Nala Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hei! Er veldig irritert på nettlinja mi, pga. Den er bare på 3mbs. Den Slutter og virke så jeg må dra kontakten til routern ut og inn. Når for eks jeg er på internett, og en anen i huset sitter og spiller. Så fort jeg laster inn en side blir dette merkbart. Siden jeg bor litt langt ute i bygda/skogen så kan jeg kanskje ikke få høyere internetthastig het? Men er det mulig og abonere på to bredbånd samtitidig? Slik at jeg bruker et bredbånd på 3mbs og en anen har sitt?..... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Det blir muligens vrient på en telefonlinje, men det høres på meg som om du ikke helt veit hva det er som lager ustabilitet på linja. Det er jo ikke nødvendigvis linja som er råtten men en dårlig router eller modem som lager problemer. Det kan være at Directconnect kan levere trådløst internett der du bor og de kan tilby bra hastigheter. Hvis du går inn på linken og velger Bestill så kan du taste inn postnummeret ditt, da får du opp et kart over master i nærheten av huset ditt hvis de har bygd ut der du bor. Lenke til kommentar
reor Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Du og de andre i huset får lage en timeplan om hvem som kan være på nettet til enhvær tid slik at dere ungår å prøve samtidig.. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Det blir muligens vrient på en telefonlinje, men det høres på meg som om du ikke helt veit hva det er som lager ustabilitet på linja. Det er jo ikke nødvendigvis linja som er råtten men en dårlig router eller modem som lager problemer. Det kan være at Directconnect kan levere trådløst internett der du bor og de kan tilby bra hastigheter. Hvis du går inn på linken og velger Bestill så kan du taste inn postnummeret ditt, da får du opp et kart over master i nærheten av huset ditt hvis de har bygd ut der du bor. Fikk opp feilmelding: Beklager ingen dekning Vi kan dessverre ikke levere ADSL til nummeret/adressen du søkte på. I mange områder som ADSL ikke er tilgjengelig kan vi levere radiobasert bredbånd til gunstige priser! Klikk her for å sjekke vår dekning på radiobasert bredbånd....og prøvde 5g, men det var ikke tilgjengelig der vi bor.. . Men vi har et bredbånd fra telenor, vi abonerer på høyre hastighet en det vi har. men ang det at nettet svikter og jeg må restarte kan det vere lurt og skifte ut ruteren?.... Du og de andre i huset får lage en timeplan om hvem som kan være på nettet til enhvær tid slik at dere ungår å prøve samtidig.. Hehe, skulle prøvd men det går nok ikke her:( Endret 3. juli 2011 av Nala Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Du kan jo prøve og koble deg rett i modemet med kabel og se om det er like ustabilt da. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Du kan jo prøve og koble deg rett i modemet med kabel og se om det er like ustabilt da. Hadde vert en mulighet, men pcen står nede i en kjeller og router oppe. Så har et mellom ruter her... Lenke til kommentar
reor Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hvis du kjenner en med laptopp kan han jo først prøve å koble til i kjelleren og deretter oppe i huset hvor routeren står. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Hvis du kjenner en med laptopp kan han jo først prøve å koble til i kjelleren og deretter oppe i huset hvor routeren står. Joda! Bare man gidder og sitte på internettet oppe helt til det klikker...Skjer nå og da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå