AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg ser på meg selv om en jente som ikke blir så veldig lett sjalu, men det er noen ganger jeg ser ting kjæresten min gjør som jeg ikke liker. F.eks. så var vi på et utested også satt han med kompisene sine, jeg stod og pratet med mine venninner. Så kom en jente bort til han og kompisene og han ga henne et kyss på kinnet og tok hånden rundt livet. Kjente jeg ble litt sånn.. "hva var det for noe?" liksom... vet ikke om han kjente henne, men uansett Har også sett han danse med noen jenter da jeg var for å kjøpe en drink, vi var ute med kompisene hans og mine venninner. Jeg vet ikke om han bare er sånn, og ikke mener noe vondt med det, og føler at det ikke er å gå for langt. For meg er det helt greit at han prater med jenter på utested/fester, danser med venninnene mine, danser med andre på dansegulvet så lenge det ikke er tett eller grinding... men det er noe i meg som bare gir en sånn ubehagelig følelse når han gjør det jeg nevnte. Når jeg har vært ute alene med venninne mine og gutter har kommet bort på dansegulvet har jeg dyttet de vekk. Og hvis noen smacker meg på rumpen, eller prøver seg sier jeg i fra. Jeg synes slikt er ubehagelig når jeg er i et forhold og vil ikke gi noen respons på det. Hvor går deres grenser for hva som er greit og ikke greit av det typen/damen gjør? Jeg har så lyst til å stole på typen, men det er veldig, veldig vanskelig for meg når han gjør sånne småting som gjør meg usikker... Postet av anonym: 169b957abeda1b6d4e28455579e35065 Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg ser på meg selv om en jente som ikke blir så veldig lett sjalu, men det er noen ganger jeg ser ting kjæresten min gjør som jeg ikke liker. F.eks. så var vi på et utested også satt han med kompisene sine, jeg stod og pratet med mine venninner. Så kom en jente bort til han og kompisene og han ga henne et kyss på kinnet og tok hånden rundt livet. Kjente jeg ble litt sånn.. "hva var det for noe?" liksom... vet ikke om han kjente henne, men uansett Har også sett han danse med noen jenter da jeg var for å kjøpe en drink, vi var ute med kompisene hans og mine venninner. Jeg vet ikke om han bare er sånn, og ikke mener noe vondt med det, og føler at det ikke er å gå for langt. For meg er det helt greit at han prater med jenter på utested/fester, danser med venninnene mine, danser med andre på dansegulvet så lenge det ikke er tett eller grinding... men det er noe i meg som bare gir en sånn ubehagelig følelse når han gjør det jeg nevnte. Når jeg har vært ute alene med venninne mine og gutter har kommet bort på dansegulvet har jeg dyttet de vekk. Og hvis noen smacker meg på rumpen, eller prøver seg sier jeg i fra. Jeg synes slikt er ubehagelig når jeg er i et forhold og vil ikke gi noen respons på det. Hvor går deres grenser for hva som er greit og ikke greit av det typen/damen gjør? Jeg har så lyst til å stole på typen, men det er veldig, veldig vanskelig for meg når han gjør sånne småting som gjør meg usikker... Postet av anonym: 169b957abeda1b6d4e28455579e35065 Først vil jeg si at det er bra at du postet dette, for det er ingenting som er så grusomt som å føle at typen din er utro. For det andre synes jeg at det at du avviser gutter på dansegulvet når du er i forhold, er fantastisk. Veldig mange jenter er veldig glad i oppmerksomheten de får av andre gutter, selv om de er i forhold, noe jeg ikke synes er en positiv ting. Det at du viser klart at du er i et forhold er veldig bra, og du virker til å ha gode verdier! Per det du har skrevet her, kan jeg ikke si jeg føler at typen din har vært utro, heller kan jeg ikke si at jeg føler han har krysset grensen. Jeg er dog enig med deg i at å kysse ei jente på kinnet og å holde henne rundt livet, var kanskje litt i det meste laget, men kanskje dette var ei jente han kjente godt? Ikke vet jeg, så du må nesten se selv. Aller viktigst i denne situasjonen er å ikke formode ugler i mosen når de ikke eksisterer. Å oppføre seg veldig mistenksomt og å være paranoid kan være veldig trøttende for kjæresten din, så bare ta det helt med ro. Du alluderer til at han er en veldig sosial og pratsom fyr, noe som vil si at han er kanskje litt mer intim enn folk flest, men så lenge han ikke krysser grensa - grinding, kyssing, sex, går på stevnemøter med andre jenter mens dere er i forhold - så synes jeg du bare skal la det passere. Gjør han noe noen gang som du reagerer på, ta en prat med han og si hvor landet ligger. Klarer han ikke å innfri disse kravene er han kanskje ikke en veldig bra kjæreste, og du bør da gå videre. 1 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Det er forståelig at du reagerer. Du er kjæresten hans, og det er deg han skal holde rundt og kysse, ikke andre jenter. I slike situasjoner er kommunikasjon stikkordet. Dersom du er ukomfortabel med oppførselen hans, så må du uttrykke dette klart og tydelig. Statuer dine egne reaksjoner som eksempel. Siden du klarer å avvise, så må han også klare det. Eventuelt kan du spør hvordan han hadde reagert i samme situasjon. Da kan det hende han innser alvoret. For min del går grensen ved overdrevet kroppskontakt. En uskyldig klem er greit, men noe mer er no-go. Endret 3. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg hadde nok flydd i taket hvis kjæresten min hadde tatt en annen jente som jeg ikke vet noe om overhode rundt livet og kysset henne på kinnet, men nå gjør han dette ofte med meg for å vise kjærlighet og ømhet, så jeg hadde da sett på det som uakseptabelt og sagt ifra. Har du sagt ifra? Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Det er helt forståelig at du reagerer på det han gjør, men du må jo spørre han om det. Kommunikasjon er veldig viktig i et forhold. For meg så går det mest på usikkerhet, hvis jeg vet at jenten kjenner den personen som for eksempel får et kyss på kinnet så reagerer jeg ikke, men dersom hun aktivt søker oppmerksomhet og flørter villt rundt seg så er ikke jeg komfortabel med det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå