olsen_1 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Hei, fikk da ny laptop fra Dustinhome.no, ASUS N53SV med NVIDIA Geforce GT 540M og Intel Grafikk. Siden jeg startet den, og prøvde første spillet, så har den kræsjet alle spill og programmer som drives med GT 540'en, inkludert system rating. Er dette normalt? Helt fresh pre-install - har også prøvd flere forskjellige NVIDIA drivere, men det blir ikke bedre. Har søkt litt på google, og finner at mange folk sliter med dette, noen mener det er driveren, andre mener det er hw'en. Noen som har peiling? har plages i et par dager nå "Display driver NVIDIA Windows kernel mode driver, version xxx.xx stopped responding and has successfully recovered" Endret 3. juli 2011 av olsen_1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Last ned ferskeste driver fra Nvidia's hjemmesider (ikke beta! - Den siste er 275.33), avinstaller den du har, ta en ekstra rensing med DriverSweeper, restart, legg inn den nye driveren, restart. Se også etter om du har installert chipsettdriver, det kan være Optimus-funksjonen som trøbler. Endret 3. juli 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Sorry, men hvilken chipset driver? for Intel graphics? Optimus funksjonen, hvor er den? takker Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Følger det ikke med en DVD med diverse drivere og software på? Jeg mener, er du sikker på at du har installert alt som skal? Hvis ikke, så gå inn på enhetsbehandling (Start - Kontrollpanel - System - Enhetsbehandling) - eller bare skriv enhetsbehandling i søkefeltet som kommer like over når du trykker på startknappen. På Norsk Windows, på engelsk er det Device Manager. Test absolutt alt du finner der, om det lar seg gjøre å få Windows til å oppdatere drivere, og se etter om noe der har en gul varseltrekant, som viser at noe mangler. Optimus er den funksjonen som automatisk skal svitsje mellom den integrerte grafikkchip'en og det dedikerte skjermkortet, ved behov. Endret 3. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Oja, nei - alt er installert, sjekka dvd'n litt tidligere, men alt kom med, med fabrikk bildet. Brukte driver sweeper som du foreslo, og la 275.33 inn på nytt, uten at det hjalp. ellers har jeg heller ikke avinstallert noe av medfølgende crapware. Den chipset driveren du nevnte, er det for det integrerte grafikk kortet? Ingen gule trekanter, og har gått gjennom enhetene i enhets behandling, alt ser fint ut, utenom grafikken (alt ser fint ut med grafikken også, i enhetsbehandling - windows finner ingen bedre driver osv, heller). Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Jeg tenker på denne. Den er nødvendig dersom hovekortet har Intel chipset, for at ting skal funke ordentlig. Har ikke noe direkte med den integrerte Intel grafikkchip'en å gjøre, selv om det er mulig at den også må ha en egen driver for at den skal virke, selvfølgelig - men det har jeg lite greie på, har aldri hatt å gjøre med integrerte grafikchip'er selv. Det er 9.2.0.1030 du skal ha, du velger selv om du vil laste ned som installasjonsfil eller .zip fil. Edit: Du kan også bruke denne siden hos Intel: Intel Driver Update utility , for å sjekke om det er noe du mangler. Endret 3. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 sjekka begge, ingen forandring Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Da er jeg blank. Ta en full recovery eller re-installering av Windows som siste utvei - hvis ikke det hjelper, returner den dit du kjøpte den og be om en som virker. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 ja, blir nødt til å sende den. men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå