Fjelljenta85 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Lurer på om det finnes noen gode "pakker" der ute for en nybegynner, tenker på et godt kamera med en allround linse (alla 18 - 200), da jeg ikke er så veldig intr i å dra rundt på flere objektiver. De fleste kommer med 18-55, men ønsker å kjøpe en allround objektiv med en gang så jeg ikke sitter igjen med et objektiv som aldri blir brukt. Prisklasse: 5000-7000,- kanskje? Tar bilder av alt fra folk, dyr, landskap, etc... Et godt flerbrukskamera med objektiv Noen forslag? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Pakker med en slik kombinasjon er sjelden kost. De aller fleste pakker kommer med 18-55 + 55-200 eller bare en av delene. K-x m/Sigma 18-250mm HSM , pris 8995kr Vær obs på at linser med så stor range alltid har svakheter som uskarphet i forskjellige zoomområder eller cromatiske fargefeil. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er vel ikke så veldig sjeldent å finne en slik pakke. Japan Photo selger bl.a. Nikon D5100 med Nikkor 18-200 kit-objektiv. Riktignok i en annen prisklasse, men det finnes. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Går du til en kundevennlig fotobutikk kan de sikkert sy sammen en pakke til deg óg. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Høres ut som du vil ha bra bildekvalitet men ikke for mye å dra på? Da ville jeg sett på speilløse alternativer. Står litt her: http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Høres ut som du vil ha bra bildekvalitet men ikke for mye å dra på? Da ville jeg sett på speilløse alternativer. Står litt her: http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/ Det finnes mange speilløse alternativer - ikke bare Sony. Olympus, Panasonic og Samsung lager også speilløse alternativer. Ulemepne for speilløse, såvel som speilrefleks, er at zoomobjektiver med lang rekkevidde blir uansett store. Jeg ville heller gått for et zoom-objektiv i mellomklassen. F.eks. en Canon 600D med en EF-S 18-135mm eller Nikon D3100 med 18-105mm. Da får man ned størrelsen, samtidig som man får noe tele. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Høres ut som du vil ha bra bildekvalitet men ikke for mye å dra på? Da ville jeg sett på speilløse alternativer. Står litt her: http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/ Det finnes mange speilløse alternativer - ikke bare Sony. Olympus, Panasonic og Samsung lager også speilløse alternativer. Ulemepne for speilløse, såvel som speilrefleks, er at zoomobjektiver med lang rekkevidde blir uansett store. Jeg ville heller gått for et zoom-objektiv i mellomklassen. F.eks. en Canon 600D med en EF-S 18-135mm eller Nikon D3100 med 18-105mm. Da får man ned størrelsen, samtidig som man får noe tele. Er klar over at det også er andre merker som lager dette, det ble bare med den ene linken desverre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå