TheRocky Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hey Jeg trenger litt hjelp. Jeg tok video Idag og det ble snakt om veldig viktige informasjoner. Tok videoopptaket med min iPhone 4. Men problemet er at lyden er ikke så veldig bra, det er for mye lyd i bakgrunnen. Jeg må ha holdt høytalerne eller mikrofonen mens jeg filmet. I selve rommet så var det ikke noe annet lyd i bakgrunnen en all informasjonen. Men når jeg spiller videon så hører jeg litt av det blir snakt om og noe forferdelig lyd i bakgrunnen. Det jeg lurer på om det finnes noe som helst, kanskje en program som gjør lyden mer klarere, altså at du kan høre hva som blir sagt? Lenke til kommentar
mesha Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Første og eneste tipset jeg kommer på et lydredigeringsprogrammet Audacity. Fjerning av støy i Audacity fungerer slik: Du "tar opp" en liten snutt av det som oppfattes som støy, og deretter vil programmet selv fjerne all lyd som tilsvarer støyens egenskaper (amplitude, frekvens etc). Endret 4. juli 2011 av mesha 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå