Aetius Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Sommer og sol og nok av lys, men hvordan har brukerne utnyttet det? Se brukernes junibilder 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) mange lekre bilder i juni ja, desverre kom ikke jeg med denne gang heller:P men regna ikke med det heller:P edit: stort sett fordi de lå på flickr og fotografen ikke har aktivert muligheten for kopiering. Så brått at jeg har fått satt total copyright på flickr :O Endra nå men er alt annet som det skal være nå da? med tanke på størrelse? valgte Attribution-NonCommercial Creative Commons, er vel det beste det? har så lite peiling på det Endret 4. juli 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Et lite tips til de brukerene som eventuelt måtte ønske muligheten til å få bildene sine i denne tråden uten å måtte åpne for nedlasting fra flickr: - Trykk på det bildet du ønsker å dele i månedstråden -> Høyreklikk på bildet og velg f.eks "Large". -> I neste side kan du nok en gang høyreklikke på bildet, men nå får du i motsetning til andre, opp alternativet "Vis bilde", trykk her. -> Kopier så lenkeadressen i toppen. -> På forumet så velger du den vanlige [img=din lenke] -> om du i tillegg vil at brukeren skal pekes til flickr-kontoen din ved å trykke på bildet så velger du denne: [url="http://www.flickr.com/photos/egilanso/5882495714/in/photostream/lightbox/"] [img=http://farm6.static.flickr.com/5274/5882495714_03aa901991_b.jpg][/url] (Eksempelvis for mitt bilde) Mulig dette ble litt forvirrende (og at jeg roter litt med lenkene) men jeg skylder på trøtthet ved enden av helgens siste nattevakt. Endret 4. juli 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Det er poengløst å vise bildet i large med url til Flickr. Forumet nedskalerer automatisk bildet, så man skal klikke på det for å se det i stort. Men - når noen i tillegg har lagt url på det så tas man videre i stedet for å få se bildet i stort på forumet. Og det er styggedom. Og irriterende. Legg mye mye heller en url under eller over bildet - det er teit når hele bildet er url. Bonuspoeng for å linke direkte til større versjon, men ikke la hele bildet være url. Endret 4. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg har hele tiden vært i den tro at det å legge linken inn i bildet har vært en foretrukket måte for brukere flest å se bildene. Greit å få tilbakemelding på at det ikke er tilfellet så skal jeg i alle fall slutte med det selv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ikke når bildet blir reskalert av forumet. Så kan man ikke lenger klikke for å se bildet uskalert uten å bli tatt videre. Og dette er teit. Etter undertegnedes ringe mening, i alle fall. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 slik pleier jeg å gjøre det: Det gror på brygga by Bjørnli Foto, on Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/bjornlifoto/5845871848/][img=http://farm3.static.flickr.com/2554/5845871848_cfc8ab34b4_z.jpg][/url] [url=http://www.flickr.com/photos/bjornlifoto/5845871848/]Det gror på brygga[/url] by [url=http://www.flickr.com/people/bjornlifoto/]Bjørnli Foto[/url], on Flickr fra flickr sitt innebygde share-system... men har hatt på copyright greier, jaja, får satse på neste mnd da Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg likte bobla og edderkoppen (har ikke peiling på bilder!!) PS: Var på 30StM konserten (stod rett bak dama med svenske flagget) Selv om vokalisten ikke kan synge og appellerer mer til ung-jentene enn en gutt i midten av 20-årene. Så var det konge! =) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 slik pleier jeg å gjøre det: ... Men om du hadde gjort slik.. link til større .. så ville iallefall jeg likt det bedre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 .. så ville iallefall jeg likt det bedre. Det er en bedre måte å gjøre det på. Jeg har pleid å gjøre det på den late måten (bruke flickr's ferdigtygde mal). Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Ser ut til at jeg nok en gang har overvurdert mine bilder/evner ... :-( Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 slik pleier jeg å gjøre det: ... Men om du hadde gjort slik.. link til større .. så ville iallefall jeg likt det bedre. hadde jo vært bedre, MEN: latskapen lenge leve hadde vært fint om man kunne mekka no script/en side man kunne henta ut automatisk tag/code til det menmen, får bare håpe neste mnd at jeg blir med Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Hadde et håp om å finne et av mine bilder i denne artikkelen, men ettersom det ikke skjedde fikk jeg istedenfor en stor dose motivasjon! Nivået på månedstrådene øker stadig, og det er flott at dere trekker frem oss brukerne som sitter på mange flotte bilder! Når det gjelder flickr og copyright får jeg prøve å endre dette, eventuelt begynne å laste opp til forumet med dens innebygde opplastingsfunksjon. Personlig har jeg holdt meg unna dette da jeg føler det blir litt tidskrevende, men får revurdere dette Endret 4. juli 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg er også motivert for å øke kvaliteten på bildene mine, men er satt opp på veldig mange dager på jobben denne mnd så får se hva jeg får tid til Får nytt objektiv imorgen eller onsdag (tamron 28-75 2.8), tenkte sykle meg en tur å prøve finne motiver med den:) Lenke til kommentar
egilh Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hadde selv ett lite håp her, men ser at jeg selv har satt no download på alt på flickr Uansett, mye bra som alltid. Interessant og se de forskjellige aspektene til brukerne her Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Har mer konsentrert meg om månedsfester enn månedsbildetråder, og dermed blir det i kategorien "ikke en gang deltatt" i en sånn utvelgelse.. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Sommer og sol og nok av lys, men hvordan har brukerne utnyttet det? <a href="http://www.akam.no/artikler/se_brukernes_junibilder/99777" title="Se brukernes junibilder">Se brukernes junibilder</a> Veldig hyggelig med bildet! takker! Men den ble tatt på Babel Fish konserten under Byfesten 2011. Ikke på fotball kamp Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Det er synd at mange gode bilder ikke kan tas med i en artikkel som denne av rent tekniske årsaker, så vi vil derfor oppfordre brukerne til å laste bildene opp på forumet, eventuelt bruke vår egen bildekritikktjeneste på digit.no. Denne har nylig blitt kraftig oppdatert og koblet sammen med Diskusjon, slik at du kan logge inn der med din eksisterende forumkonto. Når det gjelder hjertesukket så burde vi vurdere om dette skal bli en del av førsteposten i månedstrådene. Kanskje en kort enkel forklaring på hva som er optimalt eller en opplisting av hvilke tekniske årsaker som automatisk diskvalifiserer et bilde. Hvis vi nå har fått en ny bildekritikktjeneste så burde jo Akam laget en sak om det. Jeg klarte for eksempel ikke å logge meg inn der med min eksisterende forumkonto. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg