Gå til innhold

Corsair H70 Hydro

Anbefalte innlegg

Må bare anbefale

Corsair H70 Hydro

For en brutal kjøler, cpu tomgang 40 grader ,tungt belastet 54 grader , overklokka cpu 3ghz til 4.1 ghz I7 950. Villeste jeg har vært borti. Dette i sommervarmen.

Edit ; har kjørt cpu volt til 1.375 , kanskje litt i meste laget , men har ikke orka å fininstille enda.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H70 er ingenting mot ekte vannkjøling, og heller ikke noe mot NH-D14 og Silver Arrow.

Jeg kan også si deg at Antec Kühler H2O 920, H80 og H100 er bedre kjølere.

Selv om du får gode resultater med H70 utelukker ikke det at du vil få bedre resultater med skikkelig luftkjøling.

Jeg tror heller ikke du bare når 54°C under full belastning med Linpack. Fyr opp Intel Burn test med 4096MB og si hvor mange grader du når.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

H70 er ingenting mot ekte vannkjøling, og heller ikke noe mot NH-D14 og Silver Arrow.

Selv om du får gode resultater med H70 utelukker ikke det at du vil få bedre resultater med skikkelig luftkjøling.

Jeg tror heller ikke du bare når 54°C under full belastning med Linpack. Fyr opp Intel Burn test med 4096MB og si hvor mange grader du når.

At Antec Kühler H2O 920, H80 og H100 skal være så ille mye bedre har jeg vanskelig for å tro , det er jo bygget på samma prinsipp ?.

NH-D14 har jeg hatt , kjølte dårligere NH-D14 var ca 25 grader varmere enn H70 ved samme load. , vertfall i mitt kabinett og tempen i kabinettet sank etter jeg bytta den ut , var også bra å bli kvitt den digre klumpen.

Lenke til kommentar

At Antec Kühler H2O 920, H80 og H100 skal være så ille mye bedre har jeg vanskelig for å tro , det er jo bygget på samma prinsipp ?.

NH-D14 har jeg hatt , kjølte dårligere NH-D14 var ca 25 grader varmere enn H70 ved samme load. , vertfall i mitt kabinett og tempen i kabinettet sank etter jeg bytta den ut , var også bra å bli kvitt den digre klumpen.

H2O 920 har en nyere "coldplate" på blokken/pumpa som gir bedre temperaturer, H80 har en bedre blokk/pumpe og H100 er i prinsippet H80 med en større radiator.

Det er samme prinsipp på alle lukkede vannkjølingssystemer, det betyr vel også at H50 er like bra som H70 da? Ser du problemet ved logikken din?

NH-D14 kjølerer ca 2-4°C lavere enn en H70. Om du fikk 25°C høyere med NH-D14 er det definitivt feilmontering, altså PEBKAC.

EDIT:

76°C med Linpack høres sånn ca riktig ut med den kjøleren og prosessoren på den klokken, det er en typisk temperatur.

Jeg påstår heller ikke at H70 er et dårlig produkt, til en rigg som skal fraktes mye rundt er den mye tryggere enn en NH-D14 fordi den sitter bedre og har mindre press mot hovedkortet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvis man først driver med slikt , har man råd til en "vannavkjøler" og går klar av digre luftavkjølere. Så skjønner ikke hvorfor du anbefaler NH-D14 i første omgang , det er avlegs og gammaldags. Det er jo direkte møkk å ha noe slikt i kassa si i forhold til en kompakt vannavkjøling.En annen ting med digre luftbklokker er dritt og støv,,

Ser poenget ditt med H50 , kunne kanskje klart meg med den.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Nei, H50 er en langt svakere kjøler enn H70, det er nettopp dette du har misforstått. Teknologien har gått videre og H70 er langt fra toppen av lukket vannkjøling. H60 er nærmere H70 enn H50, fordi pumpa og blokken er såpass mye bedre enn forgjengerne.

Det er i stor grad pumpa/blokken-komboen som har noe å si for hvor god eller dårlig lukkede vannkjølingssystemer blir. En H50 hadde gitt deg 10°C høyere temps enn H70.

NH-D14 er langt fra avleggs, den er en massiv luftkjøler som kjøler bedre enn H70. Om du har dårlig luftflyt i kabinettet og et varmt grafikkort som deg er det godt mulig du får dårligere temperaturer med NH-D14, men da er det faktisk din egen feil siden du ikke har prøvd å fikse det. Videre kan man kjøre en relativt stor overklokk på NH-D14 med en enkelt vifte på 800RPM, det blir veldig stille. H70 har ikke sjans til å nå samme stillhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...