Gå til innhold

Den elektriske kaféen


Anbefalte innlegg

Owon sds7102.

800*480 oppløsning, 8", usb/ethernet,2X100MHz båndbredde, 1GS etc.. Svært lett og kompakt med batteri (kommer som ekstra) som jeg kjøpte med. Betalte vel ca 3000kr.

 

Meget fornøyd til det lille jeg har prøvd den. Eneste negative hittil er at den ikke følger helt med om du skrur raskt på noen vribrytere (kan finne på å ikke registrere eller gå feil vei).

Forventet ikke topp kvalitet, og det er det nok ikke. Selv om den både ser og føles rimelig fin. Overraskende praktisk med batteri og kompakt utførelse. :-)

 

Sendt og mottatt fra kina på 1uke. :-)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser jo lovende ut på papiret. I alle fall for den prisen. :)

Ser at det har VGA også, det slår meg som en kjekk feature om man syns skjermen blir for liten. Dog antar jeg man er begrenset til 800*480 der også, så det spørs om min gamle 17" blir i meste laget.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Er det noen her som vet om det vil fungere å parallellkoble en switchmode lab-strømforsyning med en lineær lab-strømforsyning som er stilt inn på samme spenning for å kunne levere mer strøm en de kan alene? Eller vil en av dem ødelegge for den andre ved at de begge vil prøve å "drive" hverandres spenning?

 

Og er det noe fare for at dette kan ødelegge en av dem (switchmoden jeg er mest redd for å ødelegge selvfølgelig)?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Har gjort det et par ganger med switchmode PSUer uten at det har blitt noen store problemer.

 

Hva med å bruke to dioder på utgangen? (En diode på utgangen til hver PSU) Da burde du være ganske sikker. Spesielt siden lab-PSUene sikkert har en strømbegrenser, som vil senke spenningen og ikke ta en sikring. Dette vil da føre til at begge to kan belastes tungt.

 

Og farlig vil det i hvert fall ikke være. Husk å ta med spenningsfallet i dioden, så still gjerne spenningen en ca halv volt mer enn ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte at jeg skulle gjøre folk oppmerksomme på et nytt produkt som prøver å få crowdfunding nå.

 

Det er en optisk distansesensor som kan gå opp til 40 meter som er veldig billig og liten størrelse i forhold til annen teknologi som finnes på markedet nå.

 

http://pulsedlight3d.com/

 

 

De er vel oppe i 70% finansiering nå med 13 dager igjen. Jeg er ihvertfall veldig interessert i at dette produktet kommer på markedet.

 

Her er et sammenliknbart produkt:

http://lightware.co.za/shop/en/4-lrf-modules

 

Og SF02/F modulen blir da det nærmeste og den koster $250 mot pulsedlight sin sensor som bare koster $79 og er mindre i størrelse.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Fant en fin liten "hack". Om man røsker ut frontpanelet til en xbox 360 og lodder på en usb ledning med en diode på 5volt ledningen så får man koblet xbox 360 kontrollere til pcen. Ble et par timer med loddebolten og litt prøving og feiling før det fungerte.

 

Fant også ut den gamle typen strømforskyning som kommer med xbox 360 er en fin liten bench powersupply. Leverer alt fra 150watt helt opp til 203watt avhengig av hvilken årgang det er. Mesteparten av strømmen går til 12volt railen, men det er også en liten 5volt standby rail som klarer å levere 1ampere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har enda litt jobb igjen. Prøver å finne ut hvordan man får rf modulen til å koble seg til nye kontrollere. Eneste måten å koble til nye kontrollere nå er å koble modulen i en fungerende xbox 360 og synce på vanlig måte for så å koble ut modulen fra xboxen og i pcen.

Skal være en måte å synce ved å sende en kommando over datalinjene med hjelp fra en Arduino eller annen microcontroller, men jeg har enda ikke lykkes med det.

 

Prøvde med denne koden for Arduinoen http://dilisilib.wordpress.com/hacking/xbox-360-rf-module-arduino/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...