Rudde Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hello forum! Jeg vet egentlig ikke om Solaris er ett unix system eller hva faen det går som, men jeg hadde mest trua på unix. Jeg prøver å få til Link Agression i SOlaris 11 Ex med 4 NIC's, alle Intel (ett eller annet server klasse) De alle heter e1000g{0-3} Altså jeg har fulgt http://isartor.org/wiki/Solaris_Link_Aggregation og http://breden.org.uk/2008/04/05/home-fileserver-trunking/ men får ikke no resultat av noen av de.. Når jeg bruker DHCP fremfor statisk (jeg har selvfølgelig også prøvd statisk.) så kan jeg få en tildelt IP men jeg kommer fortsatt ikke på nett, jeg har forresten solaris med gnome, og det nettverks ikonet oppi hjørnet har ett rødt utropstegn på seg eller så er det ikke der i det heletatt. Hva skal jeg finne på? Noen som har hatt lignende problemer som dette før? BTW, jeg har en dell PowerConnect 2427 switch, og har satt på LAG i den ja. Endret 3. juli 2011 av Rudde93 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Spørsmål en: har du en switch som støtter link aggregation i motsatt ende av nettverkskablene som går inn på Solaris-boksen din? Spørsmål to: er switch konfiguret for link aggregation? (dersom switchen er "unmanaged" så funker ikke link aggregation - sorry) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Ja til begge endret det rett før du postet. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Tja, hvilke feilmeldinger får du da? Hva med å poste output fra noen av kommandoene i de guidene du har brukt? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Tja, hvilke feilmeldinger får du da? Hva med å poste output fra noen av kommandoene i de guidene du har brukt? Får ingen feilmelding, ingenting er feil, solaris setter opp LAG riktig og du får ikke no output. Uansett fant jeg ut at feilen var at solaris default var L4 mode og switchen min støtter kun L2 mode. Så fungerer nå ^^ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Kan jo legge til at Solaris er mer UNIX enn de fleste andre OS på markedet. Det er både fordi at Solaris er UNIX-sertifisert, og at Solaris bygger på den originale UNIX-koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå