Andrull Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Owon sds7102. 800*480 oppløsning, 8", usb/ethernet,2X100MHz båndbredde, 1GS etc.. Svært lett og kompakt med batteri (kommer som ekstra) som jeg kjøpte med. Betalte vel ca 3000kr. Meget fornøyd til det lille jeg har prøvd den. Eneste negative hittil er at den ikke følger helt med om du skrur raskt på noen vribrytere (kan finne på å ikke registrere eller gå feil vei). Forventet ikke topp kvalitet, og det er det nok ikke. Selv om den både ser og føles rimelig fin. Overraskende praktisk med batteri og kompakt utførelse. :-) Sendt og mottatt fra kina på 1uke. :-) Endret 10. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Det ser jo lovende ut på papiret. I alle fall for den prisen. Ser at det har VGA også, det slår meg som en kjekk feature om man syns skjermen blir for liten. Dog antar jeg man er begrenset til 800*480 der også, så det spørs om min gamle 17" blir i meste laget. Endret 10. desember 2013 av Nedward Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har en strømforsyning til en stasjonærmaskin som jeg lurer på er gåen, hva blir den greieste måten å få testet den på? tenkte å kjøpe et multimeter i morgen (Noe jeg burde ha anskaffet meg for lenge siden). Kan nevne at jeg forsøkte å jumpstarte den uten noe hell. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du må kanskje koble på last for å få til å jumpstarte strømforsyningen din. Det er noen strømforsyninger som ikke vil la seg jumpstarte på tomgang. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Du kan sjekke med multimeter om den gir 5V SB (pin 9). Hvis ikke kan den heller ikke jumpstarte. http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hadde koblet til et par vifter når jeg prøvde å jumpstarte den. Men da skal jeg sjekke det ut imorgen så fremst jeg får tak i multimeter. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hvor mye motstand bør man ha når man jumpstarrer? Hvor; på 5v eller 12v-linja? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Vanligvis ingenting. Men det er et utall forskjellige fabrikater, noen kan kreve det. Hvis du drar 1A på begge tipper jeg du er trygg. http://www.smpstech.com/mtblog/minimum_power_supply_load.html Det enkleste er å ha en PSU tester. http://dx.com/s/psu+tester Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Hei. Er det noen her som vet om det vil fungere å parallellkoble en switchmode lab-strømforsyning med en lineær lab-strømforsyning som er stilt inn på samme spenning for å kunne levere mer strøm en de kan alene? Eller vil en av dem ødelegge for den andre ved at de begge vil prøve å "drive" hverandres spenning? Og er det noe fare for at dette kan ødelegge en av dem (switchmoden jeg er mest redd for å ødelegge selvfølgelig)? Endret 27. desember 2013 av flesvik Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Du vil antagelig ikke klare å få dem til å levere like mye strøm. Om du har to 4A strømforskyninger, med 6A last, vil antageligvis en levere 4A, og en 2A. Tror ikke at du ødelegger noen, men switchmoden kan finne på å slå seg av. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Har gjort det et par ganger med switchmode PSUer uten at det har blitt noen store problemer. Hva med å bruke to dioder på utgangen? (En diode på utgangen til hver PSU) Da burde du være ganske sikker. Spesielt siden lab-PSUene sikkert har en strømbegrenser, som vil senke spenningen og ikke ta en sikring. Dette vil da føre til at begge to kan belastes tungt. Og farlig vil det i hvert fall ikke være. Husk å ta med spenningsfallet i dioden, så still gjerne spenningen en ca halv volt mer enn ønsket. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Ok. Takker. Da er det bare å prøve tenker jeg. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Tenkte at jeg skulle gjøre folk oppmerksomme på et nytt produkt som prøver å få crowdfunding nå. Det er en optisk distansesensor som kan gå opp til 40 meter som er veldig billig og liten størrelse i forhold til annen teknologi som finnes på markedet nå. http://pulsedlight3d.com/ De er vel oppe i 70% finansiering nå med 13 dager igjen. Jeg er ihvertfall veldig interessert i at dette produktet kommer på markedet. Her er et sammenliknbart produkt: http://lightware.co.za/shop/en/4-lrf-modules Og SF02/F modulen blir da det nærmeste og den koster $250 mot pulsedlight sin sensor som bare koster $79 og er mindre i størrelse. Endret 22. februar 2014 av flesvik Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Hva er en zero-ohm link? Kan jeg erstatte den med en vanlig jumperledning? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Høres ut som science-fiction for meg Edit: JA. Det er en lask. Men den er utformet som en motstand for at monteringsutstyret til PCB-er skal kunne jobbe med den på samme måte som andre motstander. http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-ohm_link Endret 2. april 2014 av Twinflower 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Fant en fin liten "hack". Om man røsker ut frontpanelet til en xbox 360 og lodder på en usb ledning med en diode på 5volt ledningen så får man koblet xbox 360 kontrollere til pcen. Ble et par timer med loddebolten og litt prøving og feiling før det fungerte. Fant også ut den gamle typen strømforskyning som kommer med xbox 360 er en fin liten bench powersupply. Leverer alt fra 150watt helt opp til 203watt avhengig av hvilken årgang det er. Mesteparten av strømmen går til 12volt railen, men det er også en liten 5volt standby rail som klarer å levere 1ampere. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Like greit å ha en Xbox 360 kontroller med kabel, så slipper du noe hack. ^^ Ikke at jeg helt forstår forklaringen din, da jeg ikke ser hvorfor du skal trenge å ta fra hverandre frontpanelet til konsollen... o,O Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Når man har flere trådløse kontrollere og en ødelagt xbox 360 liggende så velger jeg heller DIY løsningen en å bruke penger på noe jeg kan få gratis. Er snakk om å plukke ut RF modulen som sitter under plastdekselet framme. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Ahh, sånnsett ja. Ante ikke at kommunikasjonen mellom konsoll og trådløs mottaker gikk over USB-bussen. Smart. Trodde du loddet en kabel på de trådløse kontrollerene på et vis. Endret 8. august 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Har enda litt jobb igjen. Prøver å finne ut hvordan man får rf modulen til å koble seg til nye kontrollere. Eneste måten å koble til nye kontrollere nå er å koble modulen i en fungerende xbox 360 og synce på vanlig måte for så å koble ut modulen fra xboxen og i pcen. Skal være en måte å synce ved å sende en kommando over datalinjene med hjelp fra en Arduino eller annen microcontroller, men jeg har enda ikke lykkes med det. Prøvde med denne koden for Arduinoen http://dilisilib.wordpress.com/hacking/xbox-360-rf-module-arduino/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå