tingo Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hvor får jeg kjøpt en strømforsyning med 24 VDC, 2.5A ut (220VAC inn) billigst? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg ønsker å kunne dimme lamper som er koblet til 230V AC med en mikrokontroller (Arduino) så enkelt og billig som mulig. Det skal helst være mulig å gå fra 0% til 100% slik at lyset kan skrus helt av og helt på. Har dere noen forslag til komponenter jeg kan benytte meg av? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 En av de bedre Arduino sidene jeg har sett... http://tronixstuff.wordpress.com/ Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvor kjøper dere kabinetter til elektronikk-prosjektene deres? Har kikket på ELFA, men ble ikke imponert av utvalget. Har også forsøt å søke litt på Ebay, men treffer ikke rett - hva slags søkeord skal jeg bruke? Akkurat nå leter jeg etter en "boks" til lab-strømforsyninga mi: http://www.tuxgraphics.org/electronics/201005/bench-power-supply-v3.shtml trenger en boks som er i størrelse som bildene på slutten av artikkelen, men utseende trenger ikke være likt. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg har tenkt litt på å lage en boks med tre-fem skruknotter til å eksempelvis øke eller redusere volumet til tre-fem programmer på datamaskinen. Hvordan kan dette gjøres? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Til info, jeg har nettopp oppgradert mitt Rigol DS1052E oscilloscop ved å følge guiden her. Bedre oppløsning er topp. Lenke til kommentar
CoolAEW Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Legg til Jula.no på den lista De har ikke no serlig svakstrøm(0-20v) men har passe mye 230v og litt til Bil/Båt Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Nå er det gjort. (Velkommen til forumet forresten ) Endret 6. april 2012 av Meh. 1 Lenke til kommentar
CoolAEW Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Nå er det gjort. (Velkommen til forumet forresten ) Takker EDIT: Må legge til at de har VELDIG lite 400v Endret 6. april 2012 av CoolAEW Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Noen som har peiling på arduino her? Jeg trenger nemlig en, og vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Jeg skal styre 30 leds, men de må mest sannsynelig ha vær sin utgang pr. led. Skal kankje koble til noe mere senere, så noen som har tips til hvilken arduino jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Da må det omså bli Arduino Mega om du ikke vil begynne med shift register. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 har tenkt meg en ide at en led skal lyse, men når neste begynner slutter den som lyste å lyse. Og slik fortsetter det i en loop. Skal kunne stille hastighet med en motstand. Trenger jeg mega for det, eller er shift register noe som det funker med? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Shift register funker og jeg vil tro det er litt billigere om du finner tak i brikken, men vil tro en Arduino Mega er enklere. Arduino har 54 digitale in/utganger, og klarer lett å drive 30 led uten noe ekstra, mens Arduino Uno og Duemilanove bare har 14. 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) hvordan er det man må koble opp/programmere shift register da? Endret 17. april 2012 av The Crusher Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Veldig greitt forklart her: http://arduino.cc/en/Tutorial/ShiftOut 1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 takk for link. Da var chippen bestilt og arduinoen kommer visst snart også. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Noen som vet om en enkel metode for å finne ut av hvilken spole som er sekundær og primær på en trafo? Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Noen som vet om en enkel metode for å finne ut av hvilken spole som er sekundær og primær på en trafo? det står på den. primær er inngående og sekundær er utgående. hvis du har litt verdier selv så kan du regne deg fram til dette. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Vel,vdet stod på den men teipen som var rundt den tok det med seg... Lenke til kommentar
Khani Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Jeg driver og regner ut motstand for øyeblikket og ønsker bare og få bekreftet at jeg har gjordt det riktig. Strømkilden er en 12V 4,15A Den skal kobles til en 12V 0,13A vifte i tilegg til at jeg ønsker og senke volten til 7, pga noe høy lyd fra viftene. Utifra hva jeg har kommet fram til, er at jeg trenger en motstand på rundt 53ohm og som kan gi mer enn 0,65W Vil disse fungere i dette tilfellet? http://www.ebay.com/...=item4aa26756e1 Er jeg helt på villspor her? Endret 10. juni 2012 av Khani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå