Gå til innhold

"Jeg anser meg selv som ganske god på kjøkkenet.."

Anbefalte innlegg

Hvorfor skryter så mange av at de er flinke til å lage mat? Det er som om folk tror det har blitt greit å skryte om akkurat det. Prat om hvordan de gjør ting, hvordan de blander og mikser og improviserer. Man sitter ikke å prater om andre daglige gjøremål/hobbyer på samme måte. Mitt intrykk er også at få er faktisk så gode til å lage mat som de skal ha det til.

Noen som kjenner seg igjen? Noen som merker de blir litt provosert?

(Matlaging går dermed inn på lista over egenskaper "alle" skal besitte, etter eventyrlysten, positiv og spontan - kunne spurt 100 folk på gata "du er eventyrlysten du?" 99 ville svart ja)

OKEY, måtte bare få ut frustrasjonen. Noe annet som er irriterende når folk prater om seg selv?

Endret av Floregnag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg har ikke noe spesielt i mot folk som snakker om å lage mat, men personlig mener jeg at de aller fleste kan være ganske gode på kjøkkenet. Jeg anser ikke meg selv som spesielt god på kjøkkenet, helt average liksom, men har noen ganger pisket frem noen ganske nice retter med hjelp av kokebok. Er ikke akkurat Rocket Science, selv om noen retter sikkert er ganske vanskelig og jeg har jo så klart respekt for kokker osv..

Lenke til kommentar

Jeg er så flink til å lage mat at jeg ikke bruker oppskrifter eller måler mengde. Og jeg liker å eksperimentere og prøve nye ting, og ja jeg ser på det som en hobby. Og ja det hender at jeg snakker om det til venner men om du blir provosert av slikt? Driter jeg i. Bryr meg ikke om janteloven og det skal være lov å skryte av seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tror ikke på folk som sier ting om seg selv.

Nesten alle som skriver jobbsøknad skriver noe sånt som "Er en serviceinnstilt og sosial person som er flink til å ta eget initiativ."

Blah!

For ikke å snakke om leietakere, der samtlige er rolige, ryddige, blide, sikre betalere som ikke røyker og ikke drikker og med gode referanser.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

For ikke å snakke om leietakere, der samtlige er rolige, ryddige, blide, sikre betalere som ikke røyker og ikke drikker og med gode referanser.

Så du mener altså at de ikke skal skrive det? Hvordan skal de ellers få frem at de er personer som faktisk ikke røyker og drikker?

Man må jo skrive det ned så huseieren vet hvem h*n lar bo der.

Lenke til kommentar

Når de som faktisk drikker og/eller røyker også skriver at de ikke gjør det for å kunne konkurrere med resten mister det sin betydning. Selvsagt skal de som ikke gjør det skrive det også, men for en utleier blir det ganske meningsløst å forholde seg til den påstanden alene.

Lenke til kommentar

Må nesten skryte av at jeg er flink til å lage mat, jeg har tross alt utdannet meg til å bli kokk. :)

Jeg er ikke verdens flinkeste, men jeg er ikke noen idiot på kjøkkenet heller. Og ho mor kommer til meg mange ganger og spør om forskjellige ting, det er litt irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg lager kun taco, baconosteburger eller pannekaker. Jeg har dermed blitt ganske flink på de tre rettene.

Det er ofte slik man begynner, man har noen retter man blir gode på men samtidig har man lyst til å eksperimentere, og slik fortsetter man videre med andre retter og forhåpentligvis ender opp som en habil kokk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at det er mange som er flinke til å lage mat, men det er liksom "alle" for tiden. OG de skal prate om det.

Man ville jo sett rart på en person som satt å snakka om hvor flink han var blitt på piano. Forteller om hvordan han eksperimenterer med tonene, og hvordan han får til flotte melodier. Forteller om alt han vet om piano. Dust ville jeg tenkt. Men med mat er det greit..?

Lenke til kommentar

Det er lettere å lære å lage mat enn å spille piano. Dessuten er det ofte ikke for å skryte men å lære bort tips.

F.eks tips jeg har er å bruke kanel til veldig mye, syns det gir god lukt og gjør ofte maten mye bedre med lite arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er så rart. Hvis jeg har brukt 1-2 timer på å lage lapskaus fra BUNNEN AV, så er det så rart at jeg begynner å bable om det? Spesielt siden det er så populært å bruke frosne grønnsaker og bare i ha pølser, mens jeg kutter opp ferske grønnsaker og koker min egen kraft? I THINK NOT!

Forøvrig så er det ikke så mye som skal til for å bli OK på kjøkkenet, er vel de færreste jeg vet om som ikke burde få være på ett kjøkken overhode.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at det er mange som er flinke til å lage mat, men det er liksom "alle" for tiden. OG de skal prate om det.

Man ville jo sett rart på en person som satt å snakka om hvor flink han var blitt på piano. Forteller om hvordan han eksperimenterer med tonene, og hvordan han får til flotte melodier. Forteller om alt han vet om piano. Dust ville jeg tenkt. Men med mat er det greit..?

Jeg ville tenkt: Oi så hyggelig at han har fynnet seg en hobby han er glad i.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært veldig interessert i å høre en dyktig pianist fortelle nettopp det der.

Det er forskjell på å være autentisk og fortelle om noe man brenner for, enn det å hemningsløst skryte av seg selv.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...