H5N1 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Hei Trenger ny PC til studiestart, har tenkt meg inn på informatikk(d,b,i) hos UiO. Lurer på hva behovet etter PC er som informatikk student, må jeg ha med laptop på skolen eller holder det med desktop? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Du må ikke ha en laptop, det er en del PCer rundt omkring på ifi. Men det er veldig greit å ha en. Trenger ikke å være det dyreste du finner. Omtrent alt på markedet har kraft nok til å kunne brukes på et informatikk studie. Viktigste du burde tenke på er batteritid. Finnes få ting som er mer irriterende enn å gå tom for strøm midt under en forelesning. Spørs hvor mye penger du vil legge ned i laptop dog, gjerne sjekk ut mer pcer for bedriftsmarkedet enn for privatmarkedet. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Dumt spørsmål; Hva står D,B,I for ? Edit: Fant ut av det Endret 4. juli 2011 av clickz101 Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Hva er det laptop-en blir brukt til under forelesning, notater eller også programmering? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Personlig blir det for det meste notater, slå opp småting hvis jeg er usikker på noe foreleseren sa, eller kunne se litt lenger frem i foilene. Personlig skriver jeg veldig lite kode mens jeg sitter å hører på foreleseren. Men i pausene før obliger og lignende kan det være greit å sitte å småknote litt med programmering. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Hvor lenge varer ca. en forelesning? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Kjøpte meg en laptop rundt fjerde semester. Før det hadde jeg ikke laptop. Føler strengt tatt ikke at jeg har bruk for den. Bruker den aldri til å føre notater/slå opp ting under forelesning, og det er nok av maskiner i diverse terminalstuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå