Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fått et dårlig inntrykk av jenter. Hva er det med dem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Welcome to reality, everybody will be an ass if given the chance."

Tror dette gjelder like mye gutter som jenter. Problemet ditt er sansynligvis at du setter deg selv i en situasjon hvor du kan utnyttes/herskes over/behandles urettferdig når du samhanlder med jenter. De er stort sett like hjelpeløse og ubrukelige som gutter, men de ser da mye penere ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan nok være. Føler bare at damer utnytter situasjonen mer en gutter.

Så her gjelder det å utvikle "personal boundries"?

Noen tips?

Mennesker er patetiske altså ;) Blir jo nesten som i dyreverdenen. Det griskeste/sterkeste/sleipeste har størst sjanse for å gjøre det bra/få avkomm.

Føler meg ikke helt vel når jeg må oppføre meg som andre for å hevde min rett.

Endret av ltdata
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Kopier innlegget ditt og lim det inn under "Kvinne" på Wikipedia.

Jeg vet at en del kvinner oppfører seg på denne måten, og heller lar seg styre av følelser enn fornuft. Dette gjelder også for menn. En idiot er en idiot, uansett kjønn. Det er skikkelige kvinner der ute, det er jeg sikker på. Dersom du stadig omgåes slike kontrollerende kvinner, er det på tide å begynne å sile ut en etter en.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Du har nok vært så uheldig å møtt sånne jenter. :p Finnes maaaaaaaaange som er annerledes!

Kanskje jeg tiltrekker meg dem :(

Har lest at det er nyttesløst å prøve å endre andre, så da er det som han første her sa, at jeg kanskje bør endre på meg selv, så jeg tiltrekker meg bedre jenter, eller at de jeg møter får så respekt for meg at de oppfører seg bra.

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Du har nok vært så uheldig å møtt sånne jenter. :p Finnes maaaaaaaaange som er annerledes!

Hvorfor oppfatter noen en person som veldig hyggelig, mens andre ikke kan fordra vedkommende? Sansynligvis har han i løpet av livet opplevd et reprasentativt utvalg av jenter (og gutter). Følgelig er det naturlig å tro at han har møtt noen som du vil klassifisere som "annerledes", dog uten å legge merke til dette. Derav kan vi konkludere at trådstarter enten ikke evner å se disse sidene, eller at vedkommende ikke frembringer de 'ønskede' karakterene.

Sansynligvis er problemet det siste. I den sammenheng er det viktig å tenke på at ingen gir noe uten å få noe tilbake, slik fungerer hele verden - lik det eller ikke. På samme måte som at du ikke kan forvente å bli matet uten å betale (på en måte eller annen), kan du ikke forvente at noen (jenter) skal like deg uten å betale med en eller annen form for valuta. I dette spillet er målet å bringe sine gener videre, og valutane kan stort sett kokes ned til en eller annen blanding av utseende, penger, makt og innflytelst, og til syvende og sist personlighet. Ut ifra denne lista kan du se etter hva personen har, og hva personen ønsker/trenger. Deretter er trikset å la dem vite at du har det, uten å gi alt. Do that and you will win.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg har merket meg hos endel jenter er at de er ganske falske og manipulative.

De kan snakke til deg på en måte som gjør at du føler deg mer uvel enn man behøver: Dette kalles vel hersketeknikk. De har mange måter å prøve å sette deg verbalt ut av spill.

Velkommen til verden. Det fins mindre trashy jenter der ute, men ingen ønsker å være sammen med en pudding. Du må selv bestemme og finne ut av hvor myk du ønsker å være, og fram til du finner ut av det, vil du være en usikker liten dritt. Jenter er laget for å klekke ut unger i trygghet. Derfor behandler de svake som dritt. Jenter er ikke snille. De er skrudd sammen ego. Hadde de ikke vært det, hadde vi ikke vært her.

Dessverre har vi kollektivt feilet. Det skulle vært lov å slå jenter. Det skulle vært lov å voldta jenter. Det skulle vært lov å bruke mer av arsenalet vi har til vår disposisjon. Men siden det ikke er sånn, så må du enten dø, eller lære deg å ta igjen/forsvare deg på andre måter.

Endret av Nihilist1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Velkommen til verden. Det fins mindre trashy jenter der ute, men ingen ønsker å være sammen med en pudding. Du må selv bestemme og finne ut av hvor myk du ønsker å være, og fram til du finner ut av det, vil du være en usikker liten dritt. Jenter er laget for å klekke ut unger i trygghet. Derfor behandler de svake som dritt. Jenter er ikke snille. De er skrudd sammen ego. Hadde de ikke vært det, hadde vi ikke vært her.

Dessverre har vi kollektivt feilet. Det skulle vært lov å slå jenter. Det skulle vært lov å voldta jenter. Det skulle vært lov å bruke mer av arsenalet vi har til vår disposisjon. Men siden det ikke er sånn, så må du enten dø, eller lære deg å ta igjen/forsvare deg på andre måter.

Case in point der ja. Det kan vel argumenteres i alle retninger for mange ting, da også hvor 'riktig' det er å slå og å voldta kvinner. En ting er derimot sikkert, vi lever mer og mer i en feminisert verden hvor de lager reglene, og det er vi som gir dem muligheten til det.

Det er faktisk vitenskapelig bevist at kvinner i siviliserte og trygge omgivelser velger mer feminine faste partnere - siden de har mindre testosteron og derfor har mindre sansynlighet for å stikke av - mens kvinner som oppholder seg på plasser hvor 'law of the jungle' er det som gjelder gjerne velger partnere som er fysisk sterke, aggresive og har andre tydelige høytestosterontrekk.

Når en velger å se på samhandling mellom mennesker på denne måten har det lett for å bli kynisk, og mange kvinner (og sikkert menn) vil påstå at en velger partner ut fra personlighetstrekk. Jo mer du har av penger, makt og utseende jo mindre trenger du å bry deg om personlighet, er vel derfor pene jenter oppfattes som hovne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig med det meste som står skrevet av noble og nihilist.

Merkelig greie jeg opplevde i gymtimen en gang. Jeg ble "mobba" litt av en annen kis under et ballspill, jeg lot det gå noen ganger, men til slutt ble jeg skikkelig aggressiv og tok igjen verbalt (uten å bli emosjonell)

Rett etterpå fikk jeg utrolig mye oppmerksomhet av noen jenter. (noe som vanligvis aldri skjer) Fikk endel komplimenter og jeg ble "nice guy" igjen og gav komplimenter tilbake til jenta, og hun ble kald og stakk ;)

Merkelige greier.

Jeg vet teoretisk hvordan en "alpha mann" skal oppføre seg. Men virker som mye av responsene mine er automatisert og skjer ubevisst. Vanskelig å endre synes jeg.

Tror jenter helt klart er ute etter menn som viser makt på en eller annen måte. Enten det er gjennom innflytelse over andre "ledertypen" eller at man har penger/høystasusjobb.

Men men, det er nok jeg selv som bør ta tak og oppføre meg slik at jeg blir behandlet med mer respekt

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...