zZzZz Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Skal dra meg selv i nakken og lære meg C++. Har tenkt å kjøpe en bok til dette, men jeg har ikke peiling på hvilken. Av kunnskaper om programmering fra før, så er det vel lite som kan hjelpe meg i C++. Har drevet på med litt QBASIC ( :oops: ), og driver en god del med HTML. Det finnes sikkert drøssevis av tråder som omhandler noe liknende, men hadde så dårlig tid nå Lenke til kommentar
smetho Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Deitel sine bøker er alltid bra. Og søker du finner du masse tråder om samme emnet Finnes selvsagt en del andre også... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 "Object-oriented programming in C++", 4.utgave, Robert Lafore, Sams Denne planlegger jeg også å skrive en review om i løpet av kort tid Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Det blir nok mest programmering i og for Linux. Det skader heller ikke om bøkene er på norsk... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 "C ++ og objektorientert programmering" av Quale, Andreas Havnen, Johan. Denne boka er en god bok for å begynne med C++ og er på norsk "C++ How to Program" av Dietel & Ditel er også en bra C++ bok. "The C++ Programming Language, Special Edition" av Bjarne Stroustrup er også bra, men den ville jeg ikke råde noen til å starte C++ med. Han er skaperen av C++ og boka omfatter såvidt jeg har sett det meste i C++. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 "C ++ og objektorientert programmering" av Quale, Andreas Havnen, Johan. Denne boka er en god bok for å begynne med C++ og er på norsk Jeg er ikke helt enig i det. For det første følger IKKE boken den nye standarden, så mye av det man lærer er litt utdatert. F.eks. tar boken utgangspunkt i iostream.h istedenfor iostream, og tar IKKE med namespace std i beregningen som er den nye standarden. På alle andre områder må jeg si meg enig i at boka er god til å lære bortsett fra at den ikke er like omfattende som enkelte andre. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 "C ++ og objektorientert programmering" av Quale, Andreas Havnen, Johan. Denne boka er en god bok for å begynne med C++ og er på norsk Jeg er ikke helt enig i det. For det første følger IKKE boken den nye standarden, så mye av det man lærer er litt utdatert. F.eks. tar boken utgangspunkt i iostream.h istedenfor iostream, og tar IKKE med namespace std i beregningen som er den nye standarden. På alle andre områder må jeg si meg enig i at boka er god til å lære bortsett fra at den ikke er like omfattende som enkelte andre. En jeg kjenner prata om at det var kjedelig at den ikke hadde med STL. Er ikke helt sikker på om det var den boka. Men hvor relevant er det at boka er helt "up-to-date"? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 For all del, ikke kjøp C++ for dummies. Lånte den av en kamerat, og den suger MAX Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 For all del, ikke kjøp C++ for dummies.Lånte den av en kamerat, og den suger MAX Har lest noen få dummies-bøker fra før, ikke om C++, men hadde tenkt å prøve noe annet... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har bare lest Teach Yourself C++ in 21 Days, og må si jeg likte den svært godt. Den er en bestselger. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 boken jeg nevnte over ("Object-oriented programming in C++", 4.utgave, Robert Lafore, Sams) dekker "alt" det grunnleggende til og med objekt orientert programmering. boka er ganske tykk så du ser selv at den ikke bare nevner ting før den går videre. Det er ikke uten grunn at denne boken foretrekkes i mange C++ kurs og fag. Vi brukte blant annet denne i "grunnleggende programmering" og "objekt orientert programmering" kursene ved høgskolen i gjøvik. Lenke til kommentar
edwood Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Bruce Eckel sine Thinking in C++ finner du til nedlastning hos Mindview Lenke til kommentar
edwood Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Kom på et tips til.. Du kan også sjekke The Association of C & C++ User sine høyt anbefalte c++ begynner-bøker her. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 driver å leser Thinking in C (Bruce Eckel) annbefales før c++ (powepoint-multimedia intro) lettforståelig hvis du har progga litt før (qbasic). kommer selv fra VB med bittelitt qbasic Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 The C++ Programming Language av gamle Bjarne, kan være grei å ha som referanse, eller C++ Primer av Lippman. Men det lønner seg å bruke en bok som er litt mer lettlest enn disse biblene om du er helt blank. f,eks deitel boka. Det er hva jeg mener da seff. Andre mener at boka til gamle Bjarne er best alltid uansett... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Så er det de som mener at Bjarnes bok er helt forferdelig (har vært borti et par av dem) : ) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg har bare lest Teach Yourself C++ in 21 Days, og må si jeg likte den svært godt. Den er en bestselger. jeg har ikke lest noen programmerings bøker, men bøker som lover raske resultater har en tendes til å hoppe over viktige og grunnleggende ting. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Har nå lånt C++ for Dummies, liker den veldig godt. Men må innrømme att den beinflyr helt til den kommer til pekere, så litt grunnleggende programeringserfaring bør du ha for å få noe glede av den boka. Det C-kurset kom veldig til nytte. anngående feil: De eneste feilene jeg har greid å finne i den boka (har ikke lest den ennå, men) var en funksjon som het noe forskjellig i "selve funksjonen" og i kallet (oversetterfeil). Men det var også den eneste funksjonen (i tilleg til main...), og det var godt komentert så det var egentlig ikke noe prob... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 "C ++ og objektorientert programmering" av Quale, Andreas Havnen, Johan. Denne boka er en god bok for å begynne med C++ og er på norsk Denne boken har sourcecode.no nå skrevet review om, og den vil bli lagt ut senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå