Gå til innhold

Kamera pakke med objektiv

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes noen gode "pakker" der ute for en nybegynner, tenker på et godt kamera med en allround linse (alla 18 - 200), da jeg ikke er så veldig intr i å dra rundt på flere objektiver. De fleste kommer med 18-55, men ønsker å kjøpe en allround objektiv med en gang så jeg ikke sitter igjen med et objektiv som aldri blir brukt. Prisklasse: 5000-7000,- kanskje? Tar bilder av alt fra folk, dyr, landskap, etc... Et godt flerbrukskamera med objektiv :)

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du vil ha bra bildekvalitet men ikke for mye å dra på?

Da ville jeg sett på speilløse alternativer.

Står litt her: http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/

Det finnes mange speilløse alternativer - ikke bare Sony.

Olympus, Panasonic og Samsung lager også speilløse alternativer.

Ulemepne for speilløse, såvel som speilrefleks, er at zoomobjektiver med lang rekkevidde blir uansett store.

Jeg ville heller gått for et zoom-objektiv i mellomklassen. F.eks. en Canon 600D med en EF-S 18-135mm eller Nikon D3100 med 18-105mm. Da får man ned størrelsen, samtidig som man får noe tele.

Lenke til kommentar

Høres ut som du vil ha bra bildekvalitet men ikke for mye å dra på?

Da ville jeg sett på speilløse alternativer.

Står litt her: http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/

Det finnes mange speilløse alternativer - ikke bare Sony.

Olympus, Panasonic og Samsung lager også speilløse alternativer.

Ulemepne for speilløse, såvel som speilrefleks, er at zoomobjektiver med lang rekkevidde blir uansett store.

Jeg ville heller gått for et zoom-objektiv i mellomklassen. F.eks. en Canon 600D med en EF-S 18-135mm eller Nikon D3100 med 18-105mm. Da får man ned størrelsen, samtidig som man får noe tele.

Er klar over at det også er andre merker som lager dette, det ble bare med den ene linken desverre:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...