTING for meg. Har bare sett by-scenario så langt, og det har vi da vitterlig fått mer enn nok av i det siste. MW/BO/BC er jo bare konsoll/arkadespill laget for å tjene gryn.

Synes det var mye mer moro med 1942/Vietnam som hadde bra fokus på kjøretøy. Skal i det minste teste demoen hvis det kommer en, men jeg er stygt redd for at dette blir et MW/BO/BC sammensurium, bare med bedre grafikk.

Men for all del, jeg håper jeg tar feil..

Du seier du frykter at det skal verta eit nytt arkadespel med meir fokus på små baner ein kjøretøy. Vil bere skyve tankene dine i ein anna retning ved å sei dette:

I motsetning til tidligare arkadespel der det vert mykje springing på små baner (feks. COD serien), så kan du i Battlefield 3 ha muligheten til å ta i bruk ein mengde kjøretøy, som blant annet inkluderer fly. Eg veit ikkje om du prøvde Battlefield Bad company 1 eller 2, men begge desse hadde svære maps, der kjøretøy som tanks og heliokopter var svært viktig i både jungel, ørken snø osv (ikkje bare by/urbane strøk).

Du kunne fly eit helikopter ganske langt rett frem før du kom til enden på kartet og fløyg utanfor området. Så sidan vi no i Battlefield 3 ikkje bere kan benytte helikopter, men også fly, så rekner eg med at banene må vera store, så du kan fly rett frem i meir ein 2 sek før du forsvinner utenfor kartet. Dette seier seg sjølve.

Dersom vi bere skulle få urbane kart (dette tviler eg sterkt på...)så ville jo DICE ha skutt seg sjølve i foten, ettersom vi har tilgong til så mange kjøretøy, men ikkje vil kunne bruke dei effektivt inne i trange gater.

For å understreke min optimisme, så legger eg ved ein video som er ein direkte motsetning til både arkadespill, små baner og lite fokus på kjøretøy! Filmen viser jo ikkje online play, som du kanskje tenkte på, men det understreker den typen baner og det fokus på kjøretøy eg håper og er sikker på at vi får!

Thunder run tank:

Lenke til kommentar

Vel... :p Ta Crysis 2, et spill med en helt rå grafikk. Det ga meg tidenes dårligste spillopplevelse, har aldri følt jeg har kasta bort tid som jeg gjorde med det.

Og WoW, aldri hatt større spillopplevelse enn med det. Likevel er grafikken teknisk sett dårlig, selvom de gjør opp for det med farger og kreativitet. Det var også et bevisst valg de tok å kjøre det konseptet selvom det så litt cartoon'ish ut.

Selfølgelig teller grafikk, men for noen teller det lite eller nærmest ingenting hvis gameplay er rævva

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...