reyerd Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Har solgt en vare på finn.no for ca en mnd siden. Ville ikke sende via postoppkrav siden jeg før har opplevd at kjøper ikke henter varen på posten og jeg taper 350,- på frakt fram og tilbake. Så denne gang ble finn betalingsgaranti prøvd ut. Alt ser ut til å funke fint, helt til kjøper mottar varen og mener den er defekt. Hadde selv varen i bruk rett før jeg puttet den i eska for sending for å være sikker på at alt var i orden. Da trykker kjøper på noe sånnt som at han ikke har mottat varen som han har betalt for, og jeg mottar mail fra finn om at jeg må svare innen 7 dager ellers går pengene tilbake til kjøper. Dette er uaktuelt for min del såklart, kjøper har varen min som er verdt penger. Så jeg trykker at varen er sendt og at det ikke var noen problemer med noe når jeg sendt den. Da går det over til at jeg mottar pengene om 7 dager om ikke kjøper motsetter seg. Det gjør han såklart, og nå er pengene låst av payex til vi blir enige. Nå har kjøper hatt varen min i over en mnd. og han virker lite villig til å løse saken og det tar en uke før han svarer på mail. På denne tiden kan han ha brukt å evt ødelagt varen min opptil flere ganger. Så nå sitter jeg uten varen min og uten betaling for den, og blir neppe å få noe for den heller. Er jeg heldig får jeg den i retur. Finns betalingsgaranti er ingenting sikkert for den som selger varer. Jeg er villig til å ta tilbake varen såklart det har jeg skrevet til kjøper fra start. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Du må nok bare bli enige med kjøperen om du skal få pengene eller varene i return. Blir dere ikke enige, går du videre til rettsak, forbrukerrådet eller politiet. Får du ikke svar ved å ringe en gang prøv epost å spørr flere ganger. Styr unna finn.no etter min erfaring blir man lurt i ca 80% av tilfellene, det gjelder både kjøpere og selgere. Gå heller for Qxl.no nestegang. Så kan du gi kjøper/selger dårlig rykte hvis du har problemer. Endret 5. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Er nokså vanskelig å bli enig med kjøper når han så å si ikke svarer på mail, men jeg mener nå det er helt vanlig at man returnerer varer man har kjøpt før man får pengene sine. Og det burde et hvert menneske forstå. Har handlet mye på finn.no og alle gangene har jeg betalt på forskudd. Har aldri blitt lurt. Trodde finn betalingsgaranti var en bra ting, men blir aldri å bruke dette flere ganger. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du kan jo følge linkene du finner nederst på FAQ-en: http://mypayex.no/escrow/faq-finn.htm "Hvordan løser man en tvist?" Dersom dere ikke blir enige, vil handelen til slutt gå mot tvist. Dere er selv ansvarlige for å bli enige, ref. brukeravtalen som må godkjennes av kjøper og selger før tjenesten tas i bruk. Det enkleste er at dere snakker med hverandre, bruker sunn fornuft og kommer til enighet. I ytterste konsekvens må tvisten løses av domstolene. Forbrukerrådet kan bistå i forbindelse med løsing av tvister. Informasjon hentet fra Forbrukerportalen: "Er du misfornøyd med en vare eller tjeneste du har kjøpt? Forbrukerrådet gir hjelp når du vil klage. Informasjon utarbeidet av Forbrukerrådet i 2004. Målet med klagesaksbehandlingen i Forbrukerrådet er å finne frem til minnelige ordninger mellom kjøper og selger. Forbrukerrådet opptrer som megler, og prøver å løse saken. Det må dreie seg om en vare eller tjeneste i forbrukerkjøp, dvs. hovedsakelig til personlig bruk. Også tvister om kjøp mellom privatpersoner blir behandlet. Tvister mellom næringsdrivende ligger utenfor Forbrukerrådets arbeidsområde. Forbrukerrådets klagesaksbehandling er gratis." Les mer her. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Noen som har solgt med finn.no betalingsgaranti i det siste, og har blitt lurt slik som TS? Jeg skal nemlig selge noe nå, og det virker jo ikke trygt for oss selgere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå