rolfmm Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Er 15MB/sek for tregt til å fota i RAW med f.eks. 3 bilder/sek? Med en filstörrelse på 15-18MB burde en vel ha minst 45MB/s! Eller tenker jeg helt feil nå?? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du tenker i grunn riktig, men jeg kan tenke meg at kameraet ditt har en minnebuffer. Så da lagres bildeinformasjonen i denne bufferen mens den sakte med sikkert skrives til minnekortet. Når du ser i søkeren så skal det være et tall der et sted som sier ca hvor mange bilder du kan ta på rappen. Etter dette vil du merke at skuddtakten går noe ned, til ca ett bilde per sekund. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Kjapt kort er ikke for å kunne skyte i høy skuddtakt, men for å tømme bufferet kjappere, så du er klar til ny skuddrunde. Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Så 15MB/s burde holde 'til hverdags'? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 For de fleste - ja. Kommer an på hvor utålmodig du er med skuddserier og å vente på at filer overføres til pc'en. Noen hus krever ellers class 6 til video - andre nøyer seg med class 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå