Paola Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Hei! Sitter og regner ut snittet mitt, og derfor lurer jeg på en ting: skal man runde av til nærmeste hele tall dersom man har fått en del desimaler bak komma? Har fått 4,6538462. Er det da 4,6, 4,7 eller 4,65? Veldig forvirrende! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Ikke mer enn to desimaler i noen oppptakssituasjon jeg har vært borti. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Etter det jeg har lært og erfart blir det 4.7 Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Det brukes selvsagt mer enn én desimal -- hvis ikke hadde altfor mange havnet på samme poeng i opptaket. Så vidt jeg vet brukes så mange desimaler som trengs for å skille søkerne fra hverandre, som kan være ganske mange. Lenke til kommentar
Paola Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Men blir ikke det feil? Altså det gir nesten ikke noe mening hvor mange desimaler det er bak komma når man skal gange poengene med 10. Eller har jeg forstått feil? Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Nå har du misforstått noe. Hvis det opprinnelige karaktersnittet er 5,4635 og personen ikke har noen tillegspoeng, ganger man med 10 og får 54,635. Da vil den personen komme inn på et studie framfor en person som har karaktersnittet 5,4634 og 54,634 poeng. Lenke til kommentar
Paola Skrevet 3. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2011 Hmm ok. Men jeg har tillegspoeng. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
operg Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Da ganger du karaktersnittet med 10 og legger til tillegspoengene. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Det brukes selvsagt mer enn én desimal -- hvis ikke hadde altfor mange havnet på samme poeng i opptaket. Så vidt jeg vet brukes så mange desimaler som trengs for å skille søkerne fra hverandre, som kan være ganske mange. Det er feil, det brukes loddtrekning utover 2 desimaler på f.eks opptaket til profesjon i psykologi... 1 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 På samordna vil du få en slik poengsum: 4,65 · 10 = 46,5 Poengsummen har etter det jag har hørt bare én desimal; det vil si at snittet ditt skal ha to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå