Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli kjent med en jente jeg er forelsket i

Anbefalte innlegg

Hei forumfolk :)

Skal holde det kort(siden jeg skjønner dere er lei av slike tråder :p):

Jeg er forelsket i en jente, jeg ikke kjenner så veldig godt. Som tittel sier hvordan burde jeg gå frem for å bli kjent med henne? Burde jeg først ta kontakt over facebook eller vil det da mest sannsynlig skape en klein stemning, kan evt. bare starte med et spørsmål som angår oss begge(vi starter begge på samme vgs :w00t: ), eller burde jeg snakke med henne på en fest eller noe annet sosialt vi "tilfeldigvis" møter hverandre?

Har noen, noen tips eller råd hva de ville gjort eller har gjort.

Kan komme med mer informasjon hvis ønsket.

Tenker på denne jenta 24/7 og vil hvertfall bli kjent med henne. Tenker at jeg lever bare engang, og hvis det ikke blir noe så blir det ikke noe, men det er bedre enn å ikke prøve. Derfor har jeg kommet til et desperatpunkt hvor jeg spør dere på forumet her :blush:

Har vært forelsket i sånn 1-2uker.

Postet av anonym: c2992a367242874735c600050ad183d6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Å ta kontakt med henne på Facebook kan være en begynnelse. Videre bør du selvsagt snakke med henne når du møter henne på fester, eller andre sosiale sammenkomster.

Når du velger å kontakte henne på Facebook, så må du ha noe å komme med, noe som virkelig fanger interessen hennes! Et vanlig "Hei, hvordan går det?" blir litt for tynt, og du risikerer at samtalen går helt i stå.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Når du velger å kontakte henne på Facebook, så må du ha noe å komme med, noe som virkelig fanger interessen hennes. Et vanlig "Hei, hvordan går det?" blir litt for tynt.

Det var det jeg også tenkte, og da også hva jeg ville gjort/tenkt hvis en random jente sa noe sånt til meg.

Hva burde man si for å fange interessen? Kan jo spørre hvor/hvordan/når man sjekker eller får vite hvilken vgs man kommer inn på, og godtar(vet helt ærlig ingenting om det, så ville passet fint i seg selv)

Hvordan forandrer jeg tråd tittel? Hadde utrolig mange skrivefeil der.. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Nja, det synes jeg blir litt for stivt. Jeg har ingen forslag for øyeblikket.

Hvor mye vet du om henne? Har dere felles interesser?

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal snakke med henne hvis du møter henne sosialt også kan du også snakke med henne på face. Jeg ville vært litt forsiktig med å planlegge alt du skal si da det fort kan virke litt påklistret.

Lenke til kommentar

Det er problemet, jeg dessverre for lite og har derfor lite å gå etter. Eneste jeg kommer på er at vi begge liker klær, men ikke noe nevneverdig utover det. Hun spiller dog også håndball, noe jeg hater..

Har da en felles venn jeg kan spørre, men føler det blir litt rart, hvis jeg plutselig begynner å avhøre han om henne.

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal snakke med henne hvis du møter henne sosialt også kan du også snakke med henne på face. Jeg ville vært litt forsiktig med å planlegge alt du skal si da det fort kan virke litt påklistret.

Så det er kansjke en ide og høre med kompisen min om det er noen fester eller sosialt jeg kan bli med på? Og da begynne å snakke med henne sånn rent trivielt eller løst?

Kunne også snakket med han om forelskelsen, men føler at det blir ganske rart, siden jeg er en person som ikke pleier å snakke så mye om kjærlighet etc.

Lenke til kommentar

Så det er kansjke en ide og høre med kompisen min om det er noen fester eller sosialt jeg kan bli med på? Og da begynne å snakke med henne sånn rent trivielt eller løst?

Kunne også snakket med han om forelskelsen, men føler at det blir ganske rart, siden jeg er en person som ikke pleier å snakke så mye om kjærlighet etc.

ja, det synes jeg:) Hvis den han du refererer til er han du er forelsket i ville jeg vært litt forsiktig med å brase ut med at du er forelsket også videre da det kan bli veldig kleint både for deg og han dersom han ikke ser på deg den samme måten. For å ta meg som eksempel så gikk jeg første året på vgs for en del år siden, og der var det en jente som jeg overhodet ikke såg på som noe annet enn en perifer venn. Denne personen hadde tydeligvis blitt forelsket/betatt av meg og troppet opp en dag jeg var på jobb med noe kort og greier. jeg ble helt tatt på sengen, og det ble verdens mest kleine situasjon. jeg ville jo ikke gjøre henne lei seg heller hvis du skjønner.

Jeg ville bare snakket om løs og fast, hvis dere har en god kontakt kan jo du foreslå å gjøre noe sammen(kino, kafe, bowling, tur osv) så finner du fort nok ut om han er interessert i deg:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Hehe tror du har misforstått litt. Han jeg skal snakke med er en god kompis av meg. Han kjenner hun jenta jeg er forelsket i(er gutt selv). Ville aldri plutselig begynt å brase ut til hun jeg er forelsket i at jeg er betatt av henne og lignende, er nettop kleine situasjoner jeg ikke vil at skal oppstå :p

Har nok ikke så god kontakt med jenten, derfor jeg vil bli kjent med henne, eller opprette kontakt.

Men takk for tips, som kanskje kan komme i bruk senere :)

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å rette lyset mot noen av dine setninger i posten din:

Hei forumfolk :)

"Jeg er forelsket i en jente, jeg ikke kjenner så veldig godt."

"Tenker på denne jenta 24/7"

"Har vært forelsket i sånn 1-2uker."

Nå kjenner jeg ikke til situasjonen din med henne, men du sier du ikke kjenner henne, så jeg bare lurer på om du virkelig er forelsket i denne jenta? Å bruke ordet "forelskelse" i denne situasjonen blir - i alle fall etter min mening - et veldig sterkt uttrykk. Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi ordene du bruker påvirker deg; ved å bruke ord som "forelsket" sender du signaler til hjernen din om at hun har MASSE verdi, dog dette er for tiden ukjent, siden du, tross alt, ikke kjenner henne.

Hvorfor gir du denne jenta slik makt når du ikke en gang kjenner henne? Hun er kanskje veldig fin - mitt resonnement etter din post å dømme - og du føler derfor at hun har stor verdi, men jeg råder deg til å virkelig finne ut om hun er en bra person før du sier du er "forelsket". Selvfølgelig er det helt greit å like jenter, det er ikke poenget mitt, men du må bare finne ut om det er "more than meets the eye", som det engelske uttrykket sier.

Si til deg selv at dette er ei jente du liker, men at du først må bli kjent med henne og at det er HUN som må vise DEG at hun er verdt ditt selskap.

Angående fremgangsmåte: Mitt forslag er å starte det lett på Facebook. Dette er en måte jeg har gjort flere ganger, og det pleier å funke bra, dog er det viktig at du viser at du ikke er interessert i å havne i vennesonen, så du må vise dine seksuelle side (ikke vær vulgær) og at du er en kul type. Dette kan du formidle ved å erte henne lekent om ting som f.eks. at hun ikke ville vært en jente for deg, siden du ikke TAKLER håndball. Når du erter på denne måten må du huske på at det er åpenbart at du tuller og ikke faktisk mener det på en ondsinnet måte.

Selv om det pleier å funke bra å starte på Facebook, vil jeg råde deg å få tak i nummeret hennes etter hvert slik at du kan ringe henne for å avtale å møtes for å finne på noe. Ikke vær den fyren som ikke har baller og er bare tastaturtøff på Facebook. Møtes dere og finner på noe gøy, kan jeg garantere deg at det å bli bedre kjent kommer til å gå lekende lett, for dere har, tross alt, litt kunnskap om hverandre fra Facebook.

Men husk dette: Viser det seg at hun ikke er en bra person, eller at hun behandler deg på en dårlig måte, bryt kontakt med henne UMIDDELBART. Det finnes nok av fine jenter, som faktisk også har et fint indre, så det er ingen grunn til å føle seg desperat eller blendet av hennes ytre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til situasjonen din med henne, men du sier du ikke kjenner henne, så jeg bare lurer på om du virkelig er forelsket i denne jenta? Å

Hvorfor gir du denne jenta slik makt når du ikke en gang kjenner henne? Hun er kanskje veldig fin - mitt resonnement etter din post å dømme - og du føler derfor at hun har stor verdi, men jeg råder deg til å virkelig finne ut om hun er en bra person før du sier du er "forelsket". Selvfølgelig er det helt greit å like jenter, det er ikke poenget mitt, men du må bare finne ut om det er "more than meets the eye", som det engelske uttrykket sier.

Hehe, jeg er vel bare en emosjonell tenåring styrt av hormoner, så det kan hende at jeg overdriver litt med forelskelse. Men uansett så har jeg ingen klare linjer mellom forelskelse, bettathet osv, kanskje jeg bare er interessert som du sa ;)

(Leste en bok for kvinner om hvordan menn tenker(lol) og der stod det at menn går etter pene damer i tenårene spesielt, sånn at man skal formere seg med damer med gode gener)

Angående fremgangsmåte: Mitt forslag er å starte det lett på Facebook. Dette er en måte jeg har gjort flere ganger, og det pleier å funke bra, dog er det viktig at du viser at du ikke er interessert i å havne i vennesonen, så du må vise dine seksuelle side (ikke vær vulgær) og at du er en kul type. Dette kan du formidle ved å erte henne lekent om ting som f.eks. at hun ikke ville vært en jente for deg, siden du ikke TAKLER håndball. Når du erter på denne måten må du huske på at det er åpenbart at du tuller og ikke faktisk mener det på en ondsinnet måte.

Takk for gode tips! Har da også noen spørsmål da :)

Hva legger du i å starte det lett på facebook? Føler at det kan bli random/kleint, hvis jeg bare plutselig sier, hei så hvordan går det og thats it. Takk for håndball- erte tipse også ^^,

Ikke vær den fyren som ikke har baller og er bare tastaturtøff på Facebook.

Det har jeg heller ingen planer om ;)

Uansett takk for gode råd, skal følge dem opp, og håper du muligens kunne bare hjulpet meg litt til. Og hvis hun behandler meg som dritt, så er hun ikke noe å stole på. Men hun virker, og har hørt at hun er hyggelig, men som du sa, så er jeg nok mest sannsynlig "forelsket" i dette stadiet mye pga. utseende.

Lenke til kommentar

Sry for dobbelposting, men vet ikke hvordan man redigerer anonyme innlegg:

Nå skal det også nevne at denne jenta har sendt meg noen intense blikk, og sett på meg for å så snu hodet raskt vekk når jeg ser tilbake, også før jeg ble interessert.

Var også på en sosial sammenkomst der hun var, det var dagen før eller samme dagen, som jeg ble interessert, husker ikke helt. Men da unngikk hun all øyenkontakt, og det føltes som om hun ble litt nervøs eller ubekvem da jeg var i nærheten av henne, hun prøvde også å ta på meg, men trakk henda tilbake. Hun kom også bort der jeg stod og pratet, men hun sa liksom ikke noe og spiste bare bær, før hun dro.

Har dette noe å si eller er det bare ren desperat innbilling :p?

(Dette var også ment for å renske tankene mine, dette gikk plutselig opp for meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...