Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows kernel driver error

Anbefalte innlegg

"Display driver NVIDIA Windows kernel mode driver, version xxx.xx stopped responding and has successfully recovered"

Får denne på min helt nye ASUS N53SV, som har NVIDIA GT 540, og da Intel graphics.

Har oppdatert drivere, windows etc, prøvd flere forskjellige versjoner drivere etc, men den forsvinner ikke. Har også prøvd reformattering. Kommer med belastning på skjermkortet.

Har søkt litt rundt på google, men finner ikke noe konkret. Alt fra bytting av driver, til at det er hardware feil - så prøver her - noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg slet også med dette med mitt Asus GTX 580 directcu ii.

Det er Windows 7 som har en automatisk funksjon som "restarter" drivern hver gang skjermkortet slutter å svare. Grunnen til at skjermkortet slutter å svare kan være mange: hardwarefeil, for dårlig PSU etc etc. I mitt tilfelle viste det seg at det var hardwarefeil, skjermkortet mitt hadde veldig ustabil Vcore (VOLT) og jeg måtte overclocke vcoren opp ganske kraftig, så ble det plutselig stabilt, men da ble det også 15-20 grader varmere og jeg måtte derfor klage det inn og MPX.no bekfreftet problemet og sendte meg et nytt skjermkort gratis i løpet av en uke.

Anbefaler deg å teste litt rundt med dette, vet ikke hvilken produsent skjermkortet ditt kommer ifra, men de fleste produsentene har egen software som du kan tweake og teste med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...